Koskisen Oy

Koskisen Oy:n Koskitukki Oy:n sulautuminen

Koskitukki Oy:n ja Koskisen Oy:n hallitukset ovat rekisteröineet yhtiöiden välisen sulautumissuunnitelman patentti- ja rekisterihallitukseen. Suunnitelman mukaan Koskisen Oy sulautuu Koskitukki Oy:öön, ja sulautumisen jälkeen uuden sulautuneen yhtiön nimeksi tulee Koskisen Oy. Yhtiön y-tunnuksena säilyy nykyisen Koskitukki Oy:n y-tunnus, 0148241-9.

Yhtiöiden osakkeiden omistajat päättivät sulautumisesta yhtiökokouksissa 26.4.2022. Sulautumisen tekniset valmistelut ovat käynnissä ja tavoitteena on saattaa sulautuminen voimaan 31.5.2022, jolloin uusi sulautunut yhtiön aloittaisi toimintansa 1.6.2022.

Nyt valmisteilla oleva sulautuminen tukee Koskisen uutta brändiä ja yhtenäistää toimintaa. Sulautuminen yksinkertaistaa yhtiörakennetta ja tuo välittömiä operatiivisia hyötyjä, kun esim. yhtiöiden välinen laskutustarve poistuu ja siirtohinnoittelu yksinkertaistuu.

Sulautumisella ei ole henkilöstövaikutuksia. Nykyisen Koskisen Oy:n henkilöstö siirtyy vanhoina työntekijöinä uuden Koskisen Oy:n työntekijöiksi.

Koskisen Oy
Tehdastie 2
16600 Järvelä

Saha- ja levyteollisuuden edelläkävijä Koskisen on kotimainen perheomisteinen yhtiö. Yli 900 koskislista tekee 311 milj. eur liikevaihdon jalostaen suomalaisesta puusta aikaa kestäviä puutuotteita. Koskisen tuotantolaitokset Järvelässä muodostavat Suomen suurimman mekaanisen puunjalostuksen keskittymän, jossa puuraaka-aine hyödynnetään lähes 100 % omassa prosessissa. Koskisen tuotteita toimitetaan ympäri maailman laatutietoisille asiakkaille. Koskisella vastuullisuus tarkoittaa työtä ympäristön, yhteiskunnan ja ihmisten hyvinvoinnin lisäämiseksi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Koskisen Oy

The world’s first 100 % wood-based furniture board is a circular economy product born from the cooperation of Koskisen Oy and Stora Enso17.1.2022 09:00:00 EET | Press release

Koskisen is the first company to start using the bio-based binder NeoLigno® by Stora Enso – in its new sustainable product family. The two Finnish companies’ cooperation results in the world’s first new entirely wood-based furniture board, all the way to its adhesives. Both the raw and the binding materials are sourced from the production process flows of both companies, making this a complete circular economy product.

Maailman ensimmäinen 100 % puupohjainen kalustelevy on Koskisen ja Stora Enson yhteistyönä syntynyt kiertotaloustuote17.1.2022 09:00:00 EET | Tiedote

Koskisen ottaa uuden ilmastoystävällisen tuoteperheensä valmistuksessa ensimmäisenä käyttöön biopohjaisen NeoLigno®- by Stora Enso -sideaineen. Yritysten yhteistyön tuloksena syntyy maailman ensimmäinen täysin puupohjainen kalustelevy. Sekä levyn perusraaka-aine että koossapitävä sideaine ovat peräisin yritysten valmistusprosessien sivuvirroista, eli kyseessä on myös kokonaan kotimainen kiertotaloustuote.

Koskisen to build state-of-the-art wood processing unit in Finland6.10.2021 12:00:00 EEST | Press release

Koskisen will carry out an investment in Kärkölä worth EUR 48 million, with production scheduled to start up in summer 2023. The new unit’s annual production will initially be 400,000 cubic metres of softwood sawn timber. The investment is a continuation of the further processing capacity expansion carried out in 2020 and the power plant investment in which heat production was converted entirely to biofuel.