Keski-Suomen Betonirakenne Oy

KSBR uudistaa Mikkelin keskussairaalan pysäköinnin

Suomen nopeimmin kasvaviin rakennusyrityksiin kuuluva Keski-Suomen Betonirakenne eli KSBR on valittu toteuttamaan Mikkelin keskustassa sijaitsevan sairaalan pysäköintilaitoksen. Urakka on osa laajaa keskussairaalan laajennushanketta.
Rakennesuunnittelussa oli huomioitava mm. helikopterikentän mahdollinen sijoittuminen rakennuksen katolle.

KSBR rakentaa pysäköintilaitoksen kokonaisvastuullisella urakalla. Rakennukseen tulee yli 420 autopaikkaa. Laitoksen tilaajana on sairaanhoitopiirin tytäryhtiö Mikkelin Sairaalaparkki Oy.

Rakennuksen paalutustyöt käynnistyivät toukokuun alussa ja se luovutetaan käyttöön huhtikuussa 2017. Sairaalan poikkeuksellisen ahdas keskustasijainti edellyttää suunnittelulta tehokkuutta. – KSBR:n valttina kilpailutuksessa olivat laatu ja kustannustehokkuus. Uusien autopaikkojen määrä ylittää edellyttämämme tason, kertovat vt. sairaanhoitopiirin johtaja Vesa Vestala ja Mikkelin Sairaalaparkki Oy:n toimitusjohtaja Martti Lokka. Sairaala ja pysäköintitalo yhdistetään toisiinsa pääkadun Mannerheimintien ylittävällä sillalla. Rakennesuunnittelussa oli huomioitava lisäksi helikopterikentän mahdollinen sijoittuminen rakennuksen katolle.

Sairaalahankkeelle rahoitusta Euroopan investointipankilta

Perusterveydenhuolto, sosiaalipalvelut ja erikoissairaanhoito yhdistyvät Mikkelin sairaalakampukselle yli 110 miljoonan euron hankkeella. Rakentaminen on jaksotettu vaiheittain vuoteen 2020 saakka.

Uusi pysäköintitalo ratkaisee henkilöstö- ja asiakaspysäköinnin haasteita alueen päivittäisen ihmisvirran lisääntyessä useilla sadoilla. – Kaikkiaan alueella tulee muutaman vuoden kuluttua liikkumaan lähes 1 000 työntekijää sekä saman verran asiakkaita, kertoo sairaanhoitopiirin tukipalvelujohtaja Veli-Matti Thure.

Keskussairaalan uudistus- ja laajentamishankkeen rahoitus on poikkeuksellinen, sillä Euroopan investointipankki myönsi huhtikuussa Etelä-Savon sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymälle pitkäaikaisen 55 miljoonan euron lainan. – Sillä on iso merkitys, koska kyse on pitkän aikavälin investoinnista, sanoo vt. sairaanhoitopiirin johtaja Vesa Vestala.

Yhteyshenkilöt

Etelä-Savon sairaanhoitopiiri: vt. sairaanhoitopiirin johtaja Vesa Vestala, p. 044 351 2540; Mikkelin Sairaalaparkki Oy, toimitusjohtaja Martti Lokka, p. 0440 57 56 57

Keski-Suomen Betonirakenne: teknisen toimiston päällikkö, Simo Särkelä, p. 0400 351 515; toimitusjohtaja Tuomas Skantz, p. 040 528 6103

Kuvat

Keski-Suomen Betonirakenne Oy
Asematie 5
44880 Pihtipudas

info@ksbr.fihttp://www.ksbr.fi

KSBR on perustettu vuonna 2004. Se tarjoaa kokonaisvaltaisesti rakentamispalveluita sekä suunnittelu ja toteutuspalveluita maarakennus, sähkö- ja LVI-toimialoilla. KSBR:n tuotantoon kuuluvat paikallavalurunkoiset betonirakenteet. Pääkohteita ovat pysäköintilaitokset, tuulivoimalat, palvelu- ja hoivarakentaminen, toimisto- ja liikerakennukset, teollisuuden paikallavaletut runkorakenteet sekä vaativat tunnelirakenteet. KSBR:n omat innovatiiviset toteutusratkaisut takaavat hankkeiden korkean kustannustehokkuuden ja laadun. KSBR:n liikevaihto vuonna 2015 oli noin 23 miljoonaa euroa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Keski-Suomen Betonirakenne Oy