Kestävä Joulukuusi -näyttely valtaa Torikortteleiden sisäpihat

Torikortteleiden sisäpihoilla avautuu sunnuntaina 24.11. Kestävä Joulukuusi -näyttely, johon on haastettu eri alojen tunnettuja henkilöitä ja ryhmiä mukaan koristelemaan kukin joulukuusen omalla tyylillään ja tarinallaan. Kuusien teemat vaihtelevat Itämeren suojelusta kestävään joulumielenterveyteen.

Mukana koristelujoukoissa ovat Täydellinen Joulu -elokuvan Maria Ylipää, Elena Leeve, Iikka Forss, toimittaja ja mediapersoona Mikko ”Peltsi” Peltola, Fok_It -sarjakuvan piirtäjä Joonas Rinta-Kanto, toimittaja-bloggaaja Noora Shingler ja Skidit-tiimi.

- Kestävä Joulukuusi -näyttely nostaa ajattelun arvoisia teemoja keskelle joulumarkkinahumua. Torikortteleiden tunnelmalliset sisäpihat ovat upea galleria tälle näyttelylle, eräänlainen julkisen tilan valtaus, iloitsee Torikortteleiden kauppapaikkajohtaja Peggy Bauer.

Toimittaja Noora Shingler Kemikaalicocktail-mediasta on yksi kuusihaasteen vastaanottaneista. Noora koristelee kuusensa kirpputorilta löytämillään värikkäillä Suomen kuntien ja kaupunkien viireillä.

- Viirit ovat jonkun tuntemattoman keräilijän vuosikymmenten työ, jonka haluan nyt nostaa esiin kaikkien ihasteltavaksi! sanoo Noora, joka on laittanut sosiaalisen median kanaviin myös etsintäkuulutuksen viirien keräilijästä.

Kierrätys on vahva teema Nooran kuusessa.

- Kaikkea ei todellakaan tarvitse ostaa uutena. Kierrätettynä voi löytää mielettömiä aarteita joulukoristeluun ja lahjoiksikin!”

Kestävä Joulukuusi -näyttelyn avajaiset pidetään sunnuntaina 24.11. klo 14 Torikortteleiden Keskuspuistossa (Kaupungintalon ravintolan piha). Avajaisten ohjelmassa mm. Kuusikävely, Höpsöt riisipuurot ja live-musiikkia.
Kuuset ja niiden tarinat ovat esillä Torikortteleissa jouluun asti.

Kuvia kuusista saatavilla ma 25.11. alkaen.

Salla Salo
viestintäpäällikkö
salla.salo@torikorttelit.fi
+358405193151
TORIKORTTELIT

Sofiankatu 4 /PL 4
00099 Helsingin kaupunki

Torikorttelit on uudella elämällä täyttynyt Helsingin historiallinen keskusta. Kuvankauniita katuja ja rakennuksia, suloisia sisäpihoja ja merellisen keskustan tunnelmaa Kauppatorin ja Senaatintorin välissä. Torikortteleita kehittää kaupungin tytäryhtiö Helsingin Leijona Oy yhteistyössä kaupunkilaisten, yrittäjien ja kaupungin virastojen kanssa.

HELSINKILÄINEN, OMANNÄKÖINEN TYYLI VEI TUOMAAN MARKKINAT JOULUTORIEN KANSAINVÄLISEEN KÄRKEEN21.12.2018 14:24:16 EETTiedote

Tuomaan Markkinoilla ohjelmaa kaikenikäisille – joululaulukaraoke, vegekinkkubingo ja lastensirkus vievät joulun tunnelmaan21.11.2018 11:08:38 EETTiedote

Helsingin suurin ja kaunein joulutori Tuomaan Markkinat avautuu lauantaina 1. joulukuuta Senaatintorilla. Torilla viihdytään jouluisen ohjelman parissa. Kävijät pääsevät laulamaan joulukaraokea, nauttimaan bossa nova -joululauluista sirkus- ja leffaesityksistä sekä kisailemaan vegekinkkubingossa. Avajaisissa kuullaan tuttuun tapaan Kauneimpia joululauluja. Tuomaan Markkinat on avoinna päivittäin 22.12. asti.

Tuomaan Markkinat satsaa ruokaan, saunaan ja tapahtumiin1.11.2018 16:42:31 EETTiedote

Tuomaan Markkinat tuo 1.12. alkaen Senaatintorille kymmenen erilaista glögiä, joululaulukaraoken ja nuotiotulet. Joulutorilla saunotaan puusaunassa, hörpitään hehkuviiniä lavaohjelmasta nautiskellessa, viihdytään Ruokapihoilla 14 ruokatoimijan antimien äärellä, kieputaan karusellissa ja tehdään löytöjä Lahjakujien käsityökojuista. Senaatintorille katetaan kaunein, maukkain ja monipuolisin joulun kokemus, josta ei riemua ja antamisen iloa puutu.