Helsingin kaupunki, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala

Kerro meille mielipiteesi

Jaa
Helsinki on ottanut käyttöön uuden nopean tavan antaa asiakaspalautetta. Nyt asiakas vastaa perinteisen hymynaamapalautteen lisäksi muutamaan kysymykseen saamastaan palvelusta.

Uusia pikapalautelaitteita on tällä hetkellä terveysasemilla, hammashoitoloissa, geriatrian poliklinikkalla, apuvälinepalveluissa, Helppiseniorin asiakasohjauksessa, toimintaterapiassa ja omahoitotarvikejakelussa.

Palautteeseen vastaaminen vie noin puoli minuttia. Palauttetta antavan asiakkaan ei välttämättä tarvitse vastata jokaiseen kysymykseen.

”Haluamme kerätä entistä tarkempaa tietoa siitä, kuinka asiakkaamme kokevat saamansa palvelun. Saatua palautetta hyödynnetään suoraan yksiköissä kuten terveysasemilla ja hammashoitoloissa”, kertoo erityissuunnittelija Pirkko Excell.

Helsingin sosiaali- ja terveyspalvelujen asiakaskokemustietoa hyödynnetään päivittäisessä johtamisessa. Esimerkiksi terveysasemia voidaan verrata aiempaa paremmin keskenään. Lähiesimiehet voivat katsoa asiakaskokemusdataa vaikka päivittäin.

Palaute antaa paremmat lähtökohdat ratkaista asiakkaan ongelmat sekä kohdata hänet ystävällisesti. Laadukkaat palvelut ovat yleensä myös tehokkaampia ja taloudellisempia.

Asiakkaat puolestaan saavat mahdollisuuden ilmaista oman kokemuksensa palvelusta ja näin mahdollisuuden osallistua. Palautteiden tuloksista kerrotaan asiakkaille yksiköiden ilmoitustauluilla sekä nettisivuilla.

Helsingin sosiaali- ja terveyspalvelujen yksiköissä annetaan pikapalautetta vuodessa satojatuhansia kertoja. Esimerkiksi terveysasemilla palauttetta annettiin viime vuonna 207 800 kertaa.

Pikapalautelaitteiden rinnalla keskeinen palautekanava löytyy osoitteesta www.hel.fi/palaute. Palautetta voi antaa suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Palautetta voi antaa suoraan myös vastaanotoilla, palautelaatikkoon ja vastaamalla asiakaskyselyihin.

Sosiaali- ja terveystoimi kiittää kaikkia palautetta antavia asiakaitaan. Heidän näkemyksensä on palvelujen kehittämisessä ensiarvoisen tärkeä.

Lisätietoa

Pirkko Excell,erityissuunnittelija
p. 050 3747633
pirkko.excell@hel.fi

Yhteyshenkilöt

Jaana Juutilainen-Saari
viestintäpäällikkö
jaana.juutilainen-saari@hel.fi
p. 09 310 42240


Markus Snellman
tiedottaja
markus.snellman@hel.fi
p. 09 310 42619

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Helsingin kaupunki, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala
Helsingin kaupunki, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala
Toinen linja 4A
PL 6000 00099 Helsingin kaupunki

09 310 5015 (vaihde)http://www.hel.fi/sotepe

Hyvinvointia, terveyttä ja turvallisuutta helsinkiläisille yhteistyöllä ja vahvalla osaamisella.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Helsingin kaupunki, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye