POP Pankkikeskus osk

Laaja pankkitutkimus on julkaistu: POP Pankki on asiakastyytyväisyydellä mitattuna jälleen toimialan paras pankki

Jaa

EPSI Ratingin pankkitoimialan vuotuisten asiakastutkimusten mukaan POP Pankilla on tyytyväisimmät henkilö- ja yritysasiakkaat. Henkilöasiakastutkimuksessa POP Pankki on ollut ensimmäisellä sijalla jo 11 kertaa. Yritystutkimukseen POP Pankki on osallistunut nyt kaksi kertaa ja saavuttanut kummallakin kerralla ensimmäisen sijan.

POP Pankkikeskuksen toimitusjohtaja Jaakko Pulli iloitsee POP Pankin menestyksestä EPSI Rating -toimialatutkimuksessa.
POP Pankkikeskuksen toimitusjohtaja Jaakko Pulli iloitsee POP Pankin menestyksestä EPSI Rating -toimialatutkimuksessa.

POP Pankki oli toimialan keskiarvoa parempi kaikilla tutkimuksissa arvioiduilla osa-alueilla, jotka olivat imago, odotukset, tuote- ja palvelulaatu, vastine rahalle sekä asiakastyytyväisyys- ja uskollisuus. Henkilöasiakkaiden keskuudessa POP Pankin suurin positiivinen ero toimialan lukuihin liittyi kysymyksiin millaisena kokee saamansa asiakaspalvelun ja neuvonantojen laadun sekä siihen, miten haastateltava kokee pankin pitävän huolta asiakkaistaan.

Yritysasiakkaiden osalta POP Pankki erottui toimialasta vaivattomana pankkina asioida, odotusten ylittämisellä sekä asiakkaiden ajan tasalla pitämisessä. POP Pankin yritysasiakkaiden uskollisuutta mittaava NPS vahvistui 49 pisteestä 58 pisteeseen suosittelijoiden määrän kasvaessa 59 prosentista peräti 71 prosenttiin.

”Talouden näkymät ovat olleet poikkeuksellisen epävarmat, ensin koronan ja nyt Ukrainan sodan vuoksi. Tällöin niin henkilöasiakkaat kuin yritykset miettivät, miten varautua tulevaan ja miten toimintaansa voi tarvittaessa muuttaa. Meillä POP Pankilla on panostettu pitkäjänteisesti siihen, että asiakkaidemme on helppo tavoittaa oma asiantuntija kanavasta riippumatta ja saada apua talouteensa liittyviin kysymyksiin. On hienoa huomata, miten nämä painopisteet heijastuvat myös EPSI Ratingin tutkimuksen tuloksissa”, toteaa POP Pankkikeskuksen toimitusjohtaja Jaakko Pulli.

Asiakastyytyväisyys on kiinni resurssien priorisoimisesta ja näkyy myös rekrytoinnissa

POP Pankki on ollut vuosi toisensa jälkeen EPSI Ratingin henkilöasiakkaita koskevan toimialatutkimuksen ykkönen. Yritystutkimukseen POP Pankki osallistui nyt toista kertaa.

”Jos tarkastelee toimialan kehittymistä yleisesti esimerkiksi kymmenen vuoden perspektiivillä, alan sääntely on tiukentunut koko ajan koskien kaikkia toimijoita. POP Pankin tuote- ja palvelukehityksen ytimessä on resurssien oikea kohdentaminen niin, että asiakas saa odottamaansa palvelua ja voimme jopa ylittää nämä odotukset. Rekrytointimme kannalta on ilahduttavaa, että sitoutumisemme asiakaspalveluun ja EPSI Rating -menestys ovat ollut monelle syy hakeutua meille töihin”, analysoi Pulli tuloksia.

Lisätietoa EPSI Ratingista ja tutkimuksesta


EPSI Rating tuottaa ja julkaisee puolueetonta tutkimus- ja mittaustietoa toimialojen ei-taloudellisista indikaattoreista. Eri toimialojen, kuten kuntien, terveydenhoidon, energian, pankki- ja vakuutusalan sekä telealan tutkimustulokset julkistetaan säännöllisesti. Niiden avulla sekä kuluttajat että yritykset voivat vertailla eri toimijoita. EPSI Rating toimii Pohjoismaiden ja Baltian lisäksi Keski-Euroopassa ja Isossa-Britanniassa.

EPSI Ratingin tuottaman henkilöasiakastutkimuksen kohderyhmä on ollut yli 18-vuotiaat Suomessa asuvat henkilöt, jotka ovat asiakassuhteessa Suomessa toimivaan pankkiin. Henkilöasiakastutkimukseen on tehty yhteensä 1 541 haastattelua. Yritysasiakastutkimuksessa kohderyhmä on koostunut Suomessa toimivista yrityksistä, jotka ovat asiakassuhteessa Suomessa toimivaan pankkiin. Yritysasiakastutkimukseen haastateltiin yhteensä 1 309 yrityksen edustajaa. Haastattelut on kerätty aikavälillä 19.7-26.8.2022. Tietojen keruu on perustunut kansalliseen satunnaisotantaan. jota on tarvittaessa täydennetty satunnaisotannalla asiakasrekistereistä. Asiakastyytyväisyyden virhemarginaalit vaihtelevat toimijoittain henkilöasiakastutkimuksessa välillä n. 2,5-3 indeksipistettä ja yritysasiakastutkimuksessa välillä n. 2,5-3,5 indeksipistettä.

 

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:

Jaakko Pulli, toimitusjohtaja, POP Pankkikeskus, 050 420 0925

Maija Hyötyläinen, viestintäpäällikkö, POP Pankkikeskus, 050 572 9679

Kuvat

POP Pankkikeskuksen toimitusjohtaja Jaakko Pulli iloitsee POP Pankin menestyksestä EPSI Rating -toimialatutkimuksessa.
POP Pankkikeskuksen toimitusjohtaja Jaakko Pulli iloitsee POP Pankin menestyksestä EPSI Rating -toimialatutkimuksessa.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

POP Pankkikeskus osk
POP Pankkikeskus osk
Hevosenkenkä 3
02600 Espoo

POP Pankki -ryhmä on yli 800 asiantuntijaa työllistävä suomalainen pankkiryhmä, johon kuuluu 19 POP Pankkia, verkossa toimiva vahinkovakuutusyhtiö Suomen Vahinkovakuutus Oy (POP Vakuutus), POP Pankkien keskusluottolaitos Bonum Pankki Oyj, POP Asuntoluottopankki Oyj ja POP Pankkikeskus osk. POP Pankki -ryhmän visiona on olla pankki, joka parhaiten yhdistää henkilökohtaisen ja digitaalisen palvelun, parhaan asiakastyytyväisyyden sekä nopean päätöksenteon. POP Pankilla on EPSI Ratingin Pankki ja rahoitus 2022 -tutkimuksen mukaan Suomen ja Pohjoismaiden tyytyväisimmät henkilö- ja yritysasiakkaat. 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta POP Pankkikeskus osk

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme