Keskuskauppakamarin Vuoden brändi -kilpailun finalisteiksi Genelec, Lumene, Niemi ja Siili

Keskuskauppakamari julkistaa Vuoden brändi -kilpailun voittajan 18.4.2023 järjestettävässä Suuri brändipäivä -tilaisuudessa. Voittajan valitsee brändityön ja aineettomien oikeuksien ammattilaisista koostuva asiantuntijaraati. Yleisö on päässyt ehdottamaan suosikkibrändiään 3.10.2022 asti.
Raati arvioi brändejä muun muassa brändin tarinan, asiakaskokemuksen, innovatiivisuuden, suojauksen, viestintästrategian, brändikirjan ja brändimielikuvan perusteella. Kilpailun tarkoituksena on kehittää suomalaista brändiosaamista ja kannustaa yrityksiä pitkäjänteiseen brändityöhön.
Keskuskauppakamarin johtavan asiantuntijan Minna Aalto-Setälän mukaan Vuoden Brändi -palkinnon tarkoituksena on antaa tunnustusta yritykselle, joka on tehnyt pitkäjänteistä työtä brändin kehittämiseksi.
”Kaikki kilpailun finalistit ovat erottuvia brändejä, jotka ovat kyenneet johdonmukaisesti ja menestyksekkäästi kehittämään brändiään ja sen tunnettuutta. Raadissa on arvioitu brändejä laajalti myös brändin aineettomien oikeuksien suojaamisen näkökulmasta”, sanoo Aalto-Setälä.
Aiemmin Keskuskauppakamari on palkinnut vastaavista ansioista Marimekon vuonna 2019, Ylen vuonna 2021 ja Lapuan Kankurit vuonna 2022.
Suuri brändipäivä on suunnattu kaikille yrityksissä toimiville. Parhaiten tilaisuus sopii hallitusammattilaisille, yritysjohdolle, markkinoinnin ammattilaisille, mainos-, media- ja viestintätoimistojen edustajille, brändijohtajille, brändivastaaville, konsulteille, managereille, sijoittajille, lakiasiainjohtajille, lakimiehille, asiamiehille ja muille IPR-osaajille.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Minna Aalto-SetäläJohtava asiantuntija, IPR ja digitalisaatio
Puh:09 4242 6244minna.aalto-setala@chamber.fiPaula PalorantaPääsihteeri, markkinointioikeudelliset asiat
Puh:09 4242 6212paula.paloranta@chamber.fiKuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Keskuskauppakamari edustaa yli 20 000 suomalaista yritystä, jotka työllistävät yhteensä noin miljoona työntekijää. Haluamme helpottaa yritysten toimintaedellytyksiä verotuksen, liikenteen ja lainsäädännön saralla sekä kansainvälisessä kaupassa. Edistämme yritysten itsesääntelyä sekä tarjoamme monipuolisia asiantuntijapalveluja elinkeinoelämän tarpeisiin.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Keskuskauppakamari
Verokiilalaskuri paljastaa työllistämisen korkeat kustannukset – sadan euron palkankorotuksessa alle puolet käteen31.3.2023 07:00:00 EEST | Tiedote
Suomessa on kansainvälisesti vertaillen korkea verokiila, eli työllistämisen kustannukset ovat korkeat suhteessa työntekijälle käteen jäävään palkkaan. Keskuskauppakamari on päivittänyt työllistämisen kustannuksia havainnollistavan verokiilalaskurin, jolla jokainen voi tarkastella omaa verokiilaansa ja katsoa paljonko palkankorotuksesta jäisi verojen ja maksujen jälkeen käteen.
Kauppakamarit: Yritysten verotusta ei varaa kiristää – verokiilalaskuri paljastaa työn teettämisen kustannukset30.3.2023 07:14:00 EEST | Tiedote
Keskuskauppakamari ja alueelliset kauppakamarit vetoavat, ettei yritysten verotusta kiristetä seuraavalla hallituskaudella. Pysyvälle kasvu-uralle pääsy edellyttää kauppakamarien mukaan sitä, että rakenteellisiin ongelmiin tartutaan ja että yritysten, yrittäjyyden ja yksityisten investointien kannusteet ovat kunnossa. Suomessa on oltava kansainvälisesti kilpailukykyinen toimintaympäristö, erityisesti suhteessa tärkeimpiin verrokkimaihimme. Verokiilalaskurilla voi selvittää nykyiset työllistämisen kustannukset ja palkankorotuksesta käteen jäävän osuuden verojen ja maksujen jälkeen.
Keskuskauppakamarin pääekonomisti: Kotitalouksien luottamus talouteen on tiukassa27.3.2023 10:12:38 EEST | Tiedote
Kotitalouksien luottamus talouteen on edelleen heikkoa, selviää Tilastokeskuksen luottamusindikaattorista. Keskuskauppakamarin pääekonomistin mukaan toistaiseksi ei löydy edellytyksiä sille, että luottamus olisi palaamassa normaaliksi. Hyvä työllisyyskehitys on kuitenkin kannatellut kotitalouksien ostovoimaa, mutta edelleen kalliimpien ostosten tekemiseen halukkuus on vähäistä.
Kauppakamarit esittävät kymmenen ratkaisua yritysten työvoiman saatavuuden turvaamiseksi24.3.2023 07:35:00 EET | Tiedote
Keskuskauppakamari ja alueelliset kauppakamarit vaativat, että osaavan työvoiman saatavuus yrityksille turvataan ensi vaalikaudella ja esittävät kymmenen konkreettista ratkaisua osaajapulan helpottamiseksi. Kriittisimpinä toimenpiteinä kauppakamarit pitävät maahanmuuton merkittävää kasvattamista nykyisestä, ammatillisen koulutuksen työelämälähtöisyyden vahvistamista sekä jokaisen lapsen ja nuoren riittävien perustaitojen varmistamista. Jopa 73 prosenttia yrityksistä kertoi työvoiman saatavuuden rajoittavan yrityksensä kasvua ja liiketoiminnan kehittämistä
Kauppakamarikysely: Yritykset kokevat saavansa ilmastotoimista taloudellista hyötyä – kolmasosa yrityksistä asettanut päästövähennystavoitteen23.3.2023 07:00:00 EET | Tiedote
Vastuullisuus, toimien taloudellinen kannattavuus ja mainehyöty ovat syitä, jotka ovat saaneet suomalaisyritykset tarttumaan ilmastotyöhön. Kauppakamarien jäsenyrityksilleen tekemästä kyselystä selviää, että noin 90 prosenttia kaikista yrityksistä kertoo tehneensä ilmastotoimia. Reilu kolmasosa kaikista yrityksistä ja suurista yrityksistä yli 80 prosenttia on asettanut päästövähennystavoitteen. Lähes 60 prosenttia vastaajista arvioi, että ilmastotoimet ovat taloudellisesti kannattavia pitkällä tai jo lyhyelläkin aikavälillä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme