Keittokeittokirjalla on sanoma: Make Soup Sexy Again!

Jonna Vormalan Keittokeittokirjalla on missio: muistuttaa meitä, että keitto on KUUMAA!

Keitto on nerokas ruoka: se valmistuu yhdessä kattilassa ja raaka-ainevalikoma on lähes loputon. Silti se on viime aikoina ehkä jäänyt trendikkäämpien avokadopastojen ja uunifetojen jalkoihin.

Mutta onneksi Jonna Vormalan ihana uutuus Keittokeittokirja herättää taatusti halun kaivaa se isompi kattila kaapin perukoilta ja laittaa liemi porisemaan!

Keittokeittokirjan noin 40 reseptiä ovat yksityiskohtaisia ja äärimmäisen selkeitä. Inspiraatiota on haettu läheltä ja kaukaa ja mukana on sopivasti sekä uutta että vanhaa. Selvä enemmistö resepteistä on vegeä, mutta mukana on myös jonkin verran mereneläviä ja lihaa.

Yhdistävä tekijä kirjan keitoille on se, että ne kaikki ovat suoraan Jonna Vormalan viisihenkisen perheen ruokapöydästä.

“Keitto ruokana edustaa minulle kaikkea, mitä ruoanlaitolta kaipaan: Arjessa nopeutta, terveellisyyttä, edullisuutta, kasvispainotteisuutta sekä sitä, että kerralla voi valmistaa ison satsin. Toisaalta loma-aikana tai viikonloppuna hiljalleen hautuvia makuja, tuoksuvia yrttejä, loputonta pilkkomista, kermaa ja voita”, Vormala toteaa.

Kotikokin valinnanvaikeutta helpottaa kirjan lopusta löytyvä, ihana Mitä keittoa tekisin? -hakemisto, jossa keitot on jaoteltu kategorioihin kuten “Jos aikasi on kortilla” ja “Jos aiot syödä koko kattilallisen kerralla”.

Jonna Vormala on ruokakirjailija, menestyneiden helsinkiläisravintoloiden markkinointipomo ja kolmen lapsen äiti. Freelance-ruokatoimittajanakin työskennellyt Jonna rakastaa arkikokkaamista yhtä paljon kuin pitkiä ravintolaillallisia.

Teos on arvostelu- ja käsittelyvapaa 25.11.2021

Pdf-vedokset, resepti- ja haastattelupyynnöt: adele.couavoux@otava.fi

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Tulevan kevään inspiroivat käsityökirjat16.11.2021 13:08:16 EET | Tiedote

Islantilaisneuleet ovat nyt suositumpia kuin koskaan. Suomalaiset huippusuunnittelijat ovat tarttuneet haasteeseen ja luoneet upeita kaarrokeneuleita neulojien iloksi. Villasukkamalleissa on onnea ja eksotiikkaa, sillä Niina Laitinen on inspiroitunut matka-aiheista ja muumifanien sukissa seikkailevat Tove Janssonin rakastetut hahmot. Vasenkätiset neulojat saavat vihdoinkin omaan työjärjestykseen sopivan neulekirjan ja myös ompeluharrastajille on luvassa käytännöllisiä teoksia.

Onnistuuko taikuri Herra Koskinen rikkomaan kolme uutta Guinness-ennätystä? Guinness World Records -päivän teemana on supertaidot16.11.2021 09:24:41 EET | Tiedote

Taikuri ja jonglööri Herra Koskisella on hallussaan jo 11 Guinnessin maailmanennätystä. Nyt hän tavoittelee kolmea uutta Kauppakeskus Sellon Suomalaisen Kirjakaupan yhteydessä järjestettävässä Guinness World Records -tapahtumassa 17.11. klo 17.30. Tervetuloa paikalle kannustamaan ja jännittämään, onnistuuko Herra Koskinen kerryttämään maailmanennätystiliään!