Kirja Suomen tunnetuimmasta hiphop-jengistä Rähinästä julkaistaan lokakuussa

Mikko Aaltosen teos 7 Veljestä – 20 vuotta Rähinää kertoo Suomen tunnetuimmasta ja ensimmäisiin kuuluvasta hiphop-jengistä Rähinästä ja sen seitsemästä alkuperäisestä jäsenestä: Andusta, Asasta, Elastisesta, Iso H:sta, Tasiksesta, Jussi Valuutasta ja Uniikista.

Suuri yleisö pääsee nyt ensimmäistä kertaa kurkistamaan myyttisen ja yksityisyyttään tarkoin varjelleen ryhmän kulissien taakse. Kirjassa kerrotaan, kuinka jengin jäsenten yhtyeiden, Fintelligensin ja Kapasiteettiyksikön, avulla vakavasti otettava suomenkielinen rap-musiikki sai alkunsa ja juurtui pysyväksi osaksi suomalaista nuoriso- ja popkulttuuria. Ja kuinka Rähinä-jengin ponnisteluista syntyi vuosia myöhemmin levy-yhtiö Rähinä Records ja sitä myötä suomalaiseen musiikkibisnekseen ennennäkemätön, sissi-henkinen hiphop-yrittäjyys.

”Suomalaisessa musiikkikentässä Rähinään liittyy voimakkaita mielikuvia, monia urbaaneja legendoja ja tottakai ennakkoluuloja. Nyt kun Rähinä-jengi täyttää tasavuosia, haluamme kertoa, mistä Rähinä sai alkunsa ja mistä kaikessa on oikein kyse. Kaikkine käänteineen ja kummallisuuksineen Rähinän alkuperäisten jäsenten tarina on merkittävä osa koko suomalaisen hiphopin tarinaa.” – Elastinen

Mikko Aaltonen on helsinkiläinen tietokirjailija, toimittaja ja popkriitikko. Hänen edellinen teoksensa JHT – Musta lammas oli arvostelumenestys sekä vuoden 2016 myydyin suomalainen tietokirja.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Adèle Couavoux

Katja Kallion Valkokangastuksia tarjoaa valloittavia ja omaperäisiä huomioita elokuvista ja elämästä7.2.2019 13:06:00Tiedote

”Elokuvateatteri on aina ollut turvasatama niille, jotka tuntevat yksinäisyyttä ja ulkopuolisuutta”, sanoo kirjailija, elokuvakirjoittaja Katja Kallio. Valkokangastuksia kuvaa hänen omaa matkaansa kauas muista ihmisistä elokuvateatterin turvaan, ja sieltä takaisin muiden joukkoon. Kirja on täynnä omaperäisiä huomioita elokuvista, tv-sarjoista ja elämästä.

Anna-Reetta Sipilä Otava Oppimisen palvelujen liiketoimintapäälliköksi7.2.2019 10:00:30Tiedote

Anna-Reetta Sipilä (KM) on nimitetty Otava Oppimisen palvelujen liiketoimintapäälliköksi vastuualueenaan alakoulu ja esiopetus. Hän aloittaa tehtävässään 4.3. Sipilä siirtyy Otavaan Edukustannukselta kustannuspäällikön tehtävästä. ”On todella hienoa, että saamme Anna-Reetan joukkoomme. Hänen osaamisensa ja asenteensa täydentävät hienosti Oppimisen palveluiden kokonaisuutta. Odotan innolla, että yhteinen tekemisemme pääsee vauhtiin”, sanoo Otava Oppimisen palveluiden kustannusjohtaja Teuvo Sankila. ”Olo on motivoitunut ja innostunut! Otavalla yhdistyvät hienolla tavalla paitsi kyky tuottaa ammattimaisia palveluita koulujen tarpeisiin myös tahto auttaa oppilaita ja opettajia tulevaisuuden muutoksissa. Se inspiroi ja tuo hyvää potkua tekemiseen”, iloitsee Anna-Reetta Sipilä. Samassa yhteydessä Otava Oppimisen palveluissa liiketoimintapäälliköiksi nimitetään Eeva Lahdenmäki vastuualueenaan lukio ja toinen aste, Inka Hedman vastuualueenaan yläkoulu ja ruotsinkielinen kustantaminen sekä Mari