Kemianteollisuuden hallitus hyväksyi YTN:n ja Pron kanssa saavutetut neuvottelutulokset

Kemianteollisuus ry:n hallitus on hyväksynyt Ylemmät Toimihenkilöt YTN kanssa 2.11.2017 ja Ammattiliitto Pro ry:n kanssa 7.11.2017 saavutetut neuvottelutulokset ylempien toimihenkilöiden pöytäkirjasta ja toimihenkilöiden työehtosopimuksesta.

Sopimukset koskevat noin 17 000 kemianteollisuuden työntekijää.

Jyrki Hollmén, johtaja, Työelämä, puh. 040 746 3687, jyrki.hollmen@kemianteollisuus.fi

Kemianteollisuus: Alkuvuoden ripeä kasvu taittui19.9.2017 09:01Tiedote

Kemianteollisuuden kasvu taittui alkuvuonna, vaikka edellisvuoteen verrattuna luvut näyttävät vielä nousua. Tämä näkyy varsinkin viennissä, jossa kasvua on yhä vuodentakaiseen, muttei juurikaan alkuvuoden lukemiin. Kemianteollisuuden vaikutus Suomen työllisyystilanteeseen on merkittävä. Ala työllistää suoraan, välillisesti ja tulovaikutusten kautta lähes 100 000 suomalaista, ja työllisyys on säilynyt vakaana.