Keskimaan Iloa auttaa -hyväntekeväisyyskampanjassa äänestettiin liikkumisen ja leikkimielen puolesta

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo kolmannen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Tänä vuonna asiakasomistajilta kysyttiin mielipidettä lahjoituskohteesta. 18.8. päättyneeseen äänestykseen osallistui lähes 8 000 asiakasomistajaa. Eniten ääniä keräsi Liikkumista ja leikkimieltä -teema.

Osuuskauppa Keskimaa ja sen asiakasomistajat ovat tehneet jo kahtena vuotena 2017 ja 2018 merkittävät lahjoitukset, joilla on autettu konkreettisin teoin tuhansia ihmisiä Keski-Suomen alueella. Hyväntekeväisyyskampanjat ovat kantaneet nimeä Ilo auttaa ja nimensä mukaisesti kampanjan avulla on haluttu auttaa ilon ja positiivisuuden kautta ihmisiä haastavissa elämäntilanteissa. Lahjoituksen kokonaissumma on euro jokaista Keskimaan asiakasomistajaa kohti, eli tänä vuonna noin 132 000 euroa. Viime vuonna Keskimaan henkilökunta ympäri Keski-Suomen pääsi ehdottamaan lahjoituskohteita. Tänä vuonna hyväntekeväisyyskohteen valinnassa kysyttiin vuorostaan asiakasomistajien mielipidettä.

Keskimaan asiakasomistajat pääsivät äänestämään elokuussa Ilo auttaa -kampanjan lahjoituskohdetta seitsemän ehdotuksen joukosta, kolmesta eri teemasta: liikkumista ja leikkimieltä, taitoja digiaikaan ja kestävää kehitystä. Ääniä kertyi yhteensä lähes 8 000. Ylivoimaisesti eniten ääniä sai teemasta Liikkumista ja leikkimieltä -teema, jossa lahjoituksella kunnostetaan maakuntamme ulkoilureittejä.

Näin Keskimaan asiakasomistajat äänestivät:

1. Kunnostetaan maakuntamme ulkoilureittejä: 31 % äänistä
  2. Kunnostetaan päiväkotien leikkipuistoja ja -alueita: 19 % äänistä
  3. Hiilijalanjäljen hyvittäminen: 15 % äänistä

Nämä kolme eniten saanutta kohdetta keräsivät yli 65 % kaikista äänistä. Loput äänistä jakautuivat tasaisesti muiden ehdotusten kesken.

− Oli todella hienoa saada näin iso joukko asiakasomistajia mukaan vaikuttamaan päätökseen yhteisen hyvän puolesta. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun toteutimme äänestyksen ja odotimme itsekin jännittyneinä äänestyksen tuloksia. Upea huomata, että hyväntekeväisyys kiinnostaa näin laajasti ja mukava saada asiakasomistajamme entistä paremmin mukaan hankkeeseen jo heti alkumetreiltä asti, iloitsee Keskimaan markkinointi- ja viestintäjohtaja Noora Luoma.

Äänestystulosten perusteella Keskimaa lähtee kartoittamaan tarkemmin lahjoitettavan summan kohdennusta ja käyttöä yhteistyökumppaneiden kanssa. Loppuvuoden aikana pääsemme kertomaan, miten lahjoitus tullaan käytännössä toteuttamaan. Lisätietoja kampanjasta löytyy Ilo auttaa -sivuilta: www.iloauttaa.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan kesätyönhaku alkaa – tavoitteena haastatella jopa 2000 hakijaa19.12.2019 10:00:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaan kesätyönhaku alkaa vielä tämän vuoden puolella 19.12.2019. Kyseessä on yksi Keski-Suomen suurimmista työnhakukampanjoista, jonka puitteissa jalkaudutaan ympäri Keski-Suomea haastattelemaan hakijoita. Tavoitteena on haastatella noin 2000 hakijaa heti hakuajan päätyttyä. Keskimaa työllisti kesällä 2019 noin 800 kesätyöntekijää myymälöissä, ravintoloissa, hotelleissa ja liikennemyymälöissään. Kesätyöpaikoista noin puolet oli Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelupaikkoja 15–17 -vuotiaille nuorille.

Jyväskylän Kauppakeskus Sokkariin uusi hampurilaisravintola Friends & Brgrs3.12.2019 13:10:00 EETTiedote

Kauppakeskus Sokkarille saadaan uusi ravintolatoimija, kun hampurilaisketju Friends & Brgrs avaa ravintolan kauppakeskuksessa keväällä 2020. Hampurilaisketju Friends & Brgrs:lle remontoidaan 145 neliön tilat vuodenvaihteen jälkeen ravintolamaailmalta toisesta kerroksesta vapautuviin tiloihin. Ravintola sijoittuu uuden, niin ikään keväällä avattavan, sushiravintola Itsudemon viereen.