Kemianteollisuuden hallitus hyväksyi YTN:n ja Pron kanssa saavutetut neuvottelutulokset

Kemianteollisuus ry:n hallitus on hyväksynyt Ylemmät Toimihenkilöt YTN kanssa 2.11.2017 ja Ammattiliitto Pro ry:n kanssa 7.11.2017 saavutetut neuvottelutulokset ylempien toimihenkilöiden pöytäkirjasta ja toimihenkilöiden työehtosopimuksesta.

Sopimukset koskevat noin 17 000 kemianteollisuuden työntekijää.

Jyrki Hollmén, johtaja, Työelämä, puh. 040 746 3687, jyrki.hollmen@kemianteollisuus.fi

Matti Lehmuksesta Kemianteollisuuden uusi puheenjohtaja20.11.2018 15:23Tiedote

Kemianteollisuus ry:n syyskokous valitsi tiistaina 20.11.2018 uuden puheenjohtajan ja hallituksen vuodelle 2019. Uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Neste Oyj:n liiketoiminta-alueen johtaja Matti Lehmus. Kemianteollisuus ry:n nykyinen puheenjohtaja ja Kemira Oyj:n toimitusjohtaja Jari Rosendal siirtyy varapuheenjohtajaksi. Lisäksi varapuheenjohtajina jatkavat Pipelife Finland Oy:n toimitusjohtaja Kimmo Kedonpää ja Nokian Renkaat Oyj:n toimitusjohtaja Hille Korhonen.

Vientiteollisuus: Poliittiset lakot pysäyttävät laajasti tuotantoa – tilanne kohtuuton28.9.2018 17:15Tiedote

Kemian-, Metsä- ja Teknologiateollisuus: Poliittiset työtaistelut maan hallitusta vastaan ovat muuttumassa yhä kovemmiksi. SAK:laiset Teollisuusliitto ja Sähköalojen Ammattiliitto sekä STTK:lainen Ammattiliitto Pro ilmoittivat perjantaina lakoista, jotka pysäyttävät tuotannon ja toiminnan erittäin laajasti vientiteollisuuden yrityksissä. Liittojen kattava ylityökielto on vaikeuttanut yritysten toimintaa jo kaksi viikkoa, ja nyt tuotantoa pysäytetään vuorokaudeksi lukuisissa yrityksissä. Tilanne on yrityksille kohtuuton.