Alko Oy

KUTSU MEDIALLE: Yksinäisyys ja alkoholi -tutkimustuloksien julkaisu 24.11.

Jaa

Tuoreessa Yksinäisyys ja alkoholi -tutkimuksessa tarkasteltiin yksinäisyyden kokemisen ja alkoholinkäytön yleisyyttä sekä niiden välistä yhteyttä. Aihetta tarkasteltiin vastikään toteutetun anonyymiin verkkokyselyyn, tutkimuskirjallisuuden sekä vuonna 2016 kerätyn kansallisen Juomatapatutkimuksen (THL) aineiston pohjalta. Tutkimuksen rahoitti Alko.

Tervetuloa seuraamaan asiantuntijoiden keskustelua ja kysymään tutkimustuloksista virtuaalisille Mielenterveysmessuille keskiviikkona 24.11. klo 12–13.

Paneelikeskusteluun osallistuvat yliopistonlehtori Nelli Lyyra Jyväskylän yliopistosta, professori Niina Junttila Turun yliopistosta sekä tutkimusprofessori Kristian Wahlbeck Mieli ry:stä. Haastattelijana toimii vastuullisuuspäällikkö Marja Aho Alkosta.

Osallistumislinkki: https://us06web.zoom.us/j/83490834402


Meeting ID: 834 9083 4402

Lisätiedot: 
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi

Tietoja julkaisijasta

Alko Oy
Arkadiankatu 2
00101 Helsinki

020 711 11http://www.alko.fi

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 366 myymälää, yli 130 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2020 Alkon liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 57 miljoonaa.

Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Alko Oy

Alko vähentää juomahävikkiään – vaurioituneet pakkaukset pidetään myynnissä, glögistä koe-eränä marmeladia30.11.2021 07:30:00 EET | Tiedote

Yksi Alkon vastuullisuustavoitteista on juomahävikin vähentäminen. Vuonna 2020 juomahävikki oli 0,3 prosenttia myydyistä juomalitroista. Alko etsii jatkuvasti uusia tapoja vähentää hävikkiä. Hävikkijuomista tuotetaan esimerkiksi biokaasua ja tänä vuonna hävikkimarmeladia. Alko pitää jatkossa myynnissä myös vaurioituneet pakkaukset, joiden sisältö on täysin kunnossa.

Yksinäisyydellä ja alkoholin käytöllä yhteys – alkoholia käytetään keinona negatiivisten tunteiden hallinnassa24.11.2021 13:00:00 EET | Tiedote

Tuore tutkimus lisää ymmärrystä yksinäisyyden ja alkoholinkäytön välisestä yhteydestä. Yksinäisyyttä ja alkoholia on aiemmin tutkittu suomalaisessa yhteiskunnassa, mutta niiden välistä yhteyttä ei juurikaan. Tutkimustuloksien mukaan alkoholia käytetään apukeinona etenkin negatiivisten tunteiden hallinnassa. Yksinäisyyden ja alkoholin välinen yhteys ei kuitenkaan ole yksiselitteinen. Tutkimuksen on mahdollistanut Alko.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme