Koronaviruksen kotitestien hinta laski 4,95 euroon – myynti on kasvanut 267 prosenttia viiden viikon aikana

S-ryhmä laski pikatestien hintaa kaikissa S-ryhmän ruokakaupoissa. Testien hinta on ollut tiistaista alkaen 4,95 euroa.

”Hinnoittelemme koronan kotitestit siten, ettei kenenkään joulunvietto jäisi ainakaan tästä kiinni. Ministeri Saarikon keskiviikkoiltana Ylellä ehdottama arvonlisäveron poistaminen kotitestien hinnasta on tervetullut ajatus ja laskisi hintaa entisestään”, S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho sanoo.

Kaupoista löytyvä Bosonin testi on antigeenitesti, joka täyttää THL:n kriteerit. Vaikka testin tulos on varsin luotettava, kotitesti ei kuitenkaan korvaa terveydenhuollossa tehtävää koronatestiä.

”Pikatestin käyttö kotioloissa on hyvin vaivatonta. Näyte otetaan nenän etuosasta ja se soveltuu kaikenikäisille. Aikuisen tulee kuitenkin suorittaa testi alle 14-vuotiaille lapsille”, S-ryhmän marketkaupan myyntipäällikkö Juhani Haara kertoo.

”Myynti on kasvanut viimeisen viiden viikon aikana selvästi. Tällä hetkellä on meneillään tähän mennessä suurin myyntihuippu. Paikoittain tuote on saattanut loppua hyllystä, mutta olemme saaneet lisää testejä varastolle ja täydennyksiä on luvassa.”

Viimeisen viiden viikon aikana myyntimäärä on kasvanut edeltävään viiden viikon tarkkailujaksoon verrattuna peräti 267 prosenttia.

Pikatestejä on myyty S-ryhmän myymälöissä korona-aikana yli 350 000 kappaletta.

Lisätietoja kotitesteistä löydät THL:n sivuilta. S-ryhmän kaupoista löytyvät antigeenitestit soveltuvat akuutin koronatartunnan toteamiseen. Antigeenitestit tunnistavat tartunnanparhaiten, kun oireiden alkamisesta on kulunut korkeintaan viisi päivää.

Juhani Haara (juhani.haara@sok.fi), S-ryhmän marketkaupan myyntipäällikkö, puh. 010 768 0628

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa - meitä s-ryhmäläisiä on lähes 40 000. Ilmastotavoitteemme ovat maan kunnianhimoisimmat, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,8 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

S-ryhmän myyntidata kertoo suomalaisten ostavan nyt pääosin FFP2-hengityssuojaimia – kahdeksan rahtikoneellista turvaamaan kasvomaskien saatavuutta14.1.2022 08:30:00 EET | Tiedote

S-ryhmä täydentää nyt marketkaupan myymälöihin (Prisma, S-market, Sale, Alepa, Food Market Herkku, Kodin Terra) sekä ABC-liikenneasemille nyt toden teolla FFP2-hengityssuojaimia, joiden kysyntä on hurjassa kasvussa. Saatavuus on hyvä ja varastoja täydennetään etupainotteisesti. Tämän vuoden puolella S-ryhmän varastolle on Finnairin koneilla lennätetty noin 20 miljoonaa FFF2-suojainta ja myös kirurgisia suu-nenäsuojaimia on täydennetty 10 miljoonalla kappaleella.

Neljässä kuukaudessa jo puoli miljoonaa Falleroa myyty – Suomalainen menestysresepti -kilpailu on ruoka-alan hittitehdas11.1.2022 08:00:00 EET | Tiedote

Järjestyksessään kolmas Suomalainen menestysresepti -voittaja, turkulaisen ravintolan tuotekehityksestä S-ryhmän kauppojen hyllyille ponnistanut härkäpapufalafel Fallero, on ollut huikea menestys. Myös edellisten kausien voittajat Boltsi ja Rostis ovat jääneet suomalaisten kestosuosikeiksi. Kilpailusta on muodostunut merkittävä ponnahduslauta kotimaisten pienten ja keskisuurten yritysten uusille tuotteille. Nyt etsitään seuraavaa menestysreseptiä.