Keskimaan edustajisto päätti ylijäämänpalautuksen maksusta

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessaan jatkaa yli 20 vuoden ajan jatkunutta tapaa palkita omia asiakasomistajia maksamalla ylijäämänpalautusta vuoden 2018 tuloksesta. Ylijäämänpalautusta maksetaan yli miljoona euroa enemmän kuin viime vuonna.

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto kokoontui 7.5.2019 kevätkokoukseensa, jossa se päätti ylijäämän käyttämisestä. Keskimaa jakaa omistajilleen kesäkuussa ylijäämänpalautusta ja osuusmaksun korkoa. Vuoden 2018 tuloksesta ylijäämänpalautusta maksetaan yli 4 miljoonaa euroa, mikä on yli miljoona euroa (1 094 971 €) enemmän kuin edellisenä vuotena. Ylijäämänpalautusta maksetaan asiakasomistajille 0,85 % Osuuskauppa Keskimaasta tehtyjen, Keskimaan S-Etukortilla rekisteröityjen bonusostojen määrästä. Osuusmaksun koron suuruudeksi Keskimaan edustajisto päätti 6 % eli 6 euroa osuusmaksulta (759 588 €).

− Keskimaa on pitkäaikaisin ylijäämänpalautuksen maksaja kaikista osuuskaupoista. Olemme maksaneet palautusta katkeamatta yli 20 vuoden ajan. Olemme ylpeitä siitä, että tänä vuonna voimme maksaa asiakasomistajillemme vielä edellisvuotta suurempaa ylijäämänpalautusta Keskimaan liiketoiminnan hyvään tulokseen perustuen, kertoo toimitusjohtaja Antti Määttä.

Keskimaan omistajuudessa merkittävin rahana maksettava etu omistajille on Bonus, jota on maksettu alkuvuoden 2019 aikana tammi-maaliskuussa 4,6 miljoonaa euroa. Vuoden 2018 aikana Bonusta maksettiin asiakasomistajille 20,9 miljoonaa euroa.

Ylijäämänpalautus ja osuusmaksun korko maksetaan asiakasomistajien tileille 25. kesäkuuta.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keskimaa työllistää lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan S-market Kolmikulmaan ja S-market Kuokkalaan mittavat myymäläuudistukset13.8.2019 10:12:40 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa S-market Kolmikulman ja S-market Kuokkalan Jyväskylässä. Molemmat S-marketit remontoidaan uudistuneen S-market -ilmeen mukaisiksi myymälöiksi. Myymäläuudistuksessa kaikki myymäläkalusteet uusitaan kylmäkalusteita myöten. Remonttityöt alkavat elokuun lopulla. S-marketien uudistuksien myötä tavoitteena on tarjota asiakkaille entistä parempi ostokokemus.

Keskimaalla menossa koko maakunnan palvelujen kehittämisen vuosi8.8.2019 08:30:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi-kesäkuun liikevaihto oli 304,6 miljoonaa euroa, missä oli kasvua 0,9 % edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Tammi-kesäkuun operatiivinen tulos oli 8,9 miljoonaa euroa, mikä on noin 0,3 miljoonaa euroa parempi kuin viime vuonna. Koko vuoden operatiivisen tuloksen ennakoidaan päätyvän edellisvuoden tasolle. Alkuvuoden aikana Keskimaa on investoinut merkittävästi maakunnan palvelujen kehittämiseen uudistamalla useita myymälöitä eri puolilla Keski-Suomea.

Keskimaa lahjoittaa kolmannen kerran iloa hyväntekeväisyyden kautta Keski-Suomeen – asiakkaat pääsevät äänestämään kohdetta25.7.2019 10:30:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo kolmannen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Tällä kertaa kampanjakohteet valitaan asiakasomistajien antamien äänien perusteella. Lahjoituksen kokonaissumma on euro jokaista Keskimaan asiakasomistajaa kohti eli noin 132 000 euroa.

Solo Sokos Hotel Paviljongin laajennus on valmistunut11.6.2019 10:15:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan Solo Sokos Hotel Paviljongin elokuussa 2018 aloitettu laajennus on valmistunut. Jyväskyläläisen hotellin 40 uutta huonetta saadaan käyttöön perjantaina 14.6.2019 alkaen. Uusia huoneita valmistui kolmeen eri huoneluokkaan: Solo Up, Supreme ja kaksi 100-neliöistä kahden kerroksen sviittiä. Skandinaavisten huoneiden suunnittelusta on vastannut sisustusarkkitehti Joanna Laajisto. Laajennushankkeen kokonaisurakan toteuttajana toimi rakennusliike NCC.