Kesätyöpaikka vientiteollisuudessa? Kemianteollisuuden kesätyöpaikat haussa nyt

Suuri osa kemianteollisuuden kesätyöpaikoista on haussa jo nyt, ja siksi myös Kemian kesätyölaskuri pyörähtää käyntiin. Kemianteollisuus kannustaa alan yrityksiä työssäoppimis-, harjoittelu- ja kesätyöpaikkojen järjestämiseen ja haluaa pitää kesätyöntekijöistäkin hyvää huolta.

Tavoitteena on tarjota mahdollisimman monelle nuorelle ja opiskelijalle tilaisuus tutustua työhön kemianteollisuudessa. Tulevana kesänä kesätyöpaikkojen määrän arvioidaan pysyvän edellisvuoden tasolla.

"Kesätyöpaikan tarjoaminen on vastuullinen ja tulevaisuutta rakentava teko. Erityisen arvokasta on avata kesätyömahdollisuus ensikertalaiselle, ja antaa nuorille positiivinen kokemus työelämästä", painottaa Kemianteollisuus ry:n hallituksen puheenjohtaja, Nesteen liiketoiminta-alueen johtaja Matti Lehmus.

Kemianteollisuus on yksi suurimmista teollisuuden aloista Suomessa ja yksi suurimmista vientialoista. Kemiassa on ratkaisu moniin maailmanlaajuisiin hyvän elämän haasteisiin.

"Miten ruoka, luonnonvarat ja energia saadaan riittämään maailman kasvavalle väestölle? Puhdas vesi, uusiutuva diesel ja lääkkeet ovat esimerkkejä meille kaikille tärkeistä kemian ratkaisuista. Matkalla kohti hiilineutraalisuutta tarvitsemme jatkossakin parhaat osaajat ja ihmiset, jotka haluavat tehdä mielekästä työtä ja pelastaa maailmaa", sanoo Kemianteollisuus ry:n toimitusjohtaja Mika Aalto.

Kemianteollisuuden kesätyölaskuri starttaa 13.2.2019

Kemian kesätyölaskuri näyttää Kemianteollisuus ry:n jäsenten tarjoamien kesätyöpaikkojen kokonaismäärän ja kesätöitä tarjoavat yritykset. Kemianteollisuuden kesätyölaskuri 2018 keräsi saldoksi noin 2600 kesätyöpaikkaa.

Katso lisää

Anni Siltanen, asiantuntija, Osaaminen ja vetovoima, 044 562 5991
Susanna Aaltonen, johtaja, Vaikuttaminen, puh. 040 593 4221, susanna.aaltonen@kemianteollisuus.fi

Vientiyrityksien johtajien suositukset Suomelle: Suunta on oikea, perusasiat ratkaisevia investointipäätöksissä25.3.2019 12:30:00 EETTiedote

Suomalaiset vientiyritysten johtajat pitävät kysymystä Suomen vetovoimaisuudesta teollisuuden toiminta- ja investointiympäristönä ensiarvoisen tärkeänä. Mikäli perusasiat eivät ole kunnossa, investoinnit suuntautuvat Suomen ulkopuolelle. Innovaatiotoimintaan tarvitaan lisäpanostuksia, jotka tulee suunnata yritysvetoisiin TKI-hankkeisiin. Yliopistojen huippututkimuksen tasoa on nostettava.