Kolmannessa Kello viiden kirjallisessa salongissa Suuri rakkaus- ja häpeäilta

Vuoden ensimmäinen Kello viiden salonki järjestetään torstaina 1. helmikuuta klo 17-19 tuttuun tapaan Otavan kirjakaupalla.
Ikuisiin ja ehtymättömiin aiheisiin, rakkauteen ja häpeään tarttuvat tällä kertaa kirjailijat Leena Parkkinen, Eeva Rohas, Juha Itkonen, Riikka Pulkkinen ja Marjo Niemi, Venla Hiidensalo sekä runoilija Anja Erämaja.

Kello viiden salonki
Torstaina 1.2. 2018 klo 17.00 Otavan kirjakaupalla (Uudenmaankatu 10, Helsinki)

Ohjelma:
Klo 17 Leena Parkkinen ja Eeva Rohas keskustelevat Juha Itkosen johdolla nykyproosasta avioliiton peilinä
Klo 17.45 runoilija Anja Erämaja lausuu runojaan
Klo 18.15 Riikka Pulkkinen ja Marjo Niemi purkavat häpeän mekanismeja Venla Hiidensalon vetämässä keskustelussa

Salongin järjestää Helsingin kirjailijat ja ohjelman ovat kuratoineet kirjailijatKatja KalliojaVenla Hiidensalo.
Tarjolla viiniä ja pientä purtavaa. Otavan kirjat puoleen hintaan salongin aikana.
Vapaa pääsy, tervetuloa!

Lisätiedot:
Milla Palovaara
Tuottaja
Like Kustannus/Kustannusosakeyhtiö Otava Oy

Pajtim Statovci ensimmäisenä suomalaiskirjailijana maailman arvostetuimpia kirjailijoita edustavaan Wylie-kirjallisuusagentuuriin13.8.2018 13:00Tiedote

Kirjailija Pajtim Statovcin (s. 1990) tuotannon kansainvälisestä edustuksesta vastaa jatkossa useita kirjallisuuden nobelisteja, kuten Orhan Pamukia, Mo Yania, Bob Dylania ja José Saramagoa, edustava The Wylie Agency -kirjallisuusagentuuri. Wylie edustaa satoja 1900- ja 2000-lukujen merkittävimpiä kirjailijoita. New Yorkissa ja Lontoossa toimivan agentuurin kirjailijoihin kuuluvat lisäksi mm. Chimamanda Adichie, Milan Kundera, Salman Rushdie, Karl Ove Knausgård, Linn Ullman ja Ali Smith sekä hiljattain edesmennyt Philip Roth. ”Aloitan yhteistyön Wylie Agencyn kanssa suurella ilolla ja mielenkiinnolla. Olen otettu heidän kiinnostuksestaan kirjojani kohtaan. Yhä useampaa suomalaista kirjailijaa edustaa ulkomainen agentti siksi, että Suomessa agentuuritoimintaa on vielä varsin vähän”, Statovci kommentoi sopimusta. Pajtim Statovci on yksi Suomen kansainvälisesti menestyneimpiä kirjailijoita. Statovcin esikoisromaani Kissani Jugoslavia nousi kansainväliseksi arvostelumenestykseksi, ja siitä

Taavi Soininvaaran Ratamo-kirjoista vakoilutrillerisarja – uusi dekkari ilmestyy 10.8.8.8.2018 13:47Tiedote

Jännityskirjailija Taavi Soininvaaran Ratamo-dekkareiden nimeä kantava Ratamo-vakoilutrillerisarja nähdään syksyllä MTV:n suoratoistopalvelu C Moren alkuperäissarjana. Sarja pohjautuu Arto Ratamo -kirjojen maailmaan ja hahmoihin. Ratamo on toiminnantäyteinen, merkittävä kansainvälisen tason tuotanto, jota ei ole tällaisessa mittakaavassa aikaisemmin MTV:n draamahistoriassa nähty. Sarjan tapahtumat käynnistyvät, kun Supo saa tutkittavakseen äärimmäisen tulenaran jutun, johon näyttää sotkeutuneen myös Suomen pääministeri. Ratamo-sarjaa tähdittävät muun muassa Samuli Vauramo, Saara Kotkaniemi ja Jukka Puotila. Taavi Soininvaaran Ratamo-kirjasarjan uusin dekkari, Darwinin seitti, ilmestyy 10. elokuuta. Darwinin seitti on Ratamo-sarjan neljästoista osa. Kirjasarjan ensimmäinen osa, Ebola-Helsinki, ilmestyi vuonna 2000. Hyytävässä trillerissä vuosikymmenien ajan kudottu verkko kiristyy ja uhkaa Suomea ja koko länttä. Suomalaisen huippukirurgin potilaana oleva IMF:n irlantilainen johtaja hour