Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto

Kuriolle kultaa Berliinistä – toimisto nappasi neljä palkintoa Digital Communication Awardsista

Jaa

Euroopan alueen parasta digitaalista viestintää juhlistavasta kisasta pystit tulivat Fazerin, Nesteen ja Mantsisen kampanjoille.

Kuva: Jana Legler
Kuva: Jana Legler

Kurion kampanjat keräsivät neljä palkintoa Digital Communication Awards 2020 -kisasta. Euroopan parasta digitaalista viestintää juhlistava gaala vietettiin 1.10. Berliinistä käsin etänä. Kuriolle palkinnot tulivat Fazerin, Nesteen ja Mantsisen kanssa tehdyistä kampanjoista.

Fazerin Tutti Frutti TikTok Toolkit -kampanja sai kultaa kategoriassa Social media platform ja pronssia kategoriassa Influencer Communications. Kyseessä on sarjassaan toinen uuden, Kurion kanssa laaditun brändilupauksen ”Do the natural” ympärille rakennettu isompi kampanja. Siinä kannustettiin tiktokkaajia toteuttamaan luonnollista itseään tarjoamalla täydellisen TikTok-videon tekoon ainutlaatuinen toolkit. Eksklusiivisen paketin sisällä on Tutti Frutti -brändin inspiroimia esineitä, joiden avulla pystyy taikomaan TikTokista tuttuja taikatemppuja ja illuusiovideoita. Kampanja levisi viraalihitiksi saavuttaen orgaanisesti yli 12 miljoonaa ihmistä. Kohderyhmän ostoharkinta kasvoi 22 prosenttia ja myyntiluvut nousivat 7 prosenttia.

Nesteen ja Mantsisen yhteinen Zero Exclusion -kampanja voitti hopeaa B2B Communications -sarjassa ja pronssia Storytelling-sarjassa. Maailman suurimman hydraulisen satamanosturin, Mantsinen 300:n, ympärille rakentuneella kampanjalla pyrittiin nostamaan suomalaisten kumppaniyritysten tunnettuutta kansainvälisesti. Taustalla oli laitteen keskeinen kilpailuetu: 380-tonnin koostaan huolimatta laite on tarkkuudeltaan lyömätön.

Mantsisen tiimi rakennutti maailman ensimmäisen nostokurkeen kiinnitettävän pensselin. Kolme nuorta, aloittelevaa taiteilijaa koulutettiin ajamaan konetta. Nesteen uusiutuvasta isoalkaanista valmistettiin maailman ensimmäinen uusiutuva maali. Nuoret loivat koneella 42 taulua Zero Exclusion -taidenäyttelyyn, jolla kerättiin rahaa nuorten syrjäytymistä ehkäisevään työhön. Hanke saavutti ansaitussa mediassa yli 25 miljoonaa silmäparia, rikkoen aiemmat ennätykset, ROMIn ollessa 551 prosenttia.

Digital Communication Awards vietti tänä vuonna 10-vuotisjuhlavuottaan. Poikkeustilan vuoksi kilpailuun tyypillisesti kuuluva kisatöiden live-pitchaus jäi pois ohjelmasta. Myös voittajat julkistettiin verkon välityksellä.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:

Tommi Opas
Toimitusjohtaja
Kurio // The Social Media Age(ncy)
+358 40 1833256
tommi@kurio.fi

Kuvat

Kuva: Jana Legler
Kuva: Jana Legler
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto
Merimiehenkatu 29
00150 Helsinki

http://www.kurio.fi

Kurio on luova toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää sosiaalista mediaa ja digitaalisia kanavia hyödyntäen. 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme