Kirjahyrrä pyörittää taas marraskuun Naantalia

Lasten ja nuorten kirjallisuusfestivaali Kirjahyrrä järjestetään neljännen kerran Naantalissa 14.–16.11. Kolmen päivän ajan kirjallisuuden, kirjojen ja tarinoiden maailma on taas avoinna, kun kymmenet kirjailijat, sanataideohjaajat ja lukijat kohtaavat toisensa eri puolilla kaupunkia. Festivaali huipentuu lauantain perhepäivään, jolloin Naantalin Urheilutalolla esiintyy Red Nose Company hulvattomalla, pienille ja hieman suuremmillekin suunnatulla tulkinnallaan H. C. Andersenin satuklassikosta Keisarin uudet vaatteet.

Kirjahyrrän torstain ja perjantain ilmaisohjelmasta löytyy lähemmäs 20 esitystä, joissa sukelletaan kirjailijoiden työhön, elämään ja tarinoiden kertomisen taitoon ja taikaan. Päivien aikana ratkotaan kummitusmysteerejä, kisaillaan Herra Karhun talossa, tutustutaan lepakkotietäjän arkeen, käväistään pikapikaa ja musiikin tahdissa keskiajalla ja arvuutellaan, mitä tapahtuu, jos lähtee oikein kauaksi pois, vaikkapa ihan avaruuteen asti.

Suositut lasten- ja nuortenkirjailijat – Marjut Brunila, Tuula Sandström, Marisha Rasi-Koskinen, Roope Lipasti, Jukka-Pekka Palviainen, Jyri Paretskoi, Inka Nousiainen, Elina Pitkäkangas – ja monet muut heittävät festivaalivieraat villien tapahtumien pyörteeseen. Aleksis Salusjärvi kertoo keskuudessamme elävistä sankareista ja Turun kaupunginkirjastossa järjestetään paneelikeskustelu aiheesta ”Elämäni lastenkirjat”, jossa kirjailijat palaavat hetkeksi muistelemaan lapsuutensa vaikuttavia lukukokemuksia.

Kirjahyrrän järjestää Naantalin Kirjahyrrä ry lukuisten yhteistyökumppaneiden tuella.

Lisätietoa festivaalista ja tarkempi ohjelmakuvaus: www.kirjahyrra.fi.

Tiedustelut:

Pekka Vartiainen, toiminnanjohtaja

info@kirjahyrra.fi

Naantalin Kirjahyrrä vakiinnuttamassa asemansa19.11.2019 08:11:00 EETTiedote

Lasten ja nuorten kirjallisuusfestivaali Kirjahyrrä toteutettiin nyt jo neljännen kerran Naantalissa 14.-16.11.2019. Festivaaliin sisältyi toistakymmentä ohjelmanumeroa, joissa tunnetut lasten- ja nuortenkirjailijat tapasivat lukijoitaan, kertoivat kirjojensa taustoista ja työstään ammattikirjailijoina. Festivaalilla järjestettiin myös sanataiteen ohjaajien toimesta sadutusta, kirjoittamista ja tarinankerrontaa harjoittavia työpajoja lapsille sekä nähtiin teatteriesityksiä.

Naantalin Kirjahyrrä vakiinnuttamassa asemansa29.10.2019 08:13:00 EETTiedote