KKO: Jäsenen määräaikaiseen virkasuhteeseen esitetään lainsäädäntöneuvos Pekka Pulkkista

Korkein oikeus (KKO) esittää, että lainsäädäntöneuvos, yksikönpäällikkö Pekka Pulkkinen nimitetään hoitamaan KKO:n jäsenen virkaa ajaksi 1.6.2022-31.12.2027.

Pulkkinen on toiminut oikeusministeriössä lainvalmistelutehtävissä vuodesta 2001 alkaen ja lainvalmistelun johtamistehtävissä lainsäädäntöjohtajana ja yksikönpäällikkönä vuodesta 2018 alkaen. Hän on osallistunut lukuisiin kansallisiin ja kansainvälisiin lainvalmisteluhankkeisiin, jotka koskivat etupäässä yhtiö-, esine- ja velvoiteoikeuden aloja.

Aiemmin hän on työskennellyt lainkäytön tehtävissä muun muassa esittelijänä korkeimmassa oikeudessa ja Helsingin hovioikeudessa sekä yliopistotutkijana.

Tarve hoitaa virkaa määräaikaisessa virkasuhteessa perustuu oikeusneuvos Tuula Pynnän virkavapaaseen, joka päättyy 31.12.2027.

Oikeusministeriö tulee esittelemään viran täyttöä koskevan asian valtioneuvoston yleisistunnossa. Päätöksen nimityksestä tekee tasavallan presidentti.

Lisätiedot: Kansliapäällikkö Wilhelm Norrman, p. 02956 40110, wilhelm.norrman(at)oikeus.fi