Kiinteistömaailman Pulssi 1.7.2020: Kiinteistömaailma teki kesäkuussa 1110 kauppaa – kasvua edellisvuoden kesäkuusta 5 prosenttia

Suomen suurin kiinteistönvälittäjä Kiinteistömaailma alkaa julkaista kuukausittaiset kauppamääränsä aina kuun vaihduttua. ”Mielestäni keskustelu asuntokaupasta on lähtenyt viime kuukausina väärille urille, ja ilma on sakeana eri viestiä antavista markkina-arvioista. Mielipidekyselyiden perusteella annetut asuntokaupan arviot ovat olleet jopa keskenään ristiriidassa. Tärkeintä olisi pidättäytyä faktoissa”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Risto Kyhälä.

Kiinteistömaailma teki kesäkuussa yhteensä 1110 asunto-, kiinteistö- ja tonttikauppaa. Määrä on yli 50 enemmän kuin edellisvuoden kesäkuussa, jolloin kauppoja tehtiin 1058. Kasvuprosentiksi muodostuu näin 5 prosenttia.

”Kesäkuu palautti ketjumme asuntokaupan viime vuosien normaalitasoille. Huhtikuun 705 ja toukokuun 840 kaupan jälkeen nousu on iso, selvästi ennusteitamme parempi”, Kyhälä sanoo.

Huhti- ja toukokuussa jäätiin molemmissa noin neljännes edellisvuoden vastaavien kuukausien kauppamääristä.

”Vahvan tammi-maaliskuun ja nyt selvästi plussalle nousseen kesäkuun jälkeen olemme vuoden alkupuoliskon jälkeen noin 6 prosenttia jäljessä viime vuoden vastaavan ajankohdan kokonaiskauppamääristä. Jos katsoo pelkkää käytettyjen asuntojen kauppaa, miinusta on vain 2 prosenttia. Odotimme keväälle ja alkukesälle selvästi vaikeampia aikoja, mutta vuoden alkupuoliskosta muodostui lopulta ehdottomasti odotuksia parempi kausi”, Kyhälä sanoo.

Kiinteistömaailman kuvapankin kuvat löytyvät osoitteesta https://www.kiinteistomaailma.fi/kuvapankki

Vahva asunto- ja kiinteistökauppakesä jatkui elokuussa: Kiinteistömaailma teki 1158 kauppaa2.9.2020 07:30:00 EESTTiedote

Kiinteistömaailman Pulssi 2.9.2020: Kiinteistömaailma teki elokuussa yhteensä 1158 asunto- ja kiinteistökauppaa. Kauppavilkkaus jatkui näin kesä- ja heinäkuun tavoin hyvänä, ja ketju ylsi hyvinkin tarkalleen viime vuoden elokuun kauppamääriin (08/2019: 1157 kauppaa). Erityisesti uudisasuntokauppa vilkastui merkittävästi ja nousi jopa hienoisesti yli korona-aikaa edeltävän alkuvuoden tason.

Mika Laurikainen nimitetty Kiinteistömaailma Oy:n liiketoimintajohtajaksi24.8.2020 10:30:00 EESTTiedote

Mika Laurikainen on nimitetty Kiinteistömaailma-ketjun liiketoimintajohtajaksi ja Kiinteistömaailma Oy:n johtoryhmän jäseneksi. Laurikainen on erittäin kokenut franchising-liiketoiminnan johdon ja kiinteistökehittämisen ammattilainen, joka viimeksi on työskennellyt Suomen suurimpiin rakennetun ympäristön suunnittelu- ja konsultointitoimistoihin lukeutuvan Sitowisen toimialajohtajana.

Asuntokauppa palautunut kasvulukuihin: Kiinteistömaailman heinäkuusta 1125 kaupan ennätyskuukausi3.8.2020 12:15:00 EESTTiedote

Kiinteistömaailman Pulssi 3.8.2020: Kiinteistömaailma teki heinäkuussa yhteensä 1125 asunto- ja kiinteistökauppaa. Määrä ylitti viime vuoden vastaavan ajankohdan, jolloin kauppoja tehtiin 1099 kappaletta. Vilkkaampaa heinäkuuta saa hakea liki kymmenen vuoden takaa. Kauppa oli vahvaa käytetyissä asunnoissa ja kiinteistöissä, ja myös uudiskauppa osoitti selvää toipumista kevään poikkeusolojen jälkeen.

Kiinteistömaailman Pulssi 2.6.2020: Käänne tapahtunut - kauppamäärät kasvoivat 19% huhtikuusta toukokuuhun2.6.2020 08:30:00 EESTTiedote

Koronakevään kolmas kuukausi eli toukokuu nosti maan suurimman kiinteistönvälittäjän eli Kiinteistömaailman asunto- ja kiinteistökauppamäärän uudelleen selvään nousuun. Kiinteistömaailman asuntomyymälät tekivät toukokuussa yhteensä 840 asunto- ja kiinteistökauppaa, kun vastaava luku huhtikuussa oli 705 kauppaa. Kasvuprosentiksi huhtikuusta toukokuuhun muodostui siten 19%.