Kempower helpottaa sähköautoilijoiden jonotustuskaa lanseeraamalla adaptiiviseen jännitteeseen perustuvan latausratkaisun

Kempower tuo markkinoille adaptiiviseen jännitteeseen perustuvan latausratkaisun. Adaptiiviseen jännitteeseen perustuva pikalataus mahdollistaa jopa 1000 voltin akkujen lataamisen Kempowerin latureilla. Ratkaisu on kehitetty vastauksena kasvavaan määrään sähköajoneuvoja, joilla akun jännite ja kapasiteetti on korkea, ja joita autonvalmistajat tuovat markkinoille muun muassa lyhentääkseen latausaikoja.

Adaptiiviseen jännitteeseen perustuva lataus on jatkoa yhtiön jo markkinoilla oleviin pikalatausratkaisuihin, jotka on suunniteltu maksimoimaan latausteho ja minimoimaan latausaika. Uusi pikalatausratkaisu on suunniteltu palvelemaan sähköajoneuvoja, joiden akkujännite on jopa 1000 volttia, mutta se toimii myös alle 500 voltin jännitteen akkujen kanssa.

Yksi sähköisen liikkumisen haasteista sähköautojen yleistyessä on sähköautoilijoiden kokemat latausjonot, sillä latausajat ovat pitkiä ja latausasemia on vielä rajallinen määrä. Pitkiä latausjonoja on erityisesti viikonloppuina ja vilkkaasti liikennöidyillä reiteillä. Vastatakseen haasteeseen sähköautojen valmistajat tuovat markkinoille autoja, joiden akun jännite on 1000 volttia. Tällä pyritään nopeuttamaan latausta ja lyhentämään latausjonoja. Kyseessä on merkittävä markkinastandardin muutos aiemmasta yksityiskäyttöön tarkoitettujen sähköautojen akkujen jännitetasosta, joka on ollut 500 volttia tai vähemmän.

Kempower vastaa muuttuvaan markkinaan lanseeraamalla uuden pikalatausratkaisun, joka optimoi uusien sähköautomallien akkujen korkeamman tehopotentiaalin. Adaptiiviseen jännitteeseen perustuva pikalataus mahdollistaa latauksen optimoinnin jokaisella lataussatelliitilla myös korkean jännitteen akuille. Sähköautoilijoille tämä näkyy entistä nopeampina latausaikoina.

"Sähköautoilijat ovat ihastuneet markkinoilla jo olevaan dynaamiseen latausratkaisuumme. Olemme iloisia voidessamme parantaa heidän latauskokemustaan ​​entisestään uuden adaptiivisen latauksen avulla. Adaptiivinen lataus toimii jopa 1000 voltin akuilla – jotka ovat vasta tulossa markkinoille – mutta soveltuu myös alle 500 voltin akuille. Helpotamme sähköautoilijoiden jonotustuskaa ja kaikki voittavat," sanoo Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki.

Kempower esittelee innovatiivisen adaptiiviseen jännitteeseen perustuvaa latausratkaisua EVS 35 -messuilla, maailman suurimmassa sähköautotapahtumassa 11.–15.6. Oslossa. Adaptiiviseen jännitteeseen perustuva lataus tulee vakio-ominaisuudeksi yhtiön kaikissa toimituksissa vuoden 2022 kolmannella neljänneksellä. Lisäksi kaikkiin olemassa oleviin Kempower-latureihin voidaan päivittää adaptiivinen lataus.

Katso animaatio “Ultra-fast Dynamic Power”: https://youtu.be/jZ5O9qql59M

Lisätietoja antaa:

Tomi Ristimäki, toimitusjohtaja, Kempower, +358 29 0021900, tomi.ristimaki@kempower.com

Paula Savonen, viestintäjohtaja, Kempower, paula.savonen@kempower.com, +358 400 343 851

Seuraa Kempoweria LinkedInissä!

Kempower relieves EV drivers’ queue anxiety by launching a new adaptive voltage charging solution13.6.2022 09:15:00 EEST | Press release

Kempower has launched a new adaptive voltage charging solution which allows its chargers to work with EV batteries up to 1000V. The company developed the solution in response to an increasing number of EVs with higher battery voltages and capacities being produced by electric car manufacturers to cut charging times. Adaptive voltage charging is an extension of Kempower’s existing dynamic EV charging solution, which optimizes charging curves when multiple chargers at a single fast charging hub are in use.

Kempower's unique charging technology enables exceptional user experience at Greenstation's first Norwegian charging hub10.6.2022 09:15:00 EEST | Press release

STRAUME, NORWAY – Greenstation’s first operational charging station in Straume, Norway, featuring Kempower fast-charging solutions, has officially opened. The innovative facility features six Kempower S and C-Series charging satellite systems, each delivering up to 150 kW of rapid charging power. Kempower and Greenstation have also jointly developed a customized Kempower ChargEye platform to offer EV drivers an unprecedented user experience.

Kempowerin teknologia mahdollistaa sähköautoilijalle täysin uudistetun latauskokemuksen Greenstationin ensimmäisellä pikalatausasemalla Norjassa10.6.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

Greenstation on vihkinyt käyttöön yhtiön ensimmäisen sähköautojen pikalatausaseman Norjan Straumessa. Alusta asti sähköautoilijan lähtökohdista suunniteltu, uudenlainen latausasema hyödyntää Kempowerin S-Series ja C-Series -pikalatausteknologiaa. Kempower ja Greenstation ovat yhdessä kehittäneet kohteeseen räätälöidyn version Kempower ChargEye -alustasta, jonka avulla sähköautoilijan latauskokemus on ennennäkemättömän helppo ja vaivaton.

Kempower boosts the electrification of heavy-duty vehicles by launching liquid-cooled satellite charger7.6.2022 09:00:00 EEST | Press release

Leading rapid EV charging technology provider Kempower has launched a new version of its Kempower S-Series charging satellite system featuring liquid-cooled charging. Capable of delivering 400kW of continuous charging power, the liquid-cooled charging satellite is ideal for heavy-duty vehicles such as trucks that require higher charging power than personal electric vehicles.