Kempeleeseen tulee uusi kehitysvammaisten palvelukoti

Tuhkimonkaarre-kadulle Kempeleeseen tulee uusi palvelukoti.

Kempeleeseen Tuhkimonkaarre-kadulle tulee uusi kehitysvammaisten Attendo-palvelukoti. Rauhallisella paikalla sijaitsevan palvelukodin rakennustyöt alkoivat lokakuussa ja ovat edenneet seinäelementtien asennukseen ja katon paikalleen nostoon. Kohteen Attendolle urakoi paikallinen Siklatilat Oy. Asukkaiden tarvitsemat tuki- ja asumispalvelut toteuttaa Attendo. Palvelukoti valmistuu 31. toukokuuta.

”Rakennustyöt ovat sujuneet hyvin. Olemme viime aikoina rakentaneet monta palvelukotia ja meillä on muitakin kohteita käynnissä Attendon kanssa eri puolilla Suomea. Kotiseudulle on tietysti erityisen mukava rakentaa ja jättää paikallinen kädenjälki tänne”, sanoo Perttu Aikkila Siklatiloista.

Valmiiseen palvelukotiin tulee 15 tehostetun asumisen paikkaa ja 12 tukiasuntoa pihapiirin rivitaloon.

”Uusi palvelukoti korvaa Attendo Linnakartanon, joka on suunniteltu alun perin ikäihmisten hoivakodiksi, mihin käyttöön se palautuu remontin jälkeen. Uudessa palvelukodissa panostamme viihtyisyyteen ja pohjaratkaisut on tehty siten, että tiloja pystytään eriyttämään paremmin kehitysvammaisten ja autististen asukkaiden tarpeisiin. Esimerkiksi pienryhmissä toimiminen helpottuu”, kertoo Erja Kaksonen Attendosta.

Linnakartano ja rakenteilla oleva palvelukoti sijaitsevat lähellä toisiaan ja asukkaille tutut hoitajat jatkavat työtään uudessa palvelukodissa. Palvelukodin asukkaat tulevat ensisijaisesti Attendo Linnakartanosta sekä muualta Kempeleen kunnasta ja lähikunnista. Attendo on kunnan puitesopimuskumppani.

Erja Kaksonen
aluejohtaja, Attendo
erja.kaksonen@attendo.fi

Perttu Aikkila
myyntipäällikkö, Siklatilat Oy
perttu.aikkila@sikla.fi

Tuhkimonkaarre-kadulle Kempeleeseen tulee uusi palvelukoti.

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 20 000 työntekijää noin 500 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Tonnikaupalla kotimaisia tuotteita hoiva- ja palvelukoteihin5.9.2018 08:40Tiedote

Vuodessa kuluu miltei Suomen väkiluvun verran pesukintaita, 10 000 litraa käsihuuhdetta ja 5 000 litraa pesunesteitä, joten ei ole samantekevää, kuka moisen määrän ja minkälaista tavaraa Attendon hoiva- ja palvelukoteihin toimittaa. Attendo solmi kesän alussa mittavan yhteistyösopimuksen, jossa Pamark jälleenmyyjänä toimittaa suomalaisen Walki Medicalin tuotteita kaikkiin Attendon 357 hoiva- ja palvelukotiin ympäri Suomen.

Kalle Maijala Attendon lastensuojelun johtoon31.8.2018 12:43Tiedote

Attendo on nimittänyt OTM, KTM Kalle Maijalan (33) aluejohtajaksi, vastuualueenaan lastensuojelupalvelut. Maijala siirtyy toimeen Attendon lakimiehen tehtävästä ja hän on toiminut aiemmin lakimiehenä Castren & Snellmanilla. Maijala raportoi Attendo Suomen toimitusjohtaja Pertti Karjalaiselle. ”Attendo on Pohjoismaiden johtava hoivapalveluiden tarjoaja, mutta lastensuojelun puolella meillä on vielä paljon kirittävää. Nykyinen palvelutoiminta muodostaa erinomaisen perustan tulevalle kehitykselle ja kasvulle. Olen otettu, että saan ottaa tällaisen haasteen vastaan”, kertoo Maijala. Maijala aloittaa uudessa tehtävässään viimeistään 1.11.2018.