Kiinan lentomatkustus on palautumassa – Sichuan Airlines lentää jälleen Helsinki-Vantaalta Chengduun

Kiinalainen lentoyhtiö Sichuan Airlines liikennöi Helsinki-Vantaan ja Chengdu Shuangliun kansainvälisen lentoaseman väliä kerran viikossa 29. heinäkuuta 2022 alkaen. Reitin uudelleenavaus on merkittävä askel kohti Kiinan reittiliikenteen palautumista.

Alun perin kesällä 2019 avattu reitti on ollut koronarajoituksista johtuen tauolla. Kiinan ilmailuviranomainen (CAAC) on nyt tehnyt päätöksen, että Kiinasta voi lentää Suomeen Shanghain lisäksi myös Sichuanin maakunnan pääkaupungista Chengdusta.

– Olemme hyvin iloisia, että Sichuan Airlines palaa Helsinki-Vantaalle. Reitin uudelleenavaus on merkittävä askel kohti Kiinan lentoliikenteen palautumista koronapandemiasta, Finavian reittikehityksestä vastaava johtaja Petri Vuori kertoo.

Reittiä liikennöidään Airbus A330 -lentokoneella kerran viikossa perjantaisin. Viikoilla 29–31 saapumisaika Helsinki-Vantaalle on aamulla kello 4.00 paikallista aikaa ja lento Chengduun lähtee kello 6.00.

Aikataulu muuttuu 19. elokuuta 2022, mistä lähtien lento saapuu Helsinki-Vantaalle 21.50 paikallista aikaa ja lähtee Chengduun 23.20.

Aikaisemmin reitti lensi Chengdusta Helsinki-Vantaan lentoaseman kautta Kööpenhaminaan. Nyt reitti kulkee suoraan Helsinki-Vantaan ja Chengdun välillä.