Koskisen Oy

Koskisen myy Venäjän tuotantolaitoksensa

Koskisen sahatavaraa.

Koskisen puunjalostusyhtiö on myynyt Venäjällä sijaitsevan sahaustuotannon Cherepovetslesille. Koskisen luopui Venäjän toiminnoista aiemmin suunnitellun mukaisesti.

Venäjän liiketoimintojen osuus yhtiön liikevaihdosta oli pieni, ja toimintojen myynnin taloudelliset vaikutukset yhtiölle ovat vähäiset.

Koskisen sahatavaraa.

Koskisen Oy
Tehdastie 2
16600 Järvelä

Saha- ja levyteollisuuden edelläkävijä Koskisen on kotimainen perheomisteinen yhtiö. Yli 900 koskislaista tekee 311 milj. eur liikevaihdon jalostaen suomalaisesta puusta aikaa kestäviä puutuotteita. Koskisen tuotantolaitokset Järvelässä muodostavat Suomen suurimman mekaanisen puunjalostuksen keskittymän, jossa puuraaka-aine hyödynnetään lähes 100 % omassa prosessissa. Koskisen tuotteita toimitetaan ympäri maailman laatutietoisille asiakkaille. Koskisella vastuullisuus tarkoittaa työtä ympäristön, yhteiskunnan ja ihmisten hyvinvoinnin lisäämiseksi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Koskisen Oy

The world’s first 100 % wood-based furniture board is a circular economy product born from the cooperation of Koskisen Oy and Stora Enso17.1.2022 09:00:00 EET | Press release

Koskisen is the first company to start using the bio-based binder NeoLigno® by Stora Enso – in its new sustainable product family. The two Finnish companies’ cooperation results in the world’s first new entirely wood-based furniture board, all the way to its adhesives. Both the raw and the binding materials are sourced from the production process flows of both companies, making this a complete circular economy product.

Maailman ensimmäinen 100 % puupohjainen kalustelevy on Koskisen ja Stora Enson yhteistyönä syntynyt kiertotaloustuote17.1.2022 09:00:00 EET | Tiedote

Koskisen ottaa uuden ilmastoystävällisen tuoteperheensä valmistuksessa ensimmäisenä käyttöön biopohjaisen NeoLigno®- by Stora Enso -sideaineen. Yritysten yhteistyön tuloksena syntyy maailman ensimmäinen täysin puupohjainen kalustelevy. Sekä levyn perusraaka-aine että koossapitävä sideaine ovat peräisin yritysten valmistusprosessien sivuvirroista, eli kyseessä on myös kokonaan kotimainen kiertotaloustuote.