Kvalitin lastenkirjoja Prisma-tavarataloihin ympäri Suomea

Nopeasti kasvava lasten- ja nuortenkirjoihin erikoistunut kustantamo Kvaliti on solminut tavarantoimittajasopimuksen SOK:n kanssa. Kustantamon lastenkirjoja löytyy nyt Prisma-tavarataloista ympäri Suomea, ja valikoima laajenee syksyllä.

Kvalitin lastenkirjoja Prisma-tavaratalojen myymälävalikoimassa.

Salossa toimiva Kvaliti Oy kustantaa kotimaisia ja käännettyjä lasten- ja nuortenkirjoja. Yritys solmi keväällä tavarantoimittajasopimuksen SOK:n kanssa, ja nyt kustantamon lastenkirjoja löytyy Prisma-tavarataloista ympäri Suomea. Myymälävalikoima laajenee syksyllä.

"Lukuinto sytytetään hauskoilla kirjoilla!", kertoo kustantaja Hanna Sinkkonen. Lause on yrityksen koko toiminnan kulmakivi. "Pyrimme kustantamaan laadukkaita, mutta ennen kaikkea lapsia kiinnostavia sisältöjä. Esimerkiksi Mikko Kunnaksen uudesta Eläintohtori Wuffe -sarjasta on tullut palautetta, että kirjat sisältävät kaiken, mitä 3-vuotias voi kirjalta toivoa. Se on paljon sanottu."

Eläinaiheisista kirjoistaan erityisesti tunnetut Jalojen sisarukset ovat viime aikoina keskittäneet tuotantoaan kustantamo Kvalitiin. Merja ja Marvi Jalon Unelmakoirat-sarja siirtyi Kvalitille viime vuonna, ja sitä alkoi kuvittaa Reija Kiiski. "Sarjan kuvitus vaihdettiin värilliseksi ja sitä on runsaammin, mikä tukee lukemaan opettelevien alakoululaisten intoa jatkaa tarinaa, vaikka lukeminen ei vielä sujuisi kovin hyvin", sanoo kustantaja Hanna Sinkkonen.

Kanadalaisen kirjailija-kuvittaja Nicholas Oldlandin Sydänmailla-sarja on valloittanut lukijat ympäri maailman, eikä Suomi ole tästä poikkeus. Sarja on edennyt jo neljänteen suomennettuun osaansa, jossa näiden kuvakirjojen hulvattomat päähenkilöt - karhu, hirvi ja majava - lähtevät kanoottiretkelle. Reissu joka lässähti kertoo humoristisella tavalla yhteistyön tärkeydestä ja siitä, miten pidetään ystävyydestä huolta.

Kvalitin lastenkirjoja Prisma-tavaratalojen myymälävalikoimassa.

Kvalitin huhtikuun lasten- ja nuortenkirjat21.4.2022 16:29:50 EEST | Tiedote

Huhtikuussa Kvaliti julkaisi neljä LANU-kirjaa. Maria Kuutin ja Saara Söderlundin kuvakirja käsittelee sitä, miksi lasten on niin vaikea leikkiä kolmestaan. Helsinkiläisen arkkitehdin Elli Äijälän toinen julkaistu teos on hersyvän hauskasti kuvitettu ja ihastuttavasti riimitelty kertomus epätavallisesta koirasta. Merja Jalon alakouluikäisille suunnattu eläinaiheinen etsiväsarja käsittelee tällä kertaa possuja. Hanna van der Steenin koskettava säeromaani puhuttelee myös aikuisia.

Kvalitin maaliskuun lastenkirjoissa kannustetaan tyttöjä, autetaan löytökissaa ja käydään oopperassa21.3.2022 19:12:43 EET | Tiedote

Maaliskuussa juhlitaan naisia! Siksi julkaisimme amerikkalaisen senaattori Elizabeth Warrenin kirjoittaman lasten kuvakirjan, jossa kannustetaan tyttöjä tavoittelemaan unelmiaan. Kirja tarjoaa hienon esikuvan, josta tulee mieleen meidän suomalaisten oma lasikattoja rikkonut naispoliitikkomme Elisabeth Rehn. Marvi Jalo onkin tästä syystä suomentanut kirjan Elizabethin Elisabethiksi.