Kuriolle kolme palkintoa SABRE Awards EMEA -gaalasta

Wärtsilä Energylle tehty kampanja voitti kahdessa kategoriassa – Fazer Makeisten Remix-pussin lanseerauskampanja yhdessä.
Kurio ja Wärtsilä Energy juhlistivat voittoja Frankfurtissa (Lauri Arjas (vas.), Sara Meurman, Isabelle Thibault-Ahlström, Elli Tuominen, Jari Lähdevuori, Tommi Opas)

Kurion asiakkailleen tekemät kampanjat palkittiin kolmasti maailman laajimmassa viestintäkisassa SABREssa. Kaksi palkintoa meni Wärtsilä Energyn työlle Europe’s Energy Future. Kolmas voitto meni Fazer Remix -lakritsipussin lanseeraukselle. SABRE Awards EMEA -palkinnot jaettiin Frankfurtissa järjestetyssä gaalassa torstaina 23.3.2023.

Kategoria: Multi-Country Programme
Asiakas: Wärtsilä Energy
Kampanja: Europe's Energy Future
Viestintätoimisto: Greenhouse Communications

Kategoria: Digital/Print Media: Business/Trade Media
Asiakas: Wärtsilä Energy
Kampanja: Europe's Energy Future
Viestintätoimisto: Greenhouse Communications

Kategoria: Product Placement (Entertainment Vehicle)
Asiakas: Fazer Makeiset
Kampanja: Remix Is The New Black
Tuotantoyhtiö: Juha Ilmari Laine

Wärtsilä Energyn keväällä 2022 tehty Europe’s Energy Future -kampanja tarttui sen hetken kuumimpaan aiheeseen: energiakriisiin. Hetki oli täydellinen asiantuntijamielikuvan vahvistamiseen. Osaaminen ja ratkaisut löytyivät Wärtsilä Energyltä, mutta niille tarvittiin huomioarvio. Se saavutettiin ottamalla B2C-markkinoinnin keinot B2B-markkinoinnin käyttöön.

Kampanja tehtiin ennätysajassa – briefistä ulostuloon alle neljässä viikossa. Aikataulusta huolimatta tulokset olivat ennätyksiä rikkovat: tavoittavuus oli yli 1,3 miljardia ja ansaitun median arvo 2,5 miljoonaa euroa. Esimerkiksi BBC, Financial Times ja Forbes kirjoittivat Wärtsilä Energyn ratkaisuista. Kampanjan digimainoksista ohjattiin verkkosivulle raporttiin, jonka parissa vietettiin keskimäärin yli seitsemän minuuttia. SABREn lisäksi työ on palkittu muun muassa ICCO Global Awards- ja European Excellence Awards -kisoissa.

Fazer Remixin kampanjassa tehtiin kiertotalouden hengessä karkkipussiroskasta huippumuotia. Haastoimme nuoren suunnittelijan Joona Rautiaisen luomaan iltapuvun Remix-pusseista. 316 karkkipussista syntyi upea mekko, joka nähtiin mainosspotissa drag-taiteilija Miss Divetin päällä. Tv-mainonnan käynnistyttyä iltapuku päätyi myös Jussi-gaalaan tilaisuuden juontajan Niina Lahtisen yllä. Juhlallisuuksien jälkeen asu oli esillä second hand -muotiliike Reloven ikkunassa, josta se huutokaupattiin hyväntekeväisyyteen.

Kampanjalla pyrittiin puhuttelemaan erityisesti nuorta yleisöä, jolle vastuullisuus, kuten pakkausten kierrätettävyys, on tärkeä valintakriteeri. Tulokset kohderyhmässä olivat erinomaiset: preferenssi kasvoi 38 % ja kuukausittainen käyttö 39 %. Myynti kasvoi 5 % – merkittävä saavutus markkinajohtajan asemassa. Kampanjassa onnistuttiin hyvin kertomaan Fazerin vastuullisista pakkauksista: Yli 99 % Fazerin makeistuotteiden pakkausmateriaaleista voidaan joko kierrättää, uudelleen täyttää tai hyödyntää energiana. Remix-pusseista on vuodesta 2019 lähtien pystytty vähentämään muovia jo 70 225 neliömetriä eli lähes kymmenen jalkapallokentällisen verran. Kampanja on aiemmin palkittu Berliinissä järjestetyssä Digital Communication Awards -kisassa.

PRovoke Median pyörittämä SABRE on maailman laajin viestintäalan kisa. Palkitut työt edustavat parasta laatua strategisessa suunnittelussa, luovuudessa ja liiketaloudellisissa tuloksissa. Innovation SABRE -kategoriat lanseerattiin vuonna 2013 edustamaan monikanavaiseksi kehittynyttä, modernia viestintää. Kurio on aiemmin palkittu SABRE-kisoissa muun muassa Global SABRE- ja Digital Consultancy Of The Year -palkinnoilla.

Kurio on sosiaaliseen mediaan erikoistunut luova toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää digitaalisia kanavia hyödyntäen.

Kurio liittyy SAMY Alliancen riveihin – tähtää globaaliin kasvuun some edellä5.3.2024 08:44:56 EET | Tiedote

Kurio yhdistyy osaksi SAMY Alliancea. SAMY Alliance tarjoaa teknologia- ja dataohjatusti social-first-markkinoinnin palveluita ja on perustamisvuodestaan 2013 lähtien tehnyt voimakasta kasvua vuosittain, rakentaen asemaansa johtavana globaalina toimijana alallaan. Someen erikoistunut luova toimisto Kurio tulee johtamaan SAMY Alliancen Pohjoismaiden laajentumista. Yhdistymisen myötä Kurion osakkaat liittyvät SAMY Alliancen osakkeenomistajien joukkoon.

Tekoäly herätti lastenkirjan piirroshahmon eloon virtuaalivaikuttajana21.4.2023 12:02:05 EEST | Tiedote

Energiayhtiö Helen julkaisi lastenkirjan, joka tuo perheille sekä kasvatuksen ammattilaisille uudenlaisen keinon kertoa lapsille energiasta ja energiamurroksesta. Kirja on osa poikkeuksellisen laajaa hanketta, jonka tarkoitus on paitsi tarjota helposti ymmärrettävää tietoa lapsille myös tukea vanhempia ja ammattilaisia energiakasvatuksessa. Tarinan levittämistä varten kirjan päähenkilöstä luotiin tekoälyn avulla virtuaalivaikuttaja.