Kulttuuritalo uudistuu – ASM Global "Kultsan" uudeksi operaattoriksi
Maailman johtavana tapahtumatilojen hallinnoijana tunnettu ASM Global huolehtii jatkossa Helsingin Kulttuuritalon toiminnoista. Kulttuuritalon uutena operaattorina ASM Global avaa virallisesti toimintansa Suomen markkinoilla. ASM Global hallinnoi globaalisti yli 350 tapahtumapaikkaa ja tarjoaa tilat yli 20,000 erilaiselle kulttuuritapahtumalle vuosittain. ASM Globalin hallinnoimissa tapahtumatiloissa vierailee vuosittain 165 miljoonaa tapahtumakävijää.

Kultsana tunnettu Kulttuuritalo on ollut ikoninen helsinkiläinen tapahtumapaikka jo lähes 70 vuoden ajan. Vuonna 1958 käyttöön otettu Kulttuuritalo on vetänyt salit täyteen konserttiväkeä ja rokkaavaa nuorisoa jo 1960-luvulta lähtien. Talolla on merkittävä asema niin suomalaisessa musiikinhistoriassa kuin arkkitehtuurissa. Kulttuuritalon on suunnittellut suomalaisen arkkitehtuurin suunnannäyttäjä Alvar Aalto.
Helsingin keskustassa, elävässä ja vilkkaassa Alppilassa sijaitsevaa Kulttuuritaloa operoi jatkossa ASM Global. Yhtiön johtaman uudistuksen myötä Kulttuuritalo on tarkoitus vakiinnuttaa yhdeksi Helsingin tärkeimmistä kulttuurikohteista ja kasvattaa samalla tilan kansainvälistä kiinnostusta. ASM Globalin asiantuntemuksen avulla Kulttuuritalo tarjoaa tulevaisuudessa kävijöilleen genrerajat ylittäviä elämyksiä, konsertteja, live-musiikkia ja klubi-iltoja sekä ainutlaatuiset tilat erilaisiin kokouksiin ja tapahtumiin.
Sisältöjen ja ohjelmiston uudistamisen lisäksi ASM Global ja Kulttuuritalo aloittavat kellaritilojen kunnostustyöt. Kunnostustöiden tavoitteena on rakentaa Kulttuuritaloon uusi, 300-paikkainen live-musiikkitila. Klubi-nimellä kulkeva tila tarjoaa jatkossa elävää musiikkia, klubi-iltoja ja suoratoistotapahtumia. Klubitila on varusteltu alan uusimmalla tekniikalla.
Chris Bray, ASM Globalin varatoimitusjohtaja (Eurooppa): "ASM Globalin puolesta haluan toivottaa Kultturitalon tervetulleeksi kasvavaan yhteisöömme. Kulttuuritalo on upea tapahtumapaikka, jolla on rikas historia Helsingissä. Olemme erittäin innoissamme, että saamme olla mukana johtamassa Kulttuuritalon uudistusta. Teemme seuraavan vuoden aikana merkittäviä investointeja Kulttuuritalon infrastruktuuriin, tarjoilujen uudistamiseen sekä uuteen klubitilaan. Kulttuuritalo on ensimmäinen kohteemme Suomessa, ja olemme innoissamme mahdollisuudesta laajentaa ASM Globalin toimintaa myös Suomen kasvaville markkinoille.”
Patrik Sarajuuri, Helsingin Kulttuurihub Oy:n toimitusjohtaja: "Helsingin Kulttuurihub Oy hankki Kulttuuritalon kiinteistön vuonna 2022 ja olemme siitä asti halunneet kehittää Kulttuuritalon sisältöä ja tarjontaa. Olemme erittäin innoissamme uudesta yhteistyöstämme ASM Globalin kanssa. Yhteisenä tavoitteenamme on luoda Kultsasta uudelleen Helsingin kulttuurin maamerkki. Kumppanuus ASM Globalin kaltaisen johtavan globaalin tapahtumapaikkojen operaattorin kanssa antaa meille mahdollisuuden elävöittää tarjontaa entisestään, herättää uudelleen henkiin tämä ainutlaatuinen tila ja tuoda se lähemmäs laajempaa tapahtumayleisöä. Kulttuuritalolla on poikkeuksellisen hienot tilat, joista on moneen – ja vieläpä upealla sijainnilla. Olemme erittäin tyytyväisiä uuteen yhteistyöhömme, joka mahdollistaa merkittävät investoinnit tähän ikoniseen tapahtumapaikkaan."
ASM Global hallinnoi maailman merkittävimpiä tapahtuma-areenoita, teattereita, kongressikeskuksia sekä stadioneita. Yhtiö on pohjoismaiden suurin tapahtumapaikkojen operaattori. ASM Globalin kansainväliset yhteydet avaavat jatkossa uusia mahdollisuuksia Kulttuuritalon tapahtumasisältöjen suunnitteluun sekä kestävän kehityksen edistämiseen.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Anna BrchiskyBamla Agency, ASM Globalin viestintäkumppani Suomessa
Puh:+358415458441anna@bamla.agencyTietoa ASM Globalista
ASM Global on maailman johtava viihde-elämysten tuottaja ja maailmanlaajuinen markkinajohtaja tapahtumapaikkojen, tapahtumien strategian sekä hallinnoinnin alalla. ASM Global tarjoaa paikallisesti räätälöityjä tapahtumaratkaisuja ja huipputeknologiaa, joiden avulla tapahtumapaikkojen omistajat voivat saavuttaa parhaat mahdolliset tulokset. Yrityksen huippuluokan tapahtumapaikkaverkosto ulottuu viidelle mantereelle, ja sen asiakkaisiin kuuluu yli 350 maailman arvostetuinta areenaa, stadionia, kokous- ja messukeskusta sekä esittävän taiteen tapahtumapaikkaa.
www.asmglobal.com
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Bamla Agency
Karamellipossullaan ihastuttanut Jim Lim nyt saatavilla kotiinkuljetuksella Huuvasta25.5.2023 11:05:32 EEST | Tiedote
Jim Lim by Farang liittyy Huuvan Niittykummun keittiön valikoimaan. Niittykummun ja lähialueiden asukkaat voivat nyt tilata Huuvasta Jim Limin suosikkiannoksia, kuten karamellipossua ja satay-vartaita, suoraan kotiovellensa.
Suomalainen Elements of AI -verkkokurssi ylitti miljoona osallistujaa23.5.2023 11:00:00 EEST | Tiedote
Vuonna 2018 julkaistu suomalainen Elements of AI -verkkokurssi saanut jo miljoona ihmistä tutustumaan tekoälyn perusteisiin ja vakiinnuttanut paikkansa yhtenä maailman suosituimmista verkkokursseista. Kurssille on osallistunut opiskelijoita 170 maasta.
Lifeline Ventures keräsi uuden 150 miljoonan euron rahaston – jatkaa aikaisen vaiheen yrittäjien tukemista17.5.2023 12:25:21 EEST | Tiedote
Poikkeuksellisista menestystarinoistaan tunnettu suomalainen alkuvaiheen sijoittaja Lifeline Ventures julkistaa tänään uuden 150 miljoonan euron rahastonsa. Uusi rahasto on yksi suurimmista Suomessa koskaan kerätyistä rahastoista. Samalla se jatkaa Lifelinen menestyksekästä sijoitusstrategiaa, jonka keskiössä ovat erittäin varhaisen vaiheen yritykset.
Elsa Arola Bamla Agencyn uudeksi viestintä- ja PR-päälliköksi3.5.2023 14:01:43 EEST | Tiedote
Elsa Arola on nimitetty Bamla Agencyn uudeksi viestintä- ja PR-päällikköksi. Arola tulee työskentelemään tiiviisti Bamla Agencyn pääomasijoitusalalla toimivien asiakkaiden kanssa, keskittyen erityisesti strategiseen viestintään ja kansainväliseen mediaviestintään.
Boksi ostaa vaikuttajaviestinnän toimisto Monochromen ja laajentaa palveluitaan26.4.2023 12:41:46 EEST | Tiedote
Vuonna 2016 perustettu luova vaikuttajatoimisto Monochrome siirtyy osaksi vaikuttajamarkkinoinnin alustasta tunnettua Boksia. Yritysoston myötä Boksin palvelut laajenevat tehostetusta ja helposta vaikuttajakampanjoiden hallinnasta räätälöityihin vaikuttajakampanjoihin. Monochrome jatkaa toimintaansa osana Boksia nykyisellä nimellään.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme