Keskimaan Iloa auttaa -hyväntekeväisyyskampanjassa äänestettiin liikkumisen ja leikkimielen puolesta

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo kolmannen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Tänä vuonna asiakasomistajilta kysyttiin mielipidettä lahjoituskohteesta. 18.8. päättyneeseen äänestykseen osallistui lähes 8 000 asiakasomistajaa. Eniten ääniä keräsi Liikkumista ja leikkimieltä -teema.

Osuuskauppa Keskimaa ja sen asiakasomistajat ovat tehneet jo kahtena vuotena 2017 ja 2018 merkittävät lahjoitukset, joilla on autettu konkreettisin teoin tuhansia ihmisiä Keski-Suomen alueella. Hyväntekeväisyyskampanjat ovat kantaneet nimeä Ilo auttaa ja nimensä mukaisesti kampanjan avulla on haluttu auttaa ilon ja positiivisuuden kautta ihmisiä haastavissa elämäntilanteissa. Lahjoituksen kokonaissumma on euro jokaista Keskimaan asiakasomistajaa kohti, eli tänä vuonna noin 132 000 euroa. Viime vuonna Keskimaan henkilökunta ympäri Keski-Suomen pääsi ehdottamaan lahjoituskohteita. Tänä vuonna hyväntekeväisyyskohteen valinnassa kysyttiin vuorostaan asiakasomistajien mielipidettä.

Keskimaan asiakasomistajat pääsivät äänestämään elokuussa Ilo auttaa -kampanjan lahjoituskohdetta seitsemän ehdotuksen joukosta, kolmesta eri teemasta: liikkumista ja leikkimieltä, taitoja digiaikaan ja kestävää kehitystä. Ääniä kertyi yhteensä lähes 8 000. Ylivoimaisesti eniten ääniä sai teemasta Liikkumista ja leikkimieltä -teema, jossa lahjoituksella kunnostetaan maakuntamme ulkoilureittejä.

Näin Keskimaan asiakasomistajat äänestivät:

1. Kunnostetaan maakuntamme ulkoilureittejä: 31 % äänistä
  2. Kunnostetaan päiväkotien leikkipuistoja ja -alueita: 19 % äänistä
  3. Hiilijalanjäljen hyvittäminen: 15 % äänistä

Nämä kolme eniten saanutta kohdetta keräsivät yli 65 % kaikista äänistä. Loput äänistä jakautuivat tasaisesti muiden ehdotusten kesken.

− Oli todella hienoa saada näin iso joukko asiakasomistajia mukaan vaikuttamaan päätökseen yhteisen hyvän puolesta. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun toteutimme äänestyksen ja odotimme itsekin jännittyneinä äänestyksen tuloksia. Upea huomata, että hyväntekeväisyys kiinnostaa näin laajasti ja mukava saada asiakasomistajamme entistä paremmin mukaan hankkeeseen jo heti alkumetreiltä asti, iloitsee Keskimaan markkinointi- ja viestintäjohtaja Noora Luoma.

Äänestystulosten perusteella Keskimaa lähtee kartoittamaan tarkemmin lahjoitettavan summan kohdennusta ja käyttöä yhteistyökumppaneiden kanssa. Loppuvuoden aikana pääsemme kertomaan, miten lahjoitus tullaan käytännössä toteuttamaan. Lisätietoja kampanjasta löytyy Ilo auttaa -sivuilta: www.iloauttaa.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan investoinnit marketeihin jatkuvat – henkilöstömäärä kasvanut22.10.2019 11:15:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi-syyskuun liikevaihto oli 471,7 miljoonaa euroa kasvaen 1,0 % edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Tammi-syyskuun tulos ennen veroja oli 17,2 miljoonaa euroa ja operatiivinen tulos 16,6 miljoonaa euroa, mikä on 0,7 miljoonaa euroa parempi kuin viime vuonna. Tulosparannus tulee käyttötavarakaupasta. Koko vuoden operatiivisen tuloksen ennakoidaan päätyvän edellisen vuoden, yli 20 miljoonan euron tasolle. Alkuvuoden aikana Keskimaa on investoinut merkittävästi maakunnan palvelujen kehittämiseen uudistamalla useita myymälöitä eri puolilla Keski-Suomea.

Keskimaan S-market Kolmikulmaan ja S-market Kuokkalaan mittavat myymäläuudistukset13.8.2019 10:12:40 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa S-market Kolmikulman ja S-market Kuokkalan Jyväskylässä. Molemmat S-marketit remontoidaan uudistuneen S-market -ilmeen mukaisiksi myymälöiksi. Myymäläuudistuksessa kaikki myymäläkalusteet uusitaan kylmäkalusteita myöten. Remonttityöt alkavat elokuun lopulla. S-marketien uudistuksien myötä tavoitteena on tarjota asiakkaille entistä parempi ostokokemus.