Kirjan julkistamistilaisuus: Zacharias Topelius – suomalaisten satusetä

Tule kuulemaan Timo Jantusen ja Eero Ojasen keskustelua Zacharias Topeliuksesta sekä kirjoittamastaan Topeliuksen tuotantoa ja elämää käsittelevästä tuoreesta elämäkerrasta Zacharias Topelius – suomalaisten satusetä Kallion kirjastoon (Viides linja 11, Hki) 12.5.2022 klo 15.00. Kriittisen Korkeakoulun vt. toiminnanjohtaja Jaakko Vilja haastattelee kirjailijoita.

kutsu: Timo Jantunen & Eero Ojanen, Zacharias Topelius – suomalaisten satusetä 12.5. klo 15.00 Kallion kirjastossa

Zacharias Topelius - suomalaisten satusetä -kirja on kokonaisesitys Topeliuksen toiminnasta suomalaisen sivistyksen nousun vuosisadalla. Topeliuksen edellinen elämäkerta ilmestyi yli 70 vuotta sitten.

“Samalla haluamme tuoda esille sen, mikä Topeliuksessa mielestämme on juuri nyt erityisen huomionarvoista. Tällainen asia on ennen muuta hänen kasvatusajattelunsa ja siihen liittyvä käsitys lapsesta ja lapsen siveellisestä kasvusta. Topeliuksen lapsilähtöistä kasvatusajattelua ei juurikaan ole käsitelty kirjallisuudessamme”, toteavat Timo Jantunen ja Eero Ojanen kirjassaan.

Zacharias Topelius (1818–1898) tunnetaan satusetänä, mutta hän oli paljon muutakin: runoilija, sanomalehtimies, professori ja yliopiston rehtori. Hän kirjoitti runoja, proosaa, näytelmiä, satuja, sekä erilaisia tietotekstejä. Erityisen tunnetuksi tuli romaani Välskärin kertomukset, jonka sukutarina punoutuu Ruotsin historiaan vuosisatojen ajan. Tärkeintä saattaa silti olla hänen työnsä lastenkirjailijana.

Timo Jantunen on tietokirjailija ja opettaja, Eero Ojanen on tietokirjailija.

ILMOITTAUDU 10.5. mennessä os. info@avain.net.

Kriittinen Korkeakoulu striimaa tilaisuuden.

Lämpimästi tervetuloa!

Lisätiedot, haastattelupyynnöt ja arvostelukappaleet:

Avain, Suomen kirjastopalvelu Oy, viestintäjohtaja Vilja Kujanpää, vilja.kujanpaa@avain.net, puh. 040 755 3319

Ilmoittaudu tilaisuuteen 10.5. mennessä: info@avain.net

kansi: Timo Jantunen & Eero Ojanen, Zacharias Topelius – suomalaisten satusetä

Avain on suomalainen kirjakustantamo, joka kustantaa laadukasta tietokirjallisuutta, lastenkirjallisuutta ja selkokielistä kirjallisuutta. Kustantamo on palkittu Selkokeskuksen Seesam-palkinnolla tunnustuksena selkokirjallisuuden edistämisestä. Avain on osa Suomen kirjastopalvelu Oy:tä ja Booky Groupia.

MUISTUTUSKUTSU: Zacharias Topelius – suomalaisten satusetä -kirjan julkistamistilaisuus 12.5.6.5.2022 12:57:39 EEST | Kutsu