Kemianteollisuuden hallitus hyväksyi YTN:n ja Pron kanssa saavutetut neuvottelutulokset

Kemianteollisuus ry:n hallitus on hyväksynyt Ylemmät Toimihenkilöt YTN kanssa 2.11.2017 ja Ammattiliitto Pro ry:n kanssa 7.11.2017 saavutetut neuvottelutulokset ylempien toimihenkilöiden pöytäkirjasta ja toimihenkilöiden työehtosopimuksesta.

Sopimukset koskevat noin 17 000 kemianteollisuuden työntekijää.

Jyrki Hollmén, johtaja, Työelämä, puh. 040 746 3687, jyrki.hollmen@kemianteollisuus.fi

Tehtaita kiinni, vienti pysäytetään: työtaisteluista mittavat menetykset26.1.2018 14:51Tiedote

Kemianteollisuus ry, Metsäteollisuus ry, Teknologiateollisuus ry: Suomen kolme keskeistä vientialaa − kemianteollisuus, metsäteollisuus ja teknologiateollisuus − pitävät erittäin valitettavana, että tehtaita suljetaan laajasti sekä vienti ja tuonti pysäytetään ensi viikolla poliittisilla mielenosoituslakoilla. Yritykset joutuvat kärsijöiksi lakoissa, joilla protestoidaan muun muassa eduskunnan päättämää työttömyysturvan aktiivimallia. Lakoista aiheutuu merkittävät menetykset.