YritysVihti ry

Kierrätystaxit tekevät ympäristö- ja kuljetusalan historiaa

Uusi ympäristötietoinen liiketoimintamalli on syntynyt! Kierrätystaxit tekevät historiaa yhdistämällä kuljetus-, kierrätys- ja logistiikka-alat, kun taksit alkavat kierrättämään muun muassa työmaiden jätemateriaalia. Sen lisäksi, että palvelun avulla pienennetään hiilijalanjälkeä ja autetaan kierrätysvelvoitteen kanssa tuskailevia tahoja, tuodaan taksiyrittäjille tarjolle aivan uudenlainen liiketoimintamahdollisuus!

Kierrätysastioita eri materiaaleille.
Jätelaki on tiukentumassa EU:n kierrätysastetavoitevaatimusten pohjalta. Eri jätelajit on eroteltava toisistaan huolellisesti, joten yhdistettyjä jätekuormia ei enää lakimuutoksen jälkeen oteta jäteasemille vastaan. Lisäksi siirtoasiakirjavelvoite on laajentumassa, mikä osaltaan tuo lisähaasteita. Kierrätystaxit on perustettu tuomaan helpotusta työmaiden arkeen niin, että urakointiyritysten tai taloyhtiöiden ei tarvitse enää huolehtia kierrättämiseen liittyvistä käytännön toimista.

“Koen upeana asiana, että toimintamme on niin moniulotteista. Paitsi, että työllistämme taksiyrittäjiä ja osallistumme ilmastotalkoisiin, saamme myös vapautettua työmailla toimivat ammattilaiset tekemään juuri sitä, mitä he parhaiten osaavat. Sen sijaan, että työmiehet joutuisivat käyttämään tuntikaupalla aikaa kierrätyshaasteiden tuomiin velvoitteisiin, he voivat ansaita silläkin ajalla selvää rahaa”, iloitsee Kierrätystaxit-yrittäjä Viljami Mäenpää.

Yksistään pääkaupunkiseudulla tehdään vuosittain n. 12 000 huoneistoremonttia. Kun otetaan huomioon muut saneeraus-, purku- ja remonttikohteet niin pk-seudulla kuin ympäri Suomen, voidaan todeta, joten palvelulle on selkeää tilausta. Kierrätystaxit toimittavat työmaille kierrätysastiat, noutavat ne käsittelypisteisiin, hoitavat siirtoasiakirjavelvoitteet ja jätemaksut ja toimittavat raportin ja kuitit palvelun tilaajille niiden hakemia verovähennyksiä varten.

Kierrätystaxit-yhtiön toiminnanohjausjärjestelmänä toimii eSend Finland Oy:n logistiikka-alusta, joka hoitaa muun muassa tilaukset, ajoneuvojen seurannan, reitityksen, laskutuksen ja dokumentoinnin automaattisesti. Asiakkaalle on käytössä sovellus, jonka kautta voidaan tilata haluttu määrä tietynlaisia jäteastioita sovittuna aikana, tarvittaessa jopa tunnissa. Käytössä on nyt siis paitsi kustannustehokas, myös erittäin ketterä palvelu. Näin ollen yllättävissäkin tilanteissa saadaan kierrätyshaasteet ratkaistua nopeasti!

Palvelun saatavuutta ei rajoiteta pelkästään työmaille, vaan sitä voi tilata myös muun muassa erilaisiin yleisötapahtumiin sitten, kun koronarajoitukset jossain vaiheessa jäävät historiaan.

”Palveluamme voi tilata milloin ja minne vain, jossa kierrätysmateriaalin kuljetusta tarvitaan”, muistuttaa Mäenpää.

Avaimet käteen -palvelukonseptilla toimiva Kierrätystaxit aloittaa toimintansa 1.4.2021 pääkaupunkiseudulla ja laajentaa toimintansa lähiviikkoina ja -kuukausina lisenssitoiminnan kautta koko Suomeen. Jokaiseen kaupunkiin etsitään yhtä kuljetusyritystä, joka haluaa toimia päälisenssinhaltijana ja hyödyntää kuljetuskalustoaan Kierrätystaxit-liiketoimintaan. Lisäksi jokainen päälisenssinhaltija voi myydä kaupunkinsa ympäristökuntiin alilisenssejä ja ansaita niiden kautta lisätuloja.

Mäenpää lähettää terveiset ympäri Suomen: - “Laita kuljetuskalustosi tuottamaan ja osallistu samalla ilmastotalkoisiin! Jos kiinnostusta on, kannattaa toimia nopeasti, sillä Kierrätystaxit-päälisenssejä myönnetään kutakin kaupunkia kohden vain yksi!”

Lisätiedot ja kysymykset:

viljami.maenpaa@kierratystaxit.fi
toimisto@kierratystaxit.fi
www.kierratystaxit.fi

Kierrätystaxit

Lisätiedot ja kysymykset:
Viljami Mäenpää
viljami.maenpaa@kierratystaxit.fi
toimisto@kierratystaxit.fi
www.kierratystaxit.fi

Kierrätysastioita eri materiaaleille.
Viljami Mäenpää, Kierrätystaxit-yrittäjä.
Kierrätysastiat desinfioidaan jokaisen käytön jälkeen.

YritysVihti ry
Juuritie 7

YritysVihti ry on pienyrittäjyyttä tukeva yhdistys, joka nostaa kotimaisia innovaatioita esiin!

Lue lisää julkaisijalta YritysVihti ry

Vihtiläisyritykset yhteistyössä ravintoloiden tueksi – yrittäjien ruoka-apu vähävaraisille tuo helpotusta korona-aikaan7.4.2021 09:04:46 EEST | Tiedote

Korona-ajan haasteet lisäsivät yleistä solidaarisuutta ja yhteistyöhenkeä Vihdissä. Vihtiläinen majoitus- ja virkistyspalveluita tarjoava yrittäjä Annu Huotari (Hawkhill) tunsi erityistä huolta ravintolasulun vaikutuksista paikallisten ravintolayrittäjien toimintaan. Huotari halusi löytää keinon tukea ravintoloitsijoita ja ohjata samalla konkreettista ruoka-apua sitä eniten tarvitseville. Pohdinnasta syntyi idea hyvänmielentempauksesta, jossa paikalliset yritykset ostavat ruoka-annoksia vihtiläisistä ravintoloista ja ne jaetaan vähävaraisille paikkakuntalaisille. Huotari ryhtyi pikaisesti organisoimaan toimintamallia ja sai ruokajakelun yhteistyökumppaniksi ViaDia Länsi-Uusimaa ry:n. Kampanjan vastaanotto on ollut erittäin positiivinen. Mukaan on lähtenyt lukuisia vihtiläisiä yrityksiä ja paikallisia ravintolayrittäjiä on tuettu yhteensä yli 3450 euron summalla, jonka yrittäjät maksavat suoraan ravintoloihin. Tempauksella on saatu hankittua vähävaraisille satoja ilmaisia aterioita.

ELY:n yritysten kehittämispalvelun haku auki – myötätuulta pk-yritysten kehittämiseen paikkariippumattomasti ja koosta riippumatta10.3.2021 07:20:46 EET | Tiedote

Yrittäjyydessä kohdataan toistuvasti haasteita, puhumattakaan koronan vaikutuksista toimintaympäristöön. Yrittäjän ei tarvitse kuitenkaan jäädä yksin – ELY-keskus tarjoaa pk-yrityksille Suomen johtavien asiantuntijoiden apua sekä räätälöityjä ja kustannustehokkaita palveluita. Vihtiläisen UltraLeanBusiness Oy Ltd:n toimitusjohtaja Antti Leijala on yksi ELY:n alkavan puitesopimuksen n. 700 konsultista. Leijala on nähnyt yli 100 kehitysprojektin myötä, kuinka tärkeää pienyrittäjille on saada ulkopuolista osaamista mm. innovaatioiden kaupallistamiseen, myynnin tehostamiseen, palveluiden kehittämiseen sekä uudistumiseen, kasvuun ja kansainvälistymiseen. Yrityksillä on nyt myös poikkeuksellinen valinnanvapaus – konsultointi ei ole digitalisaation myötä sidoksissa omaan maantieteelliseen alueeseen.

Uusi suomalainen kuvapankki ratkaisee yritysten ja julkisen sektorin kuvitushaasteet – ammattilaistason valokuvia yksinoikeudella3.3.2021 08:01:00 EET | Tiedote

Tänä päivänä yrityksillä ja julkisilla tahoilla on jatkuva tarve kuvittaa viestintäänsä. Kuvituskuvien hankkiminen kuvapankeista on kuitenkin kimuranttia: kilpailijat voivat hyödyntää samoja kuvia, eikä tunnelmakaan aina viittaa kotimaiseen alkuperään. Foto Bakery Oy:n yrittäjä, valokuvaaja Sanna Nuutinen kuunteli tarkoin asiakkaidensa haasteita, saaden ajatuksen uudenlaisesta palvelukonseptista. Ideasta jalostui Foto Bakers – uniikkien valokuvien kotimainen kuvapankki – jonka kaikki kuvat myydään yksinoikeudella. Kehitystyössä mukana oli mm. Lean-myynnin asiantuntija Antti Leijala ja tukea hankkeelle antoivat Business Finland sekä ELY. Nyt palvelussa on edustettuna tasokas joukko ammattikuvaajia, ja kuvapankki on valjastettu palvelemaan yritysten, yhdistysten ja julkisen sektorin kuvitustarpeita – ympäri Suomen.

Kalevalan uusi tuleminen – perinteitä ja mytologiaa Nuuksion sydämessä16.2.2021 08:01:00 EET | Tiedote

Kansalliseepoksemme Kalevala elää uutta nousukauttaan. Sen nostamiseksi matkailualamme ja koko Suomen vetovoimatekijäksi tehdäänkin parhaillaan mittavaa yhteistyötä matkailuyrittäjien keskuudessa. Vihtiläinen yrittäjä Satu de Weerd näkee Kalevalassa arvokkaan palan suomalaista historiaa, jonka hän haluaa nyt välittää suurelle yleisölle Nuuksion Taika -perheyrityksen matkailu- ja tapahtumapalveluina. Yritys onkin luonut Nuuksion kansallispuiston maisemiin Kalevala-teemaisia ohjelmia ja tapahtumia, jossa osallistujat pääsevät osaksi kansallistaruamme niin puvustuksen, tarjoiluiden kuin ohjelmanumeroiden osalta.

Mitä ELY:n palveluilla on saatu aikaan – Mainostoimisto Riima valjasti avukseen Lean-myynnin ammattilaisen.15.2.2021 12:16:47 EET | Tiedote

Kuluneen vuoden aikana yrityksillä on ollut mahdollisuus hakea rahoitusta ja tukipalveluja oman toimintansa kehittämiseen. Yksi auttavan kätensä tarjonnut taho on ELY-keskuksen Yritysten kehittämispalvelut. Mainostoimisto Riima näki mahdollisuuden kehittää toimintansa ja haki ELY-rahoitusta yritykselleen ja aloittaa nyt 2021 vuotensa uudistunein ottein.