Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto

Kuriolle kultaa Berliinistä – toimisto nappasi neljä palkintoa Digital Communication Awardsista

Jaa
Euroopan alueen parasta digitaalista viestintää juhlistavasta kisasta pystit tulivat Fazerin, Nesteen ja Mantsisen kampanjoille.
Kuva: Jana Legler
Kuva: Jana Legler

Kurion kampanjat keräsivät neljä palkintoa Digital Communication Awards 2020 -kisasta. Euroopan parasta digitaalista viestintää juhlistava gaala vietettiin 1.10. Berliinistä käsin etänä. Kuriolle palkinnot tulivat Fazerin, Nesteen ja Mantsisen kanssa tehdyistä kampanjoista.

Fazerin Tutti Frutti TikTok Toolkit -kampanja sai kultaa kategoriassa Social media platform ja pronssia kategoriassa Influencer Communications. Kyseessä on sarjassaan toinen uuden, Kurion kanssa laaditun brändilupauksen ”Do the natural” ympärille rakennettu isompi kampanja. Siinä kannustettiin tiktokkaajia toteuttamaan luonnollista itseään tarjoamalla täydellisen TikTok-videon tekoon ainutlaatuinen toolkit. Eksklusiivisen paketin sisällä on Tutti Frutti -brändin inspiroimia esineitä, joiden avulla pystyy taikomaan TikTokista tuttuja taikatemppuja ja illuusiovideoita. Kampanja levisi viraalihitiksi saavuttaen orgaanisesti yli 12 miljoonaa ihmistä. Kohderyhmän ostoharkinta kasvoi 22 prosenttia ja myyntiluvut nousivat 7 prosenttia.

Nesteen ja Mantsisen yhteinen Zero Exclusion -kampanja voitti hopeaa B2B Communications -sarjassa ja pronssia Storytelling-sarjassa. Maailman suurimman hydraulisen satamanosturin, Mantsinen 300:n, ympärille rakentuneella kampanjalla pyrittiin nostamaan suomalaisten kumppaniyritysten tunnettuutta kansainvälisesti. Taustalla oli laitteen keskeinen kilpailuetu: 380-tonnin koostaan huolimatta laite on tarkkuudeltaan lyömätön.

Mantsisen tiimi rakennutti maailman ensimmäisen nostokurkeen kiinnitettävän pensselin. Kolme nuorta, aloittelevaa taiteilijaa koulutettiin ajamaan konetta. Nesteen uusiutuvasta isoalkaanista valmistettiin maailman ensimmäinen uusiutuva maali. Nuoret loivat koneella 42 taulua Zero Exclusion -taidenäyttelyyn, jolla kerättiin rahaa nuorten syrjäytymistä ehkäisevään työhön. Hanke saavutti ansaitussa mediassa yli 25 miljoonaa silmäparia, rikkoen aiemmat ennätykset, ROMIn ollessa 551 prosenttia.

Digital Communication Awards vietti tänä vuonna 10-vuotisjuhlavuottaan. Poikkeustilan vuoksi kilpailuun tyypillisesti kuuluva kisatöiden live-pitchaus jäi pois ohjelmasta. Myös voittajat julkistettiin verkon välityksellä.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:


Tommi Opas
Toimitusjohtaja
Kurio // The Social Media Age(ncy)
+358 40 1833256
tommi@kurio.fi

Kuvat

Kuva: Jana Legler
Kuva: Jana Legler
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto
Merimiehenkatu 29
00150 Helsinki

http://www.kurio.fi

Kurio on luova toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää sosiaalista mediaa ja digitaalisia kanavia hyödyntäen. 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto

Kurio liittyy SAMY Alliancen riveihin – tähtää globaaliin kasvuun some edellä5.3.2024 08:44:56 EET | Tiedote

Kurio yhdistyy osaksi SAMY Alliancea. SAMY Alliance tarjoaa teknologia- ja dataohjatusti social-first-markkinoinnin palveluita ja on perustamisvuodestaan 2013 lähtien tehnyt voimakasta kasvua vuosittain, rakentaen asemaansa johtavana globaalina toimijana alallaan. Someen erikoistunut luova toimisto Kurio tulee johtamaan SAMY Alliancen Pohjoismaiden laajentumista. Yhdistymisen myötä Kurion osakkaat liittyvät SAMY Alliancen osakkeenomistajien joukkoon.

Tekoäly herätti lastenkirjan piirroshahmon eloon virtuaalivaikuttajana21.4.2023 12:02:05 EEST | Tiedote

Energiayhtiö Helen julkaisi lastenkirjan, joka tuo perheille sekä kasvatuksen ammattilaisille uudenlaisen keinon kertoa lapsille energiasta ja energiamurroksesta. Kirja on osa poikkeuksellisen laajaa hanketta, jonka tarkoitus on paitsi tarjota helposti ymmärrettävää tietoa lapsille myös tukea vanhempia ja ammattilaisia energiakasvatuksessa. Tarinan levittämistä varten kirjan päähenkilöstä luotiin tekoälyn avulla virtuaalivaikuttaja.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye