Kirja Suomen tunnetuimmasta hiphop-jengistä Rähinästä julkaistaan lokakuussa

Mikko Aaltosen teos 7 Veljestä – 20 vuotta Rähinää kertoo Suomen tunnetuimmasta ja ensimmäisiin kuuluvasta hiphop-jengistä Rähinästä ja sen seitsemästä alkuperäisestä jäsenestä: Andusta, Asasta, Elastisesta, Iso H:sta, Tasiksesta, Jussi Valuutasta ja Uniikista.

Suuri yleisö pääsee nyt ensimmäistä kertaa kurkistamaan myyttisen ja yksityisyyttään tarkoin varjelleen ryhmän kulissien taakse. Kirjassa kerrotaan, kuinka jengin jäsenten yhtyeiden, Fintelligensin ja Kapasiteettiyksikön, avulla vakavasti otettava suomenkielinen rap-musiikki sai alkunsa ja juurtui pysyväksi osaksi suomalaista nuoriso- ja popkulttuuria. Ja kuinka Rähinä-jengin ponnisteluista syntyi vuosia myöhemmin levy-yhtiö Rähinä Records ja sitä myötä suomalaiseen musiikkibisnekseen ennennäkemätön, sissi-henkinen hiphop-yrittäjyys.

”Suomalaisessa musiikkikentässä Rähinään liittyy voimakkaita mielikuvia, monia urbaaneja legendoja ja tottakai ennakkoluuloja. Nyt kun Rähinä-jengi täyttää tasavuosia, haluamme kertoa, mistä Rähinä sai alkunsa ja mistä kaikessa on oikein kyse. Kaikkine käänteineen ja kummallisuuksineen Rähinän alkuperäisten jäsenten tarina on merkittävä osa koko suomalaisen hiphopin tarinaa.” – Elastinen

Mikko Aaltonen on helsinkiläinen tietokirjailija, toimittaja ja popkriitikko. Hänen edellinen teoksensa JHT – Musta lammas oli arvostelumenestys sekä vuoden 2016 myydyin suomalainen tietokirja.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Adèle Couavoux