Keskimaan edustajisto päätti ylijäämänpalautuksen maksusta

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessaan jatkaa yli 20 vuoden ajan jatkunutta tapaa palkita omia asiakasomistajia maksamalla ylijäämänpalautusta vuoden 2018 tuloksesta. Ylijäämänpalautusta maksetaan yli miljoona euroa enemmän kuin viime vuonna.

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto kokoontui 7.5.2019 kevätkokoukseensa, jossa se päätti ylijäämän käyttämisestä. Keskimaa jakaa omistajilleen kesäkuussa ylijäämänpalautusta ja osuusmaksun korkoa. Vuoden 2018 tuloksesta ylijäämänpalautusta maksetaan yli 4 miljoonaa euroa, mikä on yli miljoona euroa (1 094 971 €) enemmän kuin edellisenä vuotena. Ylijäämänpalautusta maksetaan asiakasomistajille 0,85 % Osuuskauppa Keskimaasta tehtyjen, Keskimaan S-Etukortilla rekisteröityjen bonusostojen määrästä. Osuusmaksun koron suuruudeksi Keskimaan edustajisto päätti 6 % eli 6 euroa osuusmaksulta (759 588 €).

− Keskimaa on pitkäaikaisin ylijäämänpalautuksen maksaja kaikista osuuskaupoista. Olemme maksaneet palautusta katkeamatta yli 20 vuoden ajan. Olemme ylpeitä siitä, että tänä vuonna voimme maksaa asiakasomistajillemme vielä edellisvuotta suurempaa ylijäämänpalautusta Keskimaan liiketoiminnan hyvään tulokseen perustuen, kertoo toimitusjohtaja Antti Määttä.

Keskimaan omistajuudessa merkittävin rahana maksettava etu omistajille on Bonus, jota on maksettu alkuvuoden 2019 aikana tammi-maaliskuussa 4,6 miljoonaa euroa. Vuoden 2018 aikana Bonusta maksettiin asiakasomistajille 20,9 miljoonaa euroa.

Ylijäämänpalautus ja osuusmaksun korko maksetaan asiakasomistajien tileille 25. kesäkuuta.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keskimaa työllistää lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaa tekee yhteistyötä yli 120 keskisuomalaisen lähituottajan kanssa15.5.2019 09:21:33 EESTTiedote

Lähialueen pienet ja suuret elintarvikealan yritykset ovat Osuuskauppa Keskimaalle merkittäviä yhteistyökumppaneita. Keskimaan kaupoissa myytiin viime vuonna omalla toimialueellamme valmistettuja tuotteita 22,7 miljoonalla eurolla. Keskimaa järjestää toimipaikoissaan 16.−18.5.2019 Ruokaa läheltäsi -lähituottajatapahtuman, jossa yli 60 lähituottajaa esittelee tuotteitaan. Päätapahtumapaikkana on Prisma Seppälä.

Keskimaa panostaa maakuntien toimipaikkoihin – neljässä S-marketissa juhlitaan uudistettuja myymälöitä viikonloppuna11.4.2019 10:15:00 EESTUutinen

Osuuskauppa Keskimaa on toteuttanut neljässä S-marketissa myymäläuudistusta alkuvuoden aikana. Uudistuneita myymälöitä juhlistetaan viikonloppuna Laukaassa, Saarijärvellä, Suolahdessa ja Viitasaarella. Uudistuksissa on kiinnitetty erityistä huomiota asioinnin sujuvuuteen. Samalla valikoimia on päivitetty vastaamaan entistä paremmin paikallisten asiakkaiden kulutustarpeita.

Amarillo haastaa ruokien kotiinkuljetuspalvelut: kotoakuljetuspalvelu Noutaja Jyväskylässä toukokuun ensimmäisenä viikonloppuna10.4.2019 10:05:00 EESTTiedote

Suomen tunnetuimpiin ravintolaketjuihin kuuluva Amarillo alkaa kuljettaa asiakkaat ravintolaan sen sijaan, että se kuljettaisi ruoan asiakkaiden luokse. Noutajaksi nimetty kuljetuspalvelu toimii kevään aikana viidellätoista Amarillo-paikkakunnalla, Jyväskylän Amarilloon kotoakuljetuspalvelu Noutaja saadaan toukokuun ensimmäisenä viikonloppuna pe 3.−la 4.5.2019.