Kesän iloisin uutinen: Muumimaailma avataan 6. kesäkuuta!

Muumimaailman kesä alkaa 6.6. ja ovet ovat avoinna kesäkuussa joka päivä klo 11-17. Teemapuistossa huolehditaan niin pienten kuin isojenkin vieraiden turvallisuudesta. Lupauksemme on ’iloitse huoletta’, jonka lunastamiseksi noudatamme vallitsevan tilanteen takia erityistä varovaisuutta ja huolellisuutta sekä tietysti viranomaisten määräyksiä ja ohjeita. Rajaamme päivittäistä kävijämäärää ja kiinnitämme huomiota turvaväleihin sekä henkilökunnan että asiakkaiden osalta. Pääsyliput ja pysäköintiliput ovat myynnissä vain ennakkoon verkkokaupastamme. Muumitalo, Hemulin talo sekä wc-tilat on suojattu nanopinnoitteella, joka hylkii tehokkaasti mikrobeja.

Muumimaailma on tänäkin kesänä täynnä iloa ja hauskuutta. Halaukset täytyy luonnollisesti jättää väliin, mutta niiden tilalle Muumipeikko on keksinyt hauskan tervehdyksen, jonka jokainen voi opetella jo ennen saapumista. Taputus, nauru ja lentosuukko antavat lentävän lähdön ilontäyteiselle päivälle!

Muumimaailmassa riittää ihasteltavaa ja ihmeteltävää kaikille. Teatteri Emman kesässä nähdään Muumipapan Meriseikkailu. Aiheeseen sopivasti olemme mukana #meidänmeri kampanjassa Itämeren suojelemiseksi ja kampanjatuotteita myydään Muumimyymälässä ja Nipsun Putiikissa. Niiskun Keksintöpuistossa esitetään nukketeatteria ja Pikku Estradilla on monipuolista ohjelmaa pitkin päivää. Sekä esityksissä että elämyskohteissa ja myyntipisteissä huolehditaan riittävistä turvaväleistä. Myös käsienpesupaikkoja on lisätty ja käsidesiä on tarjolla useassa eri kohteessa.

Suurin osa ruoka- ja herkkupisteistä toimii jo nyt take away -periaatteella. Lisäksi ravintola Mamman Keittiön konseptia on muutettu noutopöydästä etukäteen tilattaviin annoksiin. Uusi sovelluksemme Muumimaailman Moblikaatio mahdollistaa aterioiden tilaamisen ja maksamisen ennakkoon, jolloin jonoilta vältytään. Ruokailua suosimme ulkotiloissa sään niin salliessa.

”Nyt jos koskaan ihmiset kaipaavat iloista ja turvallista yhdessäoloa pitkän kevään jälkeen”, sanoo Muumimaailman toimitusjohtaja Tomi Lohikoski. ”Teimme kyselyn Muumimaailman Perhetuttujen eli kanta-asiakkaiden keskuudessa. Lähes kaikki pitivät tärkeänä elämysten tarjoamista lapsille myös tänä kesänä. Yli 88 % aikoi vierailla Muumimaailmassa varmasti tai mahdollisesti ja me tietysti odotamme heitä innolla. Tänä kesänä teemme entistäkin enemmän töitä sen puolesta, että kaikki vieraat – pienet ja isot – saavat lupauksemme mukaisesti iloita huoletta. Kun porukat lähtevät kotiin hymyt huulilla, tiedämme onnistuneemme.”

Kesän 2020 aukioloajat:

6.6.-30.6. klo 11-17