Kempeleeseen tulee uusi kehitysvammaisten palvelukoti

Tuhkimonkaarre-kadulle Kempeleeseen tulee uusi palvelukoti.

Kempeleeseen Tuhkimonkaarre-kadulle tulee uusi kehitysvammaisten Attendo-palvelukoti. Rauhallisella paikalla sijaitsevan palvelukodin rakennustyöt alkoivat lokakuussa ja ovat edenneet seinäelementtien asennukseen ja katon paikalleen nostoon. Kohteen Attendolle urakoi paikallinen Siklatilat Oy. Asukkaiden tarvitsemat tuki- ja asumispalvelut toteuttaa Attendo. Palvelukoti valmistuu 31. toukokuuta.

”Rakennustyöt ovat sujuneet hyvin. Olemme viime aikoina rakentaneet monta palvelukotia ja meillä on muitakin kohteita käynnissä Attendon kanssa eri puolilla Suomea. Kotiseudulle on tietysti erityisen mukava rakentaa ja jättää paikallinen kädenjälki tänne”, sanoo Perttu Aikkila Siklatiloista.

Valmiiseen palvelukotiin tulee 15 tehostetun asumisen paikkaa ja 12 tukiasuntoa pihapiirin rivitaloon.

”Uusi palvelukoti korvaa Attendo Linnakartanon, joka on suunniteltu alun perin ikäihmisten hoivakodiksi, mihin käyttöön se palautuu remontin jälkeen. Uudessa palvelukodissa panostamme viihtyisyyteen ja pohjaratkaisut on tehty siten, että tiloja pystytään eriyttämään paremmin kehitysvammaisten ja autististen asukkaiden tarpeisiin. Esimerkiksi pienryhmissä toimiminen helpottuu”, kertoo Erja Kaksonen Attendosta.

Linnakartano ja rakenteilla oleva palvelukoti sijaitsevat lähellä toisiaan ja asukkaille tutut hoitajat jatkavat työtään uudessa palvelukodissa. Palvelukodin asukkaat tulevat ensisijaisesti Attendo Linnakartanosta sekä muualta Kempeleen kunnasta ja lähikunnista. Attendo on kunnan puitesopimuskumppani.

Erja Kaksonen
aluejohtaja, Attendo
erja.kaksonen@attendo.fi

Perttu Aikkila
myyntipäällikkö, Siklatilat Oy
perttu.aikkila@sikla.fi

Tuhkimonkaarre-kadulle Kempeleeseen tulee uusi palvelukoti.

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 20 000 työntekijää noin 500 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Vuoksenniskalla rakennustyöt hyvässä vauhdissa: ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan jo maaliskuussa2.7.2018 10:02Tiedote

Attendo avaa ensi keväänä palvelukodin mielenterveyskuntoutujille Imatran Vuoksenniskalle Havurinne 3:en. Attendo Havurinteeksi nimetty palvelukoti koostuu yhteensä 43:sta tehostettuun palveluasumiseen, kevyempään palveluasumiseen sekä tuettuun asumiseen soveltuvasta asunnosta. Rakentaminen on alkanut kesäkuun puolivälissä. Ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan maaliskuussa 2019.

Haussa piano hoivakotiin soittotaitoisille27.6.2018 09:21Blogi

Mikkelissä avattiin kevään lopulla kulttuuri ja taide -teemainen Attendo Marsalkanhovin hoivakoti, jonne ensimmäiset ikäihmiset ovat jo asettuneet ja uusia muuttajia tulee koko ajan. Pelkkään visuaalisuuteen teema ei jää, vaan kulttuuria ja taidetta nivotaan arkeen. Attendo Marsalkanhoviin on haussa piano. - Olen miettinyt heti hoivakodin avaamisesta lähtien pianon hankkimista, mutta vielä en ole ehtinyt. Nyt se on tänne saatava, jotta soittotaitoiset pääsisivät soittamaan. Minuun saa reilusti ottaa yhteyttä ja tehdä tarjouksen, sanoo hoivakodin johtaja Ulla Yli-Karro.

Varaa päivä Simon kesäfestareille, Neljänsuora ja Pete Parkkonen viihdyttävät pohjoisessa25.6.2018 09:41Tiedote

Kalenteriin kannattaa merkitä jo nyt perinteiset kesäfestivaalit Simon kesätorilla 17. elokuuta. Tänä vuonna Simossa lavan täyttävät vuorollaan musiikkimaailman kaksi kirkasta tähteä, ensimmäisenä Rossipohjan jälkeen vuoronsa saa Neljänsuora ja heidän jälkeensä Pete Parkkonen. Simon musiikkifestarit ovat kaikille musiikin ystäville avoin tilaisuus, vaikka alun perin tapahtuma luotiin Attendon pohjoisen palvelukotien asukkaita ajatellen. Kertaluontoiseksi aiotusta kokeilusta syntyi perinne.