Kuriolle kultaa Berliinistä – toimisto nappasi neljä palkintoa Digital Communication Awardsista
Euroopan alueen parasta digitaalista viestintää juhlistavasta kisasta pystit tulivat Fazerin, Nesteen ja Mantsisen kampanjoille.

Kurion kampanjat keräsivät neljä palkintoa Digital Communication Awards 2020 -kisasta. Euroopan parasta digitaalista viestintää juhlistava gaala vietettiin 1.10. Berliinistä käsin etänä. Kuriolle palkinnot tulivat Fazerin, Nesteen ja Mantsisen kanssa tehdyistä kampanjoista.
Fazerin Tutti Frutti TikTok Toolkit -kampanja sai kultaa kategoriassa Social media platform ja pronssia kategoriassa Influencer Communications. Kyseessä on sarjassaan toinen uuden, Kurion kanssa laaditun brändilupauksen ”Do the natural” ympärille rakennettu isompi kampanja. Siinä kannustettiin tiktokkaajia toteuttamaan luonnollista itseään tarjoamalla täydellisen TikTok-videon tekoon ainutlaatuinen toolkit. Eksklusiivisen paketin sisällä on Tutti Frutti -brändin inspiroimia esineitä, joiden avulla pystyy taikomaan TikTokista tuttuja taikatemppuja ja illuusiovideoita. Kampanja levisi viraalihitiksi saavuttaen orgaanisesti yli 12 miljoonaa ihmistä. Kohderyhmän ostoharkinta kasvoi 22 prosenttia ja myyntiluvut nousivat 7 prosenttia.
Nesteen ja Mantsisen yhteinen Zero Exclusion -kampanja voitti hopeaa B2B Communications -sarjassa ja pronssia Storytelling-sarjassa. Maailman suurimman hydraulisen satamanosturin, Mantsinen 300:n, ympärille rakentuneella kampanjalla pyrittiin nostamaan suomalaisten kumppaniyritysten tunnettuutta kansainvälisesti. Taustalla oli laitteen keskeinen kilpailuetu: 380-tonnin koostaan huolimatta laite on tarkkuudeltaan lyömätön.
Mantsisen tiimi rakennutti maailman ensimmäisen nostokurkeen kiinnitettävän pensselin. Kolme nuorta, aloittelevaa taiteilijaa koulutettiin ajamaan konetta. Nesteen uusiutuvasta isoalkaanista valmistettiin maailman ensimmäinen uusiutuva maali. Nuoret loivat koneella 42 taulua Zero Exclusion -taidenäyttelyyn, jolla kerättiin rahaa nuorten syrjäytymistä ehkäisevään työhön. Hanke saavutti ansaitussa mediassa yli 25 miljoonaa silmäparia, rikkoen aiemmat ennätykset, ROMIn ollessa 551 prosenttia.
Digital Communication Awards vietti tänä vuonna 10-vuotisjuhlavuottaan. Poikkeustilan vuoksi kilpailuun tyypillisesti kuuluva kisatöiden live-pitchaus jäi pois ohjelmasta. Myös voittajat julkistettiin verkon välityksellä.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Tommi Opas
Toimitusjohtaja
Kurio // The Social Media Age(ncy)
+358 40 1833256
tommi@kurio.fi
Kuvat

Linkit
Tietoja julkaisijasta
Kurio on luova toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää sosiaalista mediaa ja digitaalisia kanavia hyödyntäen.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto
Vuoden viestintätoimisto kasvaa vauhdilla – Kurio nousi yli 4 M€ liikevaihdolla keskisuurten toimistojen joukkoon1.3.2021 07:00:00 EET | Tiedote
Vuosi 2020 oli someen erikoistuneen luovan toimiston Kurion historian paras kaikilla mittareilla. Liikevaihto kasvoi 30 % yli 4 miljoonaan euroon ja kannattavuus säilyi erittäin hyvällä tasolla. Lisäksi Kurio nimettiin vuoden viestintätoimistoksi Finnish Comms Awardissa ja pokkasi toistakymmentä palkintoa ympäri maailman.
RAPORTTI: Sosiaalinen kaupankäynti, livestriimaus ja TikTok tärkeimmät somemarkkinoinnin trendit 202111.1.2021 11:32:24 EET | Tiedote
16 toimistoa maailman johtavasta itsenäisten toimistojen ketjusta thenetworkone'sta jakaa näkemyksensä alkavan vuoden sometrendeistä Kurion koostamassa katsauksessa.
Kuriosta vuoden viestintätoimisto10.11.2020 07:00:00 EET | Tiedote
Kurio on valittu vuoden viestintätoimistoksi Finnish Comms Awardseissa. Lisäksi Kurion Nesteelle ja Mantsiselle suunnittelema #ZeroExclusion-hanke valittiin vuoden viestintäteoksi. Kyseinen kampanja voitti myös Vuoden tapahtuma, lanseeraus tai repäisy -sarjan ja Fazer Tutti Frutille suunniteltu TikTok Toolkit puolestaan Kauppa ja palvelut -sarjan.
Kurion strategiajohtaja ainoana suomalaisena Eurobestin tuomaristoon19.10.2020 11:15:39 EEST | Tiedote
Elli Tuominen tuomaroi Cannes Lions -organisaation järjestämässä Euroopan-laajuisessa luovassa kisassa Digital-, Mobile- ja Digital Craft -kategorioissa.
K-Rauta repäisee uudella tapettilanseerauksella – rakensi elämyksellisen pakohuonepelin osana kampanjaa16.9.2020 07:30:00 EEST | Tiedote
Kurion K-Raudalle suunnittelema 360-kampanja kannustaa suomalaisia miettimään valkoisia pintojaan uudella tavalla. Slogan ”Repäise. Laita tapetti.” herää henkiin niin massamediassa kuin kokemuksellisissa toteutuksissa.
Kuriolle ennätykselliset neljä voittoa SABRE Awards EMEA -kisasta1.7.2020 14:38:39 EEST | Tiedote
Digital Consultancy Of The Year -palkinnon lisäksi voitot tulivat Nesteelle, Mantsiselle ja Microsoftille suunnitelluista kampanjoista.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme