Kävelykilometrikisassa käveltiin seitsemän kertaa maapallon ympäri

HSL:n järjestämässä kävelykilometrikisassa jokainen osallistuja käveli keskimäärin 100 kilometriä.

HSL:n Kävelykilometrikisassa käveltiin yhteensä lähes 280 000 kilometriä. Kuva: Lauri Eriksson

HSL:n järjestämässä Kävelykilometrikisassa liikkui syyskuussa 665 joukkuetta ja yli 2 700 kävelijää. Kilometrejä kertyi yhteensä lähes 280 000 eli melkein seitsemän kierrosta maapallon ympäri. Jokainen osallistuja käveli keskimäärin noin 100 kilometriä. HSL:n Kävelykilometrikisan tavoitteena oli innostaa ihmiset kävelemään enemmän.

Yksilösarjan voittajalle Naqouran tallaajalle kilometrejä kertyi 523. Piensarjassa eli 2–24 henkilön joukkueiden sarjassa voiton vei Montun kiertäjät, jonka viiden hengen joukkueessa kukin jäsen käveli keskimäärin 315 kilometriä. Suursarjassa kisasivat vähintään 25 osallistujan joukkueet. Sarjan voitti Pokemon Go Seniorit, jonka 44-henkiselle joukkueelle kertyi peliä pelatessa 7 758 kilometriä, keskimäärin 176 kilometriä osallistujaa kohti.

Tuloksiin voi tutustua tarkemmin osoitteessa https://kavelykilometrikisa.hsl.fi/.

Kilpailuun lähti mukaan niin yksilökisaajia kuin työyhteisöjen ja harrastusporukoiden muodostamia joukkueita.

”Tärkeintä kisassa on osallistujan kävelystä saama hyöty: parempi kunto ja mieli. Toivon, että kävelykisa innostaa ihmisiä kävelemään ja kulkemaan mahdollisimman paljon jalan jatkossakin”, sanoo HSL:n erityisasiantuntija Tarja Jääskeläinen.

HSL:n tavoitteena on lisätä kävelyä, pyöräilyä ja joukkoliikenteen käyttöä.

”Kävely on helppo, terveellinen ja ympäristöystävällinen kulkutapa. Se on myös luonnollinen osa joukkoliikenteen matkaketjua”, Jääskeläinen sanoo.

Kävelykilometrikisan teknisenä alustana toimii Pyöräilykuntien verkoston toteuttama pyöräilyn Kilometrikisa.fi-palvelu, joka on räätälöity HSL:n tarpeisiin. Kävelykilometrikisaa on tarkoitus käydä myös ensi vuonna.

HSL, erityisasiantuntija Tarja Jääskeläinen, puh. 050 385 5043

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.10.20182.10.2018 14:12Tiedote

Jäsenkuntien lausunnot HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021 Hallitus merkitsi tiedoksi kuntien lausunnot HSL:n taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-2 Osavuosikatsaus 2/2018 HSL:n osavuosikatsaus tammi–elokuulta ennakoi talousarviota parempaa tulosta. Tätä selittävät etenkin kasvaneet matkustajamäärät ja lipputulojen suotuisa kehitys. Hallitus merkitsi tiedoksi osavuosikatsauksen 2/2018. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-3 Syysyhtymäkokouksen koolle kutsuminen 27.11.2018 Hallitus kutsui koolle syysyhtymäkokouksen 27.11.2018. Syysyhtymäkokouksen tehtäviin kuuluu muun muassa talousarvion, taloussuunnitelmien ja strategian sekä sitovat tavoitteet sisältävän toimintasuunnitelman hyväksyminen. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documen