Keskimaan ABC-latausverkosto laajenee – ABC Palokan yhteyteen on avattu Keskimaan kolmas latausasema

Osuuskauppa Keskimaa avaa Palokan ABC-liikennemyymälän yhteyteen sähköautojen suurteholatausaseman. ABC Palokan latausasema on Keskimaan kolmas ABC-latausasema. Marraskuussa 2021 avattiin ensimmäinen latausasema Prisma Palokan yhteyteen Jyväskylässä ja tammikuussa 2022 avattiin latausasema Joutsan ABC-liikennemyymälän yhteyteen.

Palokan ABC-latausasemalla on yhteensä neljä latauspistettä, joista kaksi on varattu suurteholataukseen ja kaksi peruslataamiselle. Kuva: Tuomas Pohjonen / Keskimaa

Osuuskauppa Keskimaan kolmas ABC-latausasema on avattu 27.1.2022 Jyväskylässä Palokan ABC-liikennemyymälän yhteyteen. Latausaseman kokonaislatausteho on lähes 250 kW, josta suurteholataukseen on varattu 200 kW. Latausasemalla on yhteensä neljä latauspistettä, näistä kaksi on varattu suurteholataukseen ja kaksi peruslataamiselle. Yhtä aikaa voi ladata neljää autoa.

– Olemme iloisia päästessämme lisäämään Jyvässeudun suurteholatauskapasiteettiä. Palokan sijainti Jyvässeudulla sekä valtakunnallisesti tärkeimmän pääväylän 4-tien varrella lisää sähköautoilijoiden suurteholatausmahdollisuuksia. Palokan ripeään avaukseen vaikutti hyvä avausvalmius. Viime vuoden uudistuksissa teimme valmistelevia sähkötöitä, jotka nopeuttivat aseman rakentamista ja avaamista, taustoittaa Osuuskauppa Keskimaan liikennemyymälä- ja polttonestekaupan toimialajohtaja Heikki Tervanen toteaa.

Osuuskauppa Keskimaa laajentaa ABC-latausverkostoaan vielä alkuvuoden kuluessa Viitasaarelle sekä Jyväskylässä. Jyväskylässä ABC-latauspisteet avataan Prisma Seppälään sekä Sokos hotellien yhteyteen.
− Pääväylien varressa, kuten Viitasaarella, palvelemme asiakkaidemme pidempien matkojen nopean lataamisen tarpeita suurteholatauksella. Sokos hotelleissa ja Prisma Seppälässä ABC-lataukset mitoitetaan asiakkaidemme asiointilataustarpeen tai pidemmän viipymän mukaisesti, Tervanen täsmentää.

ABC-latauksessa veloitus perustuu aina asiakkaan lataamiin kilowattitunteihin. ABC-latauksen asiointi tapahtuu ABC-mobiililla. ABC-mobiiliin voi syöttää S-Etukortin lisäksi minkä tahansa Visa- tai Mastercard-maksukortin. Maksutapahtumasta kertyy asiakasomistajille Bonusta.

Kaikki ABC-latausasemilla ladattava sähkö on 100-prosenttisesti uusiutuvaa, pääosin tuuli- ja vesivoimalla tuotettua sähköä.
− ABC-lataus täydentää erinomaisesti uusiutuvien liikenne-energioiden tarjontaamme. Bensiiniautoilijoille meillä on tarjolla kotimainen ympäristöystävällinen Eko E85-korkeaseosetanoli ja dieselautoilijoille täysin fossiilivapaa Nero Diesel. ABC-latausverkoston rakentaminen on meille asiakkaiden palvelujen kehittämisen ohella osa valtakunnallista vihreää siirtymää ja hiilijalanjäljen pienentämistä, muistuttaa Tervanen.

Osuuskauppa Keskimaan, Heikki Tervanen, liikennemyymälä- ja polttonestekaupan toimialajohtaja, 010 767 3064, heikki.tervanen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 624 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 134 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan Ilo auttaa Keski-Suomea -hyväntekeväisyyslahjoitus toteutetaan viidennen kerran – kohderyhmänä keskisuomalaiset nuoret20.5.2022 09:00:05 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo viidennen kerran Ilo auttaa Keski-Suomea -hyväntekeväisyyslahjoituksen, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Lahjoituksen kokonaissumma vastaa Keskimaan asiakasomistajien määrää, ollen yhteensä 135 899 euroa eli euron jokaista asiakasomistajaa kohden.

Prisma Seppälän uudistuksia – käyttötavaraosaston laajennus, uudistunut Outdoor-valikoima, ovelliset kylmälaitteet sekä kerää ja skannaa -palvelu3.5.2022 10:15:00 EEST | Tiedote

Prisma on lanseerannut myymälöihinsä maaliskuusta alkaen uuden laadukkaisiin retkeilyyn ja ulkoiluvälineisiin keskittyvän Outdoor-osaston ja lähtee samalla haastamaan ulkoiluvälineiden- ja vaatteiden toimialaa sekä tavoittelemaan Suomen suosituimman Outdoor-kaupan asemaa. Osana tätä panostusta Prisma Seppälän käyttötavaraosastoa on laajennettu 450 neliöllä ja valikoimia on kehitetty ulkoiluvälineiden ja -vaatteiden, kodintuotteiden sekä kukkapalvelun osalta. Lisäksi myymälän sisälle on rakennettu lasten leikkipaikka. Myymälässä on otettu käyttöön myös kerää ja skannaa -palvelu.

Keskimaan alkuvuoden myyntiä ja tuloskehitystä vauhditti hotelli-, ravintola- ja liikennemyymäläkaupan elpyminen25.4.2022 10:00:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi-maaliskuun liikevaihto oli 155,3 miljoonaa euroa, jossa oli kasvua viime vuoteen 7,9 prosenttia. Tammi-maaliskuun operatiivinen tulos oli 1,1 miljoonaa euroa, mikä on noin 1,8 miljoonaa euroa enemmän kuin viime vuonna. Matkailu- ja ravitsemiskauppa sekä liikennekauppa ovat elpymässä kohti koronaa edeltävää tasoa. Ruokakaupan tulos on pysynyt ennallaan.