Kempeleeseen tulee uusi kehitysvammaisten palvelukoti

Tuhkimonkaarre-kadulle Kempeleeseen tulee uusi palvelukoti.

Kempeleeseen Tuhkimonkaarre-kadulle tulee uusi kehitysvammaisten Attendo-palvelukoti. Rauhallisella paikalla sijaitsevan palvelukodin rakennustyöt alkoivat lokakuussa ja ovat edenneet seinäelementtien asennukseen ja katon paikalleen nostoon. Kohteen Attendolle urakoi paikallinen Siklatilat Oy. Asukkaiden tarvitsemat tuki- ja asumispalvelut toteuttaa Attendo. Palvelukoti valmistuu 31. toukokuuta.

”Rakennustyöt ovat sujuneet hyvin. Olemme viime aikoina rakentaneet monta palvelukotia ja meillä on muitakin kohteita käynnissä Attendon kanssa eri puolilla Suomea. Kotiseudulle on tietysti erityisen mukava rakentaa ja jättää paikallinen kädenjälki tänne”, sanoo Perttu Aikkila Siklatiloista.

Valmiiseen palvelukotiin tulee 15 tehostetun asumisen paikkaa ja 12 tukiasuntoa pihapiirin rivitaloon.

”Uusi palvelukoti korvaa Attendo Linnakartanon, joka on suunniteltu alun perin ikäihmisten hoivakodiksi, mihin käyttöön se palautuu remontin jälkeen. Uudessa palvelukodissa panostamme viihtyisyyteen ja pohjaratkaisut on tehty siten, että tiloja pystytään eriyttämään paremmin kehitysvammaisten ja autististen asukkaiden tarpeisiin. Esimerkiksi pienryhmissä toimiminen helpottuu”, kertoo Erja Kaksonen Attendosta.

Linnakartano ja rakenteilla oleva palvelukoti sijaitsevat lähellä toisiaan ja asukkaille tutut hoitajat jatkavat työtään uudessa palvelukodissa. Palvelukodin asukkaat tulevat ensisijaisesti Attendo Linnakartanosta sekä muualta Kempeleen kunnasta ja lähikunnista. Attendo on kunnan puitesopimuskumppani.

Erja Kaksonen
aluejohtaja, Attendo
erja.kaksonen@attendo.fi

Perttu Aikkila
myyntipäällikkö, Siklatilat Oy
perttu.aikkila@sikla.fi

Tuhkimonkaarre-kadulle Kempeleeseen tulee uusi palvelukoti.

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 20 000 työntekijää noin 500 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Aino Health yhteistyöhön Attendo Terveyspalveluiden kanssa13.4.2018 14:37Tiedote

Aino Health ja Attendo Terveyspalvelut ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen koskien Ainon työkykyjohtamisen toiminnanohjausjärjestelmää HealthManageria. Ainon HealthManagerin avulla Attendo laajentaa portfoliotaan työkykyjohtamisen järjestelmän osalta. Yhteistyö Attendo Terveyspalveluiden kanssa mahdollistaa Ainolle skaalautumisen ja kasvun kumppaniverkoston avulla. Yhteistyö alkaa huhtikuusta 2018 alkaen.

Nuori, oletko vielä vailla kesätöitä? Attendo palkkaa n.300 nuorta kesätöihin hoivakoteihinsa ympäri Suomen29.3.2018 11:32Tiedote

Vielä ehtii hakea kesätyötä, sillä Attendo haluaa tukea nuorten työllistämistä ja työelämään tutustumista, ja palkkaa nuoria kesätyöntekijöitä hoivakoteihinsa ympäri Suomen Tutustu työelämään ja tienaa -kesäharjoittelun kautta. Hakuaika Attendolle on käynnistynyt ja päättyy 15. huhtikuuta. Attendo tarjoaa kesätyöpaikan noin 300 nuorelle. Kesätyötä voivat hakea 15 – 18 -vuotiaat nuoret.

Tilaelementtirakentamisena toteutettu Attendo-palvelukoti kohoaa reipasta vauhtia Raumalla28.3.2018 09:12Tiedote

Raumalle Rantasentielle tulee uusi mielenterveyskuntoutujien palvelukoti. Tontin perusteella ei arvaisi, miten pitkälle palvelukodin rakennustyöt ovat edenneet, sillä kiinteistö on valmis toukokuussa ja asukkaat pääsevät muuttamaan jo alkukesästä. Attendo rekrytoi Raumalle toiminnan käynnistyessä 11 sosiaali- ja terveysalan ammattilaista. Rakennustapana kohteessa käytetään tilaelementtiratkaisua, joka kuuluu kiinteistön urakoivan Mediset Hoivarakentajat Oy:n osaamisalueisiin.

Pyhtään asiakastyytyväisyys edelleen huippuluokkaa23.3.2018 13:15Tiedote

Attendon tuottamat Pyhtään sosiaali- ja terveyspalvelut saavat pyhtääläisiltä hyvää palautetta. Viime vuoden asiakastyytyväisyyskyselyn tulos oli 4,81 asteikolla 1-5, joka on tuloksena erinomainen. Edellisvuoden tulos oli 4,72/5. Myös henkilöstötyytyväisyys on hyvä, kysymykseen ”Kuinka hyvin viihdyt työssäsi” vastaajien keskiarvo oli 4 asteikolla 1-5. Palvelujen käyttö oli myös laajaa, Pyhtään terveyspalvelujen asiakkaana vuonna 2017 oli miltei kolme neljäsosaa pyhtääläisistä. Asiakastyytyväisyystutkimuksen toteutti Kuulas Oy.