Kesätyöpaikka vientiteollisuudessa? Kemianteollisuuden kesätyöpaikat haussa nyt

Suuri osa kemianteollisuuden kesätyöpaikoista on haussa jo nyt, ja siksi myös Kemian kesätyölaskuri pyörähtää käyntiin. Kemianteollisuus kannustaa alan yrityksiä työssäoppimis-, harjoittelu- ja kesätyöpaikkojen järjestämiseen ja haluaa pitää kesätyöntekijöistäkin hyvää huolta.

Tavoitteena on tarjota mahdollisimman monelle nuorelle ja opiskelijalle tilaisuus tutustua työhön kemianteollisuudessa. Tulevana kesänä kesätyöpaikkojen määrän arvioidaan pysyvän edellisvuoden tasolla.

"Kesätyöpaikan tarjoaminen on vastuullinen ja tulevaisuutta rakentava teko. Erityisen arvokasta on avata kesätyömahdollisuus ensikertalaiselle, ja antaa nuorille positiivinen kokemus työelämästä", painottaa Kemianteollisuus ry:n hallituksen puheenjohtaja, Nesteen liiketoiminta-alueen johtaja Matti Lehmus.

Kemianteollisuus on yksi suurimmista teollisuuden aloista Suomessa ja yksi suurimmista vientialoista. Kemiassa on ratkaisu moniin maailmanlaajuisiin hyvän elämän haasteisiin.

"Miten ruoka, luonnonvarat ja energia saadaan riittämään maailman kasvavalle väestölle? Puhdas vesi, uusiutuva diesel ja lääkkeet ovat esimerkkejä meille kaikille tärkeistä kemian ratkaisuista. Matkalla kohti hiilineutraalisuutta tarvitsemme jatkossakin parhaat osaajat ja ihmiset, jotka haluavat tehdä mielekästä työtä ja pelastaa maailmaa", sanoo Kemianteollisuus ry:n toimitusjohtaja Mika Aalto.

Kemianteollisuuden kesätyölaskuri starttaa 13.2.2019

Kemian kesätyölaskuri näyttää Kemianteollisuus ry:n jäsenten tarjoamien kesätyöpaikkojen kokonaismäärän ja kesätöitä tarjoavat yritykset. Kemianteollisuuden kesätyölaskuri 2018 keräsi saldoksi noin 2600 kesätyöpaikkaa.

Katso lisää

Anni Siltanen, asiantuntija, Osaaminen ja vetovoima, 044 562 5991
Susanna Aaltonen, johtaja, Vaikuttaminen, puh. 040 593 4221, susanna.aaltonen@kemianteollisuus.fi

Hiilineutraali kemia 2045 − Suomen kemianteollisuus asetti itselleen kovan tavoitteen25.1.2019 06:30:21Tiedote

Kemianteollisuus lähtee tavoittelemaan alan hiilineutraalisuutta Suomessa vuoteen 2045 mennessä. Kemianteollisuus ry:n hallituksen 24.1.2019 linjaaman tahtotilan mukaisesti ryhdymme toimenpiteisiin tavoitteen saavuttamiseksi. Käytännön kehitystyö on sidottu kemianteollisuuden omaehtoiseen Responsible Care -vastuullisuusohjelmaan, jonka tuloksista on jo entuudestaan vaikuttavaa näyttöä.

Matti Lehmuksesta Kemianteollisuuden uusi puheenjohtaja20.11.2018 15:23:39Tiedote

Kemianteollisuus ry:n syyskokous valitsi tiistaina 20.11.2018 uuden puheenjohtajan ja hallituksen vuodelle 2019. Uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Neste Oyj:n liiketoiminta-alueen johtaja Matti Lehmus. Kemianteollisuus ry:n nykyinen puheenjohtaja ja Kemira Oyj:n toimitusjohtaja Jari Rosendal siirtyy varapuheenjohtajaksi. Lisäksi varapuheenjohtajina jatkavat Pipelife Finland Oy:n toimitusjohtaja Kimmo Kedonpää ja Nokian Renkaat Oyj:n toimitusjohtaja Hille Korhonen.

Vientiteollisuus: Poliittiset lakot pysäyttävät laajasti tuotantoa – tilanne kohtuuton28.9.2018 17:15:08Tiedote

Kemian-, Metsä- ja Teknologiateollisuus: Poliittiset työtaistelut maan hallitusta vastaan ovat muuttumassa yhä kovemmiksi. SAK:laiset Teollisuusliitto ja Sähköalojen Ammattiliitto sekä STTK:lainen Ammattiliitto Pro ilmoittivat perjantaina lakoista, jotka pysäyttävät tuotannon ja toiminnan erittäin laajasti vientiteollisuuden yrityksissä. Liittojen kattava ylityökielto on vaikeuttanut yritysten toimintaa jo kaksi viikkoa, ja nyt tuotantoa pysäytetään vuorokaudeksi lukuisissa yrityksissä. Tilanne on yrityksille kohtuuton.