Keskimaalla työskentelee kesällä yli 800 kesätyöntekijää

Keskimaa työllistää kesällä 2019 yli 800 nuorta, joista noin 450 on Tutustu työelämään ja tienaa -kesäharjoittelijoita. Kesätyöhakemuksia vastaanotettiin kaikkiaan yli 4500. Tavoitteena on tarjota myönteisiä työelämän ensikokemuksia kaikille kesätyöntekijöille.

Keskimaa tarjoaa tänäkin vuonna sadoille nuorille ensikosketuksen työelämään, kun noin 450 Tutustu työelämään ja tienaa -kesäharjoittelijaa työskentelee toimipisteissämme. Näiden ensikertalaisten lisäksi Keskimaa työllistää noin 400 kesätyöntekijää toimipisteissämme eri puolilla Keski-Suomea.

Kesätöiden hakuprosessi on Keskimaalla alkanut jo tammikuusta. Hakemuksia tuli yli 4 500, ja haastatteluihin kutsuttiin useita satoja henkilöitä.Kesärekrytointien valinnoissa käytettiin muun muassa ryhmähaastattelumenetelmää, jonka avulla pystytään tapaamaan mahdollisimman monia hakijoita. Lisäksi majoitus- ja ravintola-alan kesätöitä varten järjestettiin speed dating -pikahaastatteluja osaan tehtävistä.

− Kesätyöntekijät ovat meille todella tärkeitä, joten haluamme panostaa täysillä heidän rekrytointiinsa ja hakuprosessiinsa. Kesätyöntekijät ottavat suuren vastuun palvelun laadun säilymisestä ja kaupankäynnin onnistumisesta, kun vakituiset ammattilaiset ovat ansaituilla kesälomilla, Osuuskauppa Keskimaan henkilöstöjohtaja Kaisamaria Thusberg toteaa.

Kesätyöntekijöiden perehdyttämiseen panostetaan

Keskimaalla kesätyöntekijöiden perehdytys on aina ollut tärkeässä roolissa. Olemme viime vuotiseen tapaan mukana valtakunnallisessa Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa, jonka tarkoituksena on antaa nuorille mahdollisimman hyvä kesätyökokemus. Tulevaksi kesäksi Keskimaan ottaa käyttöön Osuuskauppojen ja S-ryhmän työnantajayritysten käyttöön luodun uuden Kesäduunipassi-perehdytystyökalun. Työterveyslaitoksen kanssa yhteistyössä syntynyt passi on tarkoitettu ensimmäistä kertaa työelämään tulevalle nuorelle.

− Palvelualat ovat monelle ensimmäinen kokemus työelämästä. Saamme siis opastaa melkoisen määrän nuoria työelämän pelisääntöihin ja tärkeisiin työelämätaitoihin. Haluamme monipuolistaa tavallista perehdytystä tuomalla siihen mukaan työelämätaitojen ja omasta työkyvystä huolehtimisen näkökulmia. Kesäduunipassin avulla nuori pääsee pohtimaan omia vahvuuksiaan sekä esimerkiksi opettelemaan työyhteisössä toimimista ja ergonomiaa. Kesäduunipassi havahduttaa pohtimaan myös omien fiksujen elämäntapojen merkitystä työkyvyn varmistajana. Passi ohjaa nuorta aktiiviseen keskusteluun oman esimiehen ja muiden perehdyttäjien kanssa, ja tukee näin hyvää starttia työelämälle, Kaisamaria Thusberg kuvailee.

S-ryhmä työllistää kokonaisuudessaan kesällä 2019 noin 14 000 nuorta ympäri Suomen. Kesätyöhakemuksia on vastaanotettu yli 80 000. S-ryhmä on tänäkin vuonna yksi Vastuullinen kesäduuni -kampanjan pääyhteistyökumppaneista.

Osuuskauppa Keskimaa, Kaisamaria Thusberg, henkilöstöjohtaja, 040 752 5590

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan ruokakauppojen tilaus- ja noutopalvelu saatavilla nyt kaikista Keskimaan S-marketeista ja Saleista sekä kolmesta ABC-marketista12.5.2020 08:55:00 EESTTiedote

Keskimaan Kauppa-apu on ruokakaupan tilaus- ja noutopalvelu, joka käynnistyi huhtikuun alussa neljässä S-marketissa: Jämsässä, Keuruulla, Saarijärvellä ja Äänekoskella. Palvelua on kehitetty ja laajennettu aktiivisesti vastaamaan asiakkaiden tarpeita koronaviruksen aiheuttamassa poikkeustilanteessa. Nyt palvelu on käyttöönotettu kaikissa Keskimaan 24 S-marketissa ja 14 Salessa, sekä lisäksi kolmessa ABC-marketissa. Palvelussa verkkokaupasta valitut tuotteet kerätään toimipaikassa valmiiksi kasseihin ja ne noudetaan tai toimitetaan sovittuna aikana. Tilauksia on mahdollista hoitaa myös puhelimitse.

Kauppakeskus Sokkarin poikkeusaukioloajat laajenevat ja kehityshankkeet etenevät8.5.2020 10:55:18 EESTTiedote

Kauppakeskus Sokkarin aukioloaikoja supistettiin koronaviruksen aiheuttamien toimenpiteiden vuoksi maaliskuun lopulla. Aukioloaikojen laajentaminen arki-iltojen osalta on tullut ajankohtaiseksi, kun rajusti laskeneet asiakasmäärät ovat alkaneet kasvamaan hillitysti. Poikkeustilanteesta huolimatta Sokkarille suunniteltuja kehitys- ja rakennusprojekteja, kuten ravintolamaailman uudistaminen, uusien toimijoiden myymälätilojen rakentamiset, Mestarin Herkun täydellinen uudistaminen ja kauppakeskuksen julkisivun kunnostus, on viety suunnitelmien mukaisesti eteenpäin.

Kodin Terran aukioloaikoja laajennetaan ja puutarhan pop up -myymälät saapuvat marketien pihoihin30.4.2020 10:50:00 EESTTiedote

Kevään saapuminen on saanut pihan ja parvekkeen laittajat liikenteeseen koronasta huolimatta. Kauppa on vilkastunut selvästi Jyväskylän Kodin Terrassa, jossa aukioloaikoja laajennetaan 4.5.2020 alkaen. Kodin Terran puutarhamyymälän lisäksi myös Prismojen Kesäpihat on avattu. Tänä keväänä osa Keskimaan S-marketeista, Saleista ja ABC-liikennemyymälöistä ovat saaneet piha-alueilleen uuden puutarha pop up -myymälän.

Keskimaan Kauppa-apu-palvelu laajenee S-marketeihin Tikkakoskelle, Vaajakoskelle ja Viitasaarelle24.4.2020 10:30:00 EESTTiedote

Keskimaan Kauppa-apu on ruokakaupan tilaus- ja noutopalvelu, joka käynnistyi huhtikuun alussa neljässä S-marketissa: Jämsässä, Keuruulla, Saarijärvellä ja Äänekoskella. Palvelua on nyt laajennettu Tikkakosken, Vaajakosken ja Viitasaaren S-marketeihin. Kauppa-apu-palvelu suunnattiin ensisijaisesti COVID-19-viruksen riskiryhmiin kuuluville henkilöille, mutta jatkossa palvelu on saatavilla kaikille lähialueiden asukkaille. Palvelussa verkkokaupasta valitut tuotteet kerätään toimipaikassa valmiiksi kasseihin ja ne noudetaan tai toimitetaan sovittuna aikana. Tilauksia on mahdollistaa hoitaa myös puhelimitse.