Kempower toimittaa latureita yksityiselle Elmacken -latausoperaattorille Ruotsiin

Yrittäjä Haris Dzafic päätti 18 kuukautta sitten perustaa oman latausaseman lähelle teiden 26 ja 27 risteystä, joka on suosittu reitti Länsi-Götanmaan ja Smoolannin välillä. Bjørn Nylandin YouTube -videoiden innoittamana Haris lanseerasi oman latauskentän ja antoi sille nimeksi "Elmacken". Elmacken ei vaadi asiakasrekisteröintiä latauksen yhteydessä, vaan mahdollistaa avoimen maksujärjestelmän ja hyväksyy jopa laajalle levinneen Swish-mobiilimaksujärjestelmän.

Yrittäjä Haris Dzafic päätti 18 kuukautta sitten perustaa oman latausaseman lähelle teiden 26 ja 27 risteystä, joka on suosittu reitti Länsi-Götanmaan ja Keski-Smoolannin välillä.

Ruotsissa sähköautojen kasvu on vahvaa. Heinäkuun 2021 ja kesäkuun 2022 välisenä aikana Ruotsissa rekisteröitiin noin 78 000 uutta sähköautoa, mikä on noin 90 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Tämän suuntauksen odotetaan jatkuvan tulevina vuosina. Latausinfrastruktuuri on ratkaiseva tekijä sähköautoilun yleistymiselle Ruotsissa.

Suurin osa ruotsalaisista asuu kaupungeissa, jotka kattavat vain pienen osan maan pinta-alasta. Asukastiheys on suurin maan keski- ja eteläosissa. Pitkien etäisyyksien vuoksi on tärkeää, että eri puolilla maata on tarjolla mahdollisuus ladata sähköautoja helposti, esteettömästi ja nopeasti.

Haris Dzafic on yrittäjä, joka on tunnistanut latauspisteiden saatavuuden yhdeksi mahdolliseksi esteeksi sähköautojen valtakunnalliselle yleistymiselle Ruotsissa. Yli 15 vuoden kokemus autoteollisuudesta auttaa häntä ymmärtämään sähköautokuskien kohtaamat haasteet.

Haris päätti 18 kuukautta sitten perustaa oman latausaseman lähelle teiden 26 ja 27 risteystä, joka on suosittu reitti Länsi-Götanmaan ja Smoolannin, sekä Jönköpingin ja Halmstadin välillä. Bjørn Nylandin videoiden innoittamana hän lanseerasi oman latauskentän ja antoi sille nimeksi "Elmacken": sähköinen vastine huoltoasemille.

Kahdeksalla lataussatelliitilla varustetut Kempower S- ja C-sarjan latausjärjestelmät tarjoavat jopa 150 kW lataustehon. Ruotsalaiset sähköautokuskit hyötyvät järjestelmästä, joka jakaa tehoa dynaamisesti sen mukaan, millainen latauskäyrä, latausaste ja akun lämpötila ladattavilla autoilla on. Asiakasystävällisyyden lisäämiseksi Elmacken ei vaadi minkäänlaista asiakasrekisteröintiä, vaan mahdollistaa avoimen maksujärjestelmän ja hyväksyy jopa laajalle levinneen Swish-mobiilimaksujärjestelmän.

"Olen seurannut Kempowerin kehitystä muutaman viime vuoden ajan ja olen vaikuttunut siitä, kuinka he panostavat latauskokemukseen. Latausjärjestelmät ovat erittäin hyvin muotoiltuja ja helppokäyttöisiä, ja sama pätee latauskaapeleihin. Kempowerin asiakkaana olen kokenut, että he todella ymmärtävät markkinaa ja sähköautoilijoiden tarpeita. Kempower tekee sähköauton lataamisesta helppoa ja hauskaa laajalle kohderyhmälle,” kommentoi Elmackenin toimitusjohtaja Haris Dzafic.

+358 400 343 851

Seuraa Kempoweria LinkedInissä!

Kempower suunnittelee ja valmistaa DC-tasavirtapikalatausratkaisuja sähköajoneuvoille ja sähkökäyttöisille koneille. Olemme omistautuneita sähköajoneuvojen harrastajia, joilla on syvä ymmärrys latausmarkkinasta ja käytännönläheinen asenne tekemiseen. Tuotekehityksen ja tuotannon juuret ovat Suomessa, ja suurin osa materiaaleistamme ja komponenteistamme hankitaan paikallisesti. Palvelemme kaikkia sähköajoneuvoja henkilöautoista ja hyötyajoneuvoista kaivoskoneisiin, veneisiin ja moottoriurheiluun. Kemppi Groupin 70 vuoden kokemus DC-virtalähteiden kehittämisestä asettaa korkeat laatuvaatimukset tuotesuunnittelullemme ja käyttäjäkokemuksen kehittämiselle. Kempower on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla.

Kempower toimittaa pikalatausinfran Arctic Race of Norway 2022 -pyöräilykilpailuun9.8.2022 10:00:00 EEST | Tiedote

Kempower on jo toista kertaa peräkkäin valittu sponsoriksi Arctic Race of Norway -pyöräilykilpailuun. Kempower toimittaa liikuteltavia pikalatureita kilpailun eri etapeille, jotta Arctic Racen täysähköiset huoltoajoneuvot saadaan ladattua nopeasti kilpailun aikana. Sähköautojen käyttö on osa Arctic Racen tavoitetta olla maailman ympäristöystävällisin pyöräilykilpailu. Kilpailu järjestetään jo yhdeksättä kertaa.

Kempower is glad to announce the opening of the first public EV charging station in Sweden for Recharge, equipped with Kempower’s DC fast charging infrastructure. Operated by Recharge, a pioneer in the EV industry, the charging station is located at the Laxbutiken seafood restaurant in Ljungskile, a town approximately 65km north of Gothenburg.