Kreate Groupin yhteisyritys KFS Finland on sopinut NordPile Oy:n ostamisesta vahvistaakseen asemaansa erikoispohjarakentajana Suomessa

Kreate Group Oyj:n ja kansainvälisen Keller Group plc:n puoliksi omistama KFS Finland Oy on allekirjoittanut sopimuksen NordPile Oy:n ostamisesta. Kaupan toteutuminen on ehdollinen eräille tavanomaisille ennakkoehdoille, joiden odotetaan täyttyvän syyskuun 2021 loppuun mennessä.

KFS Finlandin porapaalutusta Lillholmenin siltatyömaalla Paraisilla.

NordPile on yksi Suomen johtavista erikoispohjarakentajista. Yrityskauppa on linjassa KFS Finlandin ja Kreate Groupin kasvustrategian kanssa ja toteutuessaan vahvistaa Keller Groupin asemaa Pohjoismaissa.

– Yrityskaupan myötä vahvistamme merkittävästi erikoispohjarakentamisen markkinaosuuttamme Suomessa. KFS Finland on jo nyt suurien porapaalujen markkinajohtaja kotimarkkinoilla, kun taas NordPile on yksi johtavista tekijöistä pienemmissä porapaaluissa sekä lyöntipaaluissa. Yhdistämällä vahvat tietotaitomme ja toimintomme voimme tarjota entistä kokonaisvaltaisempaa palvelua, erityisesti vaativissa pohjarakennusprojekteissa, kertoo KFS Finlandin toimitusjohtaja Tommi Hakanen.

Yrityksinä KFS Finland ja NordPile muistuttavat toisiaan. KFS Finlandin liikevaihto vuonna 2020 oli 43 miljoonaa euroa ja henkilöstöä noin 50, kun NordPilen liikevaihto oli 14 miljoonaa euroa vuonna 2020 ja henkilöstöä noin 40.

– Meillä on pitkä historia yhteistyöstä KFS Finlandin kanssa erilaisissa projekteissa. Jaamme samat arvot ja liiketoimintamme ovat samankaltaisia. Yhtiöiden erikoisosaamisalueiden yhdistäminen tarjoaa meille ainutlaatuisen tilaisuuden kehittyä ja kasvaa. Monipuolinen erikoisosaaminen tekee meistä erittäin vahvan tekijän pohjarakentamisen markkinoilla, toteaa NordPilen toimitusjohtaja Ossi Hakanen.

Yrityskauppa vahvistaa toteutuessaan sekä Kreate Groupia että Keller Groupia

Kun rakennettavat alueet ovat entistä monipuolisempia ja vaativimpia, erityisesti kaupunkien keskustoissa, lisääntyy tarve myös erikoispohjarakentamisen osaamiselle.

– KFS Finlandin vahvistuminen tukee myös Kreate Groupin strategista kasvua ja menestystä, erityisesti vaativissa projekteissa. Yhdessä voimme auttaa asiakkaitamme silloinkin, kun perinteiset keinot eivät riitä, vakuuttaa Kreate Groupin toimitusjohtaja Timo Vikström.

– Yritysosto vahvistaa asemaamme alueen johtavana geoteknisten ratkaisujen tarjoajana sekä laajentaa asiantuntemustamme Keller Groupissa. Olemme iloisia toivottaessamme NordPilen osaksi KFS Finlandia, sanoo Keller Groupin Euroopan johtaja Jim De Waele.

Kreate Group Oy
Kirsi-Marjut Dickman
viestintäpäällikkö

KFS Finlandin porapaalutusta Lillholmenin siltatyömaalla Paraisilla.

Kreate Group on Suomen johtavia infrarakentajia. Yhtiö tarjoaa ratkaisuja siltoihin, teihin ja ratoihin, ympäristö- ja pohjarakentamiseen, kiertotalouteen sekä geoteknisiin tarpeisiin. Vaativien kohteiden erikoisosaaja panostaa kokonaisvaltaiseen laatuun ja kustannustehokkuuteen. Konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 235 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää yli 400 henkilöä. Kreate Group on listattu Nasdaq Helsinkiin.

The Crown Bridges joint venture has signed the contract: the construction of Kruunuvuorensilta, the longest bridge in Finland, will begin in October23.9.2021 12:55:20 EEST | Press release

The Crown Bridges joint venture formed by Kreate and YIT has signed a contract with the City of Helsinki regarding the Crown Bridges project. The contract comprises the construction of Kruunuvuorensilta bridge between Kruunuvuorenranta and Korkeasaari, the Finkensilta bridge between Korkeasaari and Nihti as well as some preliminary construction work at Korkeasaari. The total value of the project, which will be executed over the course of several years, is approximately EUR 126 million. Of this, Kreate’s share of approximately EUR 63 million will be recorded in the Q3 order backlog.

TYL Kruunusillat on allekirjoittanut urakkasopimuksen: Suomen pisimmän sillan, Kruunuvuorensillan rakentaminen alkaa lokakuussa23.9.2021 12:55:19 EEST | Tiedote

Kreaten ja YIT:n työyhteenliittymä Kruunusillat on allekirjoittanut urakkasopimuksen Kruunuvuorensillat-hankkeesta Helsingin kaupungin kanssa. Urakkaan kuuluu Kruunuvuorenrannan ja Korkeasaaren yhdistävän Kruunuvuorensillan ja Korkeasaaren ja Nihdin yhdistävän Finkensillan rakentaminen sekä Korkeasaaren esirakentamistöitä. Monivuotisen hankkeen arvo on noin 126 miljoonaa euroa, josta Kreaten osuus, noin 63 miljoonaa euroa kirjataan kolmannen vuosineljänneksen tilauskantaan.

On 21 September 2021, the Finnish Transport Infrastructure Agency issued a procurement decision to choose Kreate Oy as an alliance partner in the project for renovating the Kirjalansalmi and Hessundinsalmi bridges along highway 180. All four parties selected for tendering submitted a tender on executing the project.

Tyhjässä Tammerkoskessa syntyi vesivoimalaitokseen uusi eroosiolaatta 54 tunnin työrupeamassa22.9.2021 12:16:07 EEST | Tiedote

Tampereen Tammerkosken pohjassa tehtiin töitä maanantaiaamusta keskiviikkoiltapäivään, kun Kreate uusi Tampereen Sähkölaitoksen Keskiputouksen vesivoimalaitoksen eroosiolaatan ja teki paikallispinnoituksia teräksisiin imuputkiin. Yllätyksistä huolimatta tiukka aikataulu piti ja vesi saatiin virtaamaan Tammerkoskeen suunnitellusti keskiviikkona 22.9. puoliltapäivin.