Kauneimmat kukkamme johdattaa koko perheen luontoharrastuksen pariin!

Kuinka hyvin tunnistat pihasi kasvit? Tai ovatko lähimetsän kasvit hallussa? Tämän teoksen avulla koko perhe oppii tunnistamaan erilaisia kasveja.

Silva Lehtinen: Kauneimmat kukkamme.

Silva Lehtisen uutuuskirja Kauneimmat kukkamme esittelee yli kuusikymmentä luonnonvaraista kukkaamme sanoin ja upein kuvin. Jokaisella kasvilla on omat keinonsa selviytyä luonnon ankarassa kilpailussa ja huolehtia lisääntymisestään. Kiinnostavaa on myös tietää kukkien kansanomaisia nimityksiä ja perinteisiä käyttötapoja. Monia kasveja voidaan käyttää ruokien raaka-aineina, ja perinteisesti kasveja on käytetty erilaisten vaivojen lääkitsemiseen.

Kirjan kuviin on pujahtanut myös monia kauniita perhosia ja muita pikku hyönteisiä, jotka auttavat kukkia pölytyksessä ja edistävän siten niiden lisääntymistä.

Teos: Kauneimmat kukkamme
Kirjoittaja: Silva Lehtinen
Kansi: Silva Lehtinen
Julkaisupäivä: 26.3.2021

Oletko jo tutustunut Silva Lehtisen edelliseen kirjaan: Mikä ötökkä? Upeissa kuvissa näkyvät pienetkin yksityiskohdat, joita et ole tullut aiemmin ajatelleeksikaan.

Lisätiedot:

vilja.perttola@avain.net, puh. 040 755 3319

Arvostelukappaleet:
info@avain.net

Silva Lehtinen: Kauneimmat kukkamme.

Syksyn kirjoissa yhteiskunnallisia teemoja ja puhuttelevaa kulttuuria30.3.2021 15:14:58 EEST | Tiedote

Avaimen syksyn 2021 runsas kustannusohjelma sisältää kirjoja kaikenikäisille lukijoille. Kirjat kuljettavat lukijat muun muassa patikoimaan Sveitsin Alpeille, valloittamaan Kiinan luovien alojen markkinoita ja pohtimaan kotiseutuvierautta sekä suvaitsevaisuuden monia ulottuvuuksia. Nuoremmille lukijoille on tarjolla muun muassa runomittaisia seikkailuja Juha Siron lastenromaanissa sekä ympäristönsuojelua hauskojen Kosan ja Mukan matkassa. Laajan selkokirjakattauksen kruunaa Elina Karjalaisen Uppo-Nalle, jonka on selkomukauttanut Silja Vuorikuru.