Kotimaisia uutuustuotteita viedään nyt käsistä

Tänä syksynä S-ruokakaupoissa on nähty poikkeuksellisen monta uutuustuotetta, jotka ovat ylittäneet odotukset. Suomalaiset ovat suorastaan hurahtaneet uudenlaisiin karkkivaihtoehtoihin, kasvispohjaisiin tuotteisiin ja kalajalosteisiin. Ilmiö on poikkeuksellinen, sillä normaalisti uutuustuotteista vain häviävän pieni osa löytää asiakkaiden ostoskoreihin ja menestyy.

Ruokakaupan hyllyille tulee vuosittain tuhansia uutuustuotetta. Näistä valtaosa katoaa yhtä nopeasti kuin tulikin. Elintarvikkeissa yli viidennes kaupan hyllyllä olevista tuotteista vaihtuu vuosittain.

– Tänä syksynä tässä on nähty meillä selkeä muutos. Suomalainen menestysresepti -ohjelman voittaja Boltsi hyppäsi nopeasti kasvispyörykkäkategorian myydyimmäksi ja on pysynyt kärjessä. Myös uusi Makea moka -karkkipussi on ollut jo viikkoja Prisman myydyin pussi, hehkuttaa valikoimajohtaja Katja Tapio S-ryhmän vähittäiskaupasta.

Sekä Boltsi että hävikkikarkeista koottu Makea moka ovat herättäneet paljon keskustelua sosiaalisessa mediassa. Karkkihyllyn toinen uutuushitti on marraskuun alussa myyntiin tullut Huono äiti -suklaa, jonka takana on sosiaalisessa mediassa huonona äitinä tutuksi tullut Sari Helin.

– Mietimme erilaisia tuotteita ruuhkavuosien tarpeeseen. Lohtulevy ja Pelastuspatukka ovat selvästi osuneet ja uponneet. Myös suklaavalinta osui nappiin, ihmiset arvostavat vastuullisuussertifioitua käsintehtyä suklaata Suomen Iittalasta. Ja on pakko tunnustaa: Kun näki S-marketissa ensimmäisen kerran omia suklaita vieraan ihmisen ostoksissa liukuhihnalla, oli pakko mennä pakastealtaalle vetämään happea. Sen verran se säväyttää kuitenkin, sanoo Huono Äiti -yhteisön perustaja, yrittäjä Sari Helin.

Sekä Makea moka että Huono äiti -karkit ovat toistaiseksi olleet myynnissä ainoastaan S-ruokakaupoissa.

Lihansyöntiä korvaavat uutuudet yllättäneet

Syksyn suuria yllättäjiä ovat olleet myös ensimmäisenä S-ruokakaupoissa nähdyt Beyond burger ja Muu-kasvispihvit ja Muu-kasvislihapyörykät. Lisäksi kalansyönnistä innostuneet suomalaiset ovat tarttuneet innokkaasti uudenlaisiin kalatuotteisiin, kuten järvikalapuikkoon ja kalajauhelihaan. Myös Saimaan tuore -kalafilee on yllättänyt menekillään.

– Toimme Beyond burger -pihvit ensimmäisenä ruokakauppaketjuna läpi Suomen ja tämä ei jäänyt ihmisiltä huomaamatta. Erityisen iloisia olemme kuitenkin kotimaisten tuottajien innovaatioista. Kaura-siemenpyörykkä Boltsi ja Muu-tuoteperhe pihveineen ja kasvislihapullineen on otettu asiakkaiden toimesta erinomaisesti vastaan. On mahtavaa päästä tarjoamaan suomalaisille monenlaisia vaihtoehtoja, toteaa valikoimajohtaja Antti Oksa S-ryhmän vähittäiskaupasta.

Lisätietoja medialle:

Katja Tapio, teollisten tuotteiden valikoimajohtaja, S-ryhmän vähittäiskauppa, 010 768 0638, katja.tapio@sok.fi

Antti Oksa, tuoretuotteiden valikoimajohtaja, S-ryhmän vähittäiskauppa, 010 768 0699, antti.oksa@sok.fi

Sari Helin, Huono Äiti -yhteisön perustaja, yrittäjä, 040 830 2917, huonoaiti@gmail.com

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta. ​

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.

Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi

Jopa +60 % myyntipiikkejä – Prisman data osoittaa kuinka suomalaiset hurahtivat huoltamaan pyöriään25.4.2024 08:20:00 EEST | Tiedote

Suomalaiset ovat innostuneet tänä keväänä toden teolla pyöräilystä, kertoo Prisman tuore myyntidata. Pyoräilyn myynti kasvoi maaliskuussa peräti 60 prosenttia verrattuna vuodentakaiseen. Etenkin sähköpyörien suosio kasvaa jatkuvasti ja taustalla näkyy myös työsuhdepyöräilyn nousu sekä ympäri vuoden tapahtuvan pyöräilyn lisääntyminen. Suomalaiset vaikuttavat myös huoltavansa pyöriään aiempaa enemmän itse, sillä pyöräilytarvikkeiden kuten renkaiden paikkaustarvikkeiden ja ketjuöljyjen myynti on kasvanut voimakkaasti.

S-ryhmän ja S-Pankin asiakkaat voivat nyt käyttää S-Etukortti Visa -korttia Apple Payssä ja lisätä S-Etukortin Applen Lompakkoon23.4.2024 11:30:00 EEST | Tiedote

S-ryhmä ja S-Pankki tuovat S-Etukortti Visa -asiakkailleen mahdollisuuden Apple Payn käyttöön. Se on turvallinen ja helppo maksutapa, joka auttaa asiakkaita välttämään maksukorttinsa luovuttamisen toiselle henkilölle, fyysisten painikkeiden koskettamisen tai käteisellä maksamisen. Siinä käytetään iPhone-puhelimen tehokkaita toimintoja jokaisen maksutapahtuman suojaamiseen. Asiakasomistajat voivat myös lisätä S-Etukorttinsa Applen Lompakkoon. Näin he voivat kerryttää Bonusta iPhone-puhelimellaan tai Apple Watch -älykellollaan.

Bomban lomakohteen odotetut uutuudet kesällä 202423.4.2024 08:20:00 EEST | Tiedote

Pielisen rantamaisemassa Pohjois-Karjalassa sijaitsevasta Bombasta on viime vuosina muodostunut monipuolinen ja suosittu lomakohde. Ylellinen kylpylä, omaleimainen kulttuuri, lukuisat luonnossa tapahtuvat aktiviteetit sekä herkullinen ruoka houkuttelevat Bomballe. Kesällä 2024 palvelutarjonta laajenee entisestään, kun Bomballa avautuu sekä oma elämyspalveluyritys että Break Sokos Hotel Bomban uusi laajennusosa maisemahuoneineen.