Kempeleeseen tulee uusi kehitysvammaisten palvelukoti

Tuhkimonkaarre-kadulle Kempeleeseen tulee uusi palvelukoti.

Kempeleeseen Tuhkimonkaarre-kadulle tulee uusi kehitysvammaisten Attendo-palvelukoti. Rauhallisella paikalla sijaitsevan palvelukodin rakennustyöt alkoivat lokakuussa ja ovat edenneet seinäelementtien asennukseen ja katon paikalleen nostoon. Kohteen Attendolle urakoi paikallinen Siklatilat Oy. Asukkaiden tarvitsemat tuki- ja asumispalvelut toteuttaa Attendo. Palvelukoti valmistuu 31. toukokuuta.

”Rakennustyöt ovat sujuneet hyvin. Olemme viime aikoina rakentaneet monta palvelukotia ja meillä on muitakin kohteita käynnissä Attendon kanssa eri puolilla Suomea. Kotiseudulle on tietysti erityisen mukava rakentaa ja jättää paikallinen kädenjälki tänne”, sanoo Perttu Aikkila Siklatiloista.

Valmiiseen palvelukotiin tulee 15 tehostetun asumisen paikkaa ja 12 tukiasuntoa pihapiirin rivitaloon.

”Uusi palvelukoti korvaa Attendo Linnakartanon, joka on suunniteltu alun perin ikäihmisten hoivakodiksi, mihin käyttöön se palautuu remontin jälkeen. Uudessa palvelukodissa panostamme viihtyisyyteen ja pohjaratkaisut on tehty siten, että tiloja pystytään eriyttämään paremmin kehitysvammaisten ja autististen asukkaiden tarpeisiin. Esimerkiksi pienryhmissä toimiminen helpottuu”, kertoo Erja Kaksonen Attendosta.

Linnakartano ja rakenteilla oleva palvelukoti sijaitsevat lähellä toisiaan ja asukkaille tutut hoitajat jatkavat työtään uudessa palvelukodissa. Palvelukodin asukkaat tulevat ensisijaisesti Attendo Linnakartanosta sekä muualta Kempeleen kunnasta ja lähikunnista. Attendo on kunnan puitesopimuskumppani.

Erja Kaksonen
aluejohtaja, Attendo
erja.kaksonen@attendo.fi

Perttu Aikkila
myyntipäällikkö, Siklatilat Oy
perttu.aikkila@sikla.fi

Tuhkimonkaarre-kadulle Kempeleeseen tulee uusi palvelukoti.

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 20 000 työntekijää noin 500 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Hajanaisesta toiminnasta tehokkaaseen tekemiseen - monialainen päihdetyö perusterveydenhuollossa9.1.2018 09:52Tiedote

Terveysasemilla asioi paljon erilaisia päihdepotilaita. ”Esimerkiksi alkoholiongelmaisten ja lääkeaineiden väärinkäyttäjien kohtaaminen kuuluu terveysasemien arkeen”, kertoo Attendon päihdepalveluiden vastuulääkärinä toimiva Harri Seppälä. Päihteiden ongelmakäyttö on niin mittava kansanterveydellinen ja -taloudellinen asia, että sen käsittelyyn tarvitaan koko sote-koneisto.