Kuutarhuri on kevään kaunein runokirja

Hyvin kaunis ja hauska runokirja Kuutarhuri tuo runot lasten tavoitettaviksi. Varo! Kauhukammotus!! Pontus pusukummitus!!! Millaisia hahmoja ja loruja kirjasta löytyykään?

Kansi: Kuutarhuri, Tuukka Sandström ja Varpu Eronen

Kuutarhuri kulkee,
lapset silmiä sulkee.
Hän hiljaa astelee,
tähtitarhaa kastelee.
Kuun kasvoja rasvaa,
katsoo, että se kasvaa.

Kuka vei artesaanin parmesaanin? Mitä teki basiliski, kun basilli iski?

Kuutarhurin runoissa seikkailevat erikoiset eläimet ja sympaattiset satuhahmot. Valmistaudu kohtaamaan hurja kapteeni Vauva ja pieni mutta pelottava Pontus Pusukummitus, joka pusuin pelottelee ja halein hirmuttelee!

Parmesaani tai basiliski tuskin löytyvät jokaisen lapsen sanavarastosta, mutta näiden runojen ja lorujen kautta nekin tulevat tutuiksi. Tekstiä tukee kaunis kuvitus, jossa on hauskoja yksityiskohtia. Kuutarhuri on upea kokonaisuus!

Teos: Kuutarhuri
Kirjoittaja: Tuukka Sandström ja Varpu Eronen
Kansi ja kuvitus: Varpu Eronen

Avain, viestintäjohtaja Vilja Perttola, puh. 040 755 3319, vilja.perttola@avain.net

Kansi: Kuutarhuri, Tuukka Sandström ja Varpu Eronen

Avaimen kirjat syksyllä 202025.3.2020 12:47:51 EETTiedote

Avaimen syksyn kustannusohjelma tarjoaa lukijoille monipuolista ja virkistävää luettavaa. Syksyllä ilmestyvät muun muassa Kirsikka Myllyrinteen teos suomalaisarjesta Kyproksella, Ismo Loivamaan herkullinen musikaalihistoriikki, Tomi Kontion opas Suomen kansallispuistojen lumoon ja Jarno Alastalon kirja outoakin oudoimmista tyypeistä. Krista Launosen teoksessa Hymyn salaisuus etsitään elämäniloa taidehistoriasta. Lapsille julkaistaan opas vegeruoanlaittoon, tietoa villieläimistä sekä huumorilla höystetty salapoliisiseikkailu Helsingissä. Kaunokirjallisuuden klassikoita ja ajankohtaisia nuortenromaaneja julkaistaan selkomukautettuna.