SAKA

Käytettyjen hybridiautojen myynti kaksinkertaistui Suomen Autokaupassa

Suomen Autokauppa Oy Sakan käytettyjen autojen myynti kasvoi rajusti vuonna 2020 ja yhtiön liikevaihto nousi 37 prosenttia edellisvuodesta. Kovinta kasvu oli hybridiautojen segmentissä – niiden myynti kaksinkertaistui.
Käytettyjen hybridiautojen myynti kasvoi voimakkaasti Suomen Autokauppa Sakalla. Suosituimpia olivat ladattavat plug-in hybridit.

Laadukkaat ja tilavat perheautot olivat vuonna 2020 Suomen Autokauppa Oy Sakan myydyimpiä ajoneuvoja. Automerkeistä Sakalta ostettiin eniten Volvoja ja Volkswageneita. Seuraavaksi suosituimpia olivat Mercedes-Benz, BMW, Audi ja Skoda. Automalleista myydyin oli Volkswagen Passat.

Merkittävä muutos vuoteen 2019 oli erilaisten hybridiautojen suosion kasvu. Sakalta ostettujen hybridiautojen määrä peräti kaksinkertaistui vuonna 2020 edellisvuoteen verrattuna. Suosituimpia olivat ladattavat plug-in hybridit. Sakan koko myynnistä hybridiautot muodostavat nyt reilun 10 % osuuden.

Sähköautojen kohdalla kysyntä kasvoi prosentuaalisesti hurjasti, mutta kappalemäärät ovat vielä polttomoottori- ja hybridiautoihin verrattuna pieniä.

“Asiakkaamme ostavat eniten uudehkoja laadukkaita perheautoja. Viime vuosina auton vähäpäästöisyys on noussut yhdeksi merkittäväksi oston kriteeriksi, mikä näkyy selvästi myyntitilastossamme – ja toki myös valikoimassamme”, Suomen Autokauppa Oy:n toimitusjohtaja Eero Poukkula sanoo.

Kaikkein eniten Sakan asiakkaat ostivat edelleen dieselautoja. Niistäkin lähes kaikki olivat vähäpäästöisiä, tiukimman Euro 6 -päästöluokituksen täyttäviä, muutaman vuoden ikäisiä laatuautoja.

Lisätiedot:

Eero Poukkula
toimitusjohtaja, Saka
eero.poukkula@saka.fi

Kuvat

SAKA

Saka Finland Oy on maamme voimakkaimmin kasvava automyyjä. Olemme aloittaneet autokaupan vallankumouksen, koska suomalaiset ovat joutuneet kärsimään liian kauan huonosta autokaupasta. Me Sakalla uudistamme autokauppaa intohimolla, asiantuntemuksella ja nöyrällä palveluasenteella. Teemme kaikkemme, että auton ostaminen olisi helppoa ja vaivatonta, ja auton omistaminen huoletonta.

Palvelemme verkossa ja 24 autoliikkeessä ympäri Suomen, ja myymme vuosittain yli 25 000 autoa. Liikevaihtomme vuonna 2020 oli noin 358 miljoonaa euroa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta SAKA