Keskimaalla työskentelee kesällä yli 800 kesätyöntekijää

Keskimaa työllistää kesällä 2019 yli 800 nuorta, joista noin 450 on Tutustu työelämään ja tienaa -kesäharjoittelijoita. Kesätyöhakemuksia vastaanotettiin kaikkiaan yli 4500. Tavoitteena on tarjota myönteisiä työelämän ensikokemuksia kaikille kesätyöntekijöille.

Keskimaa tarjoaa tänäkin vuonna sadoille nuorille ensikosketuksen työelämään, kun noin 450 Tutustu työelämään ja tienaa -kesäharjoittelijaa työskentelee toimipisteissämme. Näiden ensikertalaisten lisäksi Keskimaa työllistää noin 400 kesätyöntekijää toimipisteissämme eri puolilla Keski-Suomea.

Kesätöiden hakuprosessi on Keskimaalla alkanut jo tammikuusta. Hakemuksia tuli yli 4 500, ja haastatteluihin kutsuttiin useita satoja henkilöitä.Kesärekrytointien valinnoissa käytettiin muun muassa ryhmähaastattelumenetelmää, jonka avulla pystytään tapaamaan mahdollisimman monia hakijoita. Lisäksi majoitus- ja ravintola-alan kesätöitä varten järjestettiin speed dating -pikahaastatteluja osaan tehtävistä.

− Kesätyöntekijät ovat meille todella tärkeitä, joten haluamme panostaa täysillä heidän rekrytointiinsa ja hakuprosessiinsa. Kesätyöntekijät ottavat suuren vastuun palvelun laadun säilymisestä ja kaupankäynnin onnistumisesta, kun vakituiset ammattilaiset ovat ansaituilla kesälomilla, Osuuskauppa Keskimaan henkilöstöjohtaja Kaisamaria Thusberg toteaa.

Kesätyöntekijöiden perehdyttämiseen panostetaan

Keskimaalla kesätyöntekijöiden perehdytys on aina ollut tärkeässä roolissa. Olemme viime vuotiseen tapaan mukana valtakunnallisessa Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa, jonka tarkoituksena on antaa nuorille mahdollisimman hyvä kesätyökokemus. Tulevaksi kesäksi Keskimaan ottaa käyttöön Osuuskauppojen ja S-ryhmän työnantajayritysten käyttöön luodun uuden Kesäduunipassi-perehdytystyökalun. Työterveyslaitoksen kanssa yhteistyössä syntynyt passi on tarkoitettu ensimmäistä kertaa työelämään tulevalle nuorelle.

− Palvelualat ovat monelle ensimmäinen kokemus työelämästä. Saamme siis opastaa melkoisen määrän nuoria työelämän pelisääntöihin ja tärkeisiin työelämätaitoihin. Haluamme monipuolistaa tavallista perehdytystä tuomalla siihen mukaan työelämätaitojen ja omasta työkyvystä huolehtimisen näkökulmia. Kesäduunipassin avulla nuori pääsee pohtimaan omia vahvuuksiaan sekä esimerkiksi opettelemaan työyhteisössä toimimista ja ergonomiaa. Kesäduunipassi havahduttaa pohtimaan myös omien fiksujen elämäntapojen merkitystä työkyvyn varmistajana. Passi ohjaa nuorta aktiiviseen keskusteluun oman esimiehen ja muiden perehdyttäjien kanssa, ja tukee näin hyvää starttia työelämälle, Kaisamaria Thusberg kuvailee.

S-ryhmä työllistää kokonaisuudessaan kesällä 2019 noin 14 000 nuorta ympäri Suomen. Kesätyöhakemuksia on vastaanotettu yli 80 000. S-ryhmä on tänäkin vuonna yksi Vastuullinen kesäduuni -kampanjan pääyhteistyökumppaneista.

Osuuskauppa Keskimaa, Kaisamaria Thusberg, henkilöstöjohtaja, 040 752 5590

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan S-market Kolmikulmaan ja S-market Kuokkalaan mittavat myymäläuudistukset13.8.2019 10:12:40 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa S-market Kolmikulman ja S-market Kuokkalan Jyväskylässä. Molemmat S-marketit remontoidaan uudistuneen S-market -ilmeen mukaisiksi myymälöiksi. Myymäläuudistuksessa kaikki myymäläkalusteet uusitaan kylmäkalusteita myöten. Remonttityöt alkavat elokuun lopulla. S-marketien uudistuksien myötä tavoitteena on tarjota asiakkaille entistä parempi ostokokemus.

Keskimaalla menossa koko maakunnan palvelujen kehittämisen vuosi8.8.2019 08:30:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi-kesäkuun liikevaihto oli 304,6 miljoonaa euroa, missä oli kasvua 0,9 % edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Tammi-kesäkuun operatiivinen tulos oli 8,9 miljoonaa euroa, mikä on noin 0,3 miljoonaa euroa parempi kuin viime vuonna. Koko vuoden operatiivisen tuloksen ennakoidaan päätyvän edellisvuoden tasolle. Alkuvuoden aikana Keskimaa on investoinut merkittävästi maakunnan palvelujen kehittämiseen uudistamalla useita myymälöitä eri puolilla Keski-Suomea.

Keskimaa lahjoittaa kolmannen kerran iloa hyväntekeväisyyden kautta Keski-Suomeen – asiakkaat pääsevät äänestämään kohdetta25.7.2019 10:30:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo kolmannen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Tällä kertaa kampanjakohteet valitaan asiakasomistajien antamien äänien perusteella. Lahjoituksen kokonaissumma on euro jokaista Keskimaan asiakasomistajaa kohti eli noin 132 000 euroa.

Solo Sokos Hotel Paviljongin laajennus on valmistunut11.6.2019 10:15:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan Solo Sokos Hotel Paviljongin elokuussa 2018 aloitettu laajennus on valmistunut. Jyväskyläläisen hotellin 40 uutta huonetta saadaan käyttöön perjantaina 14.6.2019 alkaen. Uusia huoneita valmistui kolmeen eri huoneluokkaan: Solo Up, Supreme ja kaksi 100-neliöistä kahden kerroksen sviittiä. Skandinaavisten huoneiden suunnittelusta on vastannut sisustusarkkitehti Joanna Laajisto. Laajennushankkeen kokonaisurakan toteuttajana toimi rakennusliike NCC.