Kempower toimittaa pikalatausinfran Arctic Race of Norway 2022 -pyöräilykilpailuun

Kempower on jo toista kertaa peräkkäin valittu sponsoriksi Arctic Race of Norway -pyöräilykilpailuun. Kempower toimittaa liikuteltavia pikalatureita kilpailun eri etapeille, jotta Arctic Racen täysähköiset huoltoajoneuvot saadaan ladattua nopeasti kilpailun aikana. Sähköautojen käyttö on osa Arctic Racen tavoitetta olla maailman ympäristöystävällisin pyöräilykilpailu. Kilpailu järjestetään jo yhdeksättä kertaa.

Kempower hallinnoi Arctic Race of Norwayn pikalatausta yhdessä muiden sponsoreiden kanssa yhteensä 11 Kempower T-Series -laturilla.

Arctic Race of Norway on vuosittain järjestettävä, monivaiheinen pyöräilykilpailu, joka järjestetään Pohjois-Norjassa. Kilpailun järjestää UCI eli sama organisaatio, joka järjestää myös Tour de France -pyöräilykilpailun. Kilpailu on testi maailman parhaiden pyöräilijöiden kestävyydelle, kun he kokoontuvat kilpailemaan Pohjois-Norjan vuoristoisessa maastossa.

Tapahtumalla on vahva kestävän kehityksen viesti ja se on yksi ensimmäisistä pyöräilykilpailuista, joka käyttää pääasiassa sähköisiä huoltoajoneuvoja. Tänä vuonna 90 täyssähköautoa kuljettaa urheilijoita ja henkilökuntaa kilpailualueella: määrä edustaa 75 prosenttia koko kilpailussa käytössä olevista autoista. Arctic Race of Norwayn tavoitteena on olla sataprosenttisesti sähköinen vuonna 2025.

Kempower valittiin tapahtuman sponsoriksi toista kertaa peräkkäin. Yhtiö toimittaa kahdeksan Kempower T-Series -liikuteltavaa pikalaturia eri puolille kilpailureittiä. Yhdessä muiden sponsoreiden kanssa Kempowerin tiimi hallinnoi pikalatausta yhteensä 11 T-Series-laturilla kilpailun aikana. T-Series-laturin liikuteltavuus ja keveys mahdollistavat latureiden helpon siirtelyn kilpailijoiden mukana ja siten ne voidaan sijoittaa jopa kaikista syrjäisimpiin paikkoihin. T-Series-laturin pikalatausteho on ratkaisevan tärkeä, sillä joinain päivinä tapahtuman sähköautot kulkevat jopa yli 250 kilometriä, mikä tarkoittaa, että ne on ladattava nopeasti täyteen yön tai päivän aikana.

”Olemme erittäin iloisia mahdollisuudesta sponsoroida jälleen Arctic Race of Norway -tapahtumaa. Liikuteltavat Kempower-laturit on suunniteltu kestäviksi ja helppokäyttöisiksi. Mahdollistamme pikalatauksen tapahtumassa, joka järjestetään harvaan asutulla alueella haastavissa olosuhteissa. Kykymme tuoda virtaa sähköautoille kaikkein haastavimmissa paikoissa on hyvä todiste siitä, että sähköisen liikkumisen vallankumousta ei pysäytä mikään”, toteaa Kempowerin viestintäjohtaja Paula Savonen.

Seuraa Kempowerin sosiaalisen median kanavia kilpailun aikana 12.–14. elokuuta nähdäksesi Kempowerin laturit tositoimissa!

Instagram: www.instagram.com/kempower_oyj
Twitter: www.twitter.com/KempowerOyj
LinkedIn: www.linkedin.com/company/kempower-corporation
Facebook: www.facebook.com/kempowerfi