POP Pankkikeskus osk

Laaja pankkitutkimus on julkaistu: POP Pankki on asiakastyytyväisyydellä mitattuna jälleen toimialan paras pankki

Jaa
EPSI Ratingin pankkitoimialan vuotuisten asiakastutkimusten mukaan POP Pankilla on tyytyväisimmät henkilö- ja yritysasiakkaat. Henkilöasiakastutkimuksessa POP Pankki on ollut ensimmäisellä sijalla jo 11 kertaa. Yritystutkimukseen POP Pankki on osallistunut nyt kaksi kertaa ja saavuttanut kummallakin kerralla ensimmäisen sijan.
POP Pankkikeskuksen toimitusjohtaja Jaakko Pulli iloitsee POP Pankin menestyksestä EPSI Rating -toimialatutkimuksessa.
POP Pankkikeskuksen toimitusjohtaja Jaakko Pulli iloitsee POP Pankin menestyksestä EPSI Rating -toimialatutkimuksessa.

POP Pankki oli toimialan keskiarvoa parempi kaikilla tutkimuksissa arvioiduilla osa-alueilla, jotka olivat imago, odotukset, tuote- ja palvelulaatu, vastine rahalle sekä asiakastyytyväisyys- ja uskollisuus. Henkilöasiakkaiden keskuudessa POP Pankin suurin positiivinen ero toimialan lukuihin liittyi kysymyksiin millaisena kokee saamansa asiakaspalvelun ja neuvonantojen laadun sekä siihen, miten haastateltava kokee pankin pitävän huolta asiakkaistaan.

Yritysasiakkaiden osalta POP Pankki erottui toimialasta vaivattomana pankkina asioida, odotusten ylittämisellä sekä asiakkaiden ajan tasalla pitämisessä. POP Pankin yritysasiakkaiden uskollisuutta mittaava NPS vahvistui 49 pisteestä 58 pisteeseen suosittelijoiden määrän kasvaessa 59 prosentista peräti 71 prosenttiin.

”Talouden näkymät ovat olleet poikkeuksellisen epävarmat, ensin koronan ja nyt Ukrainan sodan vuoksi. Tällöin niin henkilöasiakkaat kuin yritykset miettivät, miten varautua tulevaan ja miten toimintaansa voi tarvittaessa muuttaa. Meillä POP Pankilla on panostettu pitkäjänteisesti siihen, että asiakkaidemme on helppo tavoittaa oma asiantuntija kanavasta riippumatta ja saada apua talouteensa liittyviin kysymyksiin. On hienoa huomata, miten nämä painopisteet heijastuvat myös EPSI Ratingin tutkimuksen tuloksissa”, toteaa POP Pankkikeskuksen toimitusjohtaja Jaakko Pulli.

Asiakastyytyväisyys on kiinni resurssien priorisoimisesta ja näkyy myös rekrytoinnissa

POP Pankki on ollut vuosi toisensa jälkeen EPSI Ratingin henkilöasiakkaita koskevan toimialatutkimuksen ykkönen. Yritystutkimukseen POP Pankki osallistui nyt toista kertaa.

”Jos tarkastelee toimialan kehittymistä yleisesti esimerkiksi kymmenen vuoden perspektiivillä, alan sääntely on tiukentunut koko ajan koskien kaikkia toimijoita. POP Pankin tuote- ja palvelukehityksen ytimessä on resurssien oikea kohdentaminen niin, että asiakas saa odottamaansa palvelua ja voimme jopa ylittää nämä odotukset. Rekrytointimme kannalta on ilahduttavaa, että sitoutumisemme asiakaspalveluun ja EPSI Rating -menestys ovat ollut monelle syy hakeutua meille töihin”, analysoi Pulli tuloksia.

Lisätietoa EPSI Ratingista ja tutkimuksesta


EPSI Rating tuottaa ja julkaisee puolueetonta tutkimus- ja mittaustietoa toimialojen ei-taloudellisista indikaattoreista. Eri toimialojen, kuten kuntien, terveydenhoidon, energian, pankki- ja vakuutusalan sekä telealan tutkimustulokset julkistetaan säännöllisesti. Niiden avulla sekä kuluttajat että yritykset voivat vertailla eri toimijoita. EPSI Rating toimii Pohjoismaiden ja Baltian lisäksi Keski-Euroopassa ja Isossa-Britanniassa.

EPSI Ratingin tuottaman henkilöasiakastutkimuksen kohderyhmä on ollut yli 18-vuotiaat Suomessa asuvat henkilöt, jotka ovat asiakassuhteessa Suomessa toimivaan pankkiin. Henkilöasiakastutkimukseen on tehty yhteensä 1 541 haastattelua. Yritysasiakastutkimuksessa kohderyhmä on koostunut Suomessa toimivista yrityksistä, jotka ovat asiakassuhteessa Suomessa toimivaan pankkiin. Yritysasiakastutkimukseen haastateltiin yhteensä 1 309 yrityksen edustajaa. Haastattelut on kerätty aikavälillä 19.7-26.8.2022. Tietojen keruu on perustunut kansalliseen satunnaisotantaan. jota on tarvittaessa täydennetty satunnaisotannalla asiakasrekistereistä. Asiakastyytyväisyyden virhemarginaalit vaihtelevat toimijoittain henkilöasiakastutkimuksessa välillä n. 2,5-3 indeksipistettä ja yritysasiakastutkimuksessa välillä n. 2,5-3,5 indeksipistettä.

 

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:


Jaakko Pulli, toimitusjohtaja, POP Pankkikeskus, 050 420 0925


Maija Hyötyläinen, viestintäpäällikkö, POP Pankkikeskus, 050 572 9679

Kuvat

POP Pankkikeskuksen toimitusjohtaja Jaakko Pulli iloitsee POP Pankin menestyksestä EPSI Rating -toimialatutkimuksessa.
POP Pankkikeskuksen toimitusjohtaja Jaakko Pulli iloitsee POP Pankin menestyksestä EPSI Rating -toimialatutkimuksessa.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

POP Pankkikeskus osk
POP Pankkikeskus osk
Hevosenkenkä 3
02600 Espoo

POP Pankki -ryhmä on yli 700 asiantuntijaa työllistävä suomalainen pankkiryhmä, johon kuuluu 18 POP Pankkia, POP Pankkien keskusluottolaitos Bonum Pankki Oyj, POP Asuntoluottopankki Oyj ja POP Pankkikeskus osk. POP Pankki -ryhmän visiona on olla pankki, joka parhaiten yhdistää henkilökohtaisen ja digitaalisen palvelun, parhaan asiakastyytyväisyyden sekä nopean päätöksenteon. POP Pankilla on riippumattoman EPSI Ratingin Pankki ja rahoitus -tutkimuksen mukaan 11. kertaa Suomen tyytyväisimmät henkilöasiakkaat sekä, osallistuttuaan vuodesta 2021 myös yritysasiakastutkimukseen, toista kertaa tyytyväisimmät yritysasiakkaat. 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta POP Pankkikeskus osk

POP Pankki -ryhmän tilinpäätöstiedote 1.1.-31.12.2023: POP Pankki -ryhmällä historiallinen vuosi, tulos räjähdysmäisessä kasvussa15.2.2024 10:00:00 EET | Tiedote

Pankkitoiminnan menestyksellinen vuosi ja vakuutusyhtiön osake-enemmistön myynti näkyvät POP Pankki -ryhmän tuloksessa. Ryhmän tulos ennen veroja oli 134,6 (29,1) miljoonaa euroa, josta jatkuvien toimintojen tulos oli 89,3 (26,2) miljoonaa euroa. POP Pankki -ryhmän jatkuvien toimintojen tuotot kasvoivat 58,5 prosenttia ja ydinvakavaraisuus (CET 1) vahvistui 20,3 prosenttiin.

Kasvava korjausvelka haastaa asuntomarkkinat ja asumisen laadun – omakoti- ja paritaloasujat käyttivät korjauksiin 4 miljardia euroa, taloyhtiöt 2,4 miljardia euroa8.1.2024 06:00:00 EET | Tiedote

Suomen hallitus huomioi syksyllä rakennusalan haastavan suhdannetilanteen. Rakennusalalle määriteltiin tukitoimia, joilla alan toimintaa voitaisiin vakauttaa laskevan tuotannon aikana. Määritellyt toimet eivät kuitenkaan sisältäneet korjausrakentamisen avustuksia. Korkojen nousu, heikentynyt ostovoima ja tiukentunut taloustilanne ovat saaneet kotitaloudet ja taloyhtiöt harkitsemaan korjaushankkeiden toteuttamisen aloittamisen viivästyttämistä. Tämä voi vain pahentaa tilannetta ja kasvattaa tulevia korjauskustannuksia. POP Pankki kehottaa erityisesti taloyhtiöitä pitämään kiinni korjaussuunnitelmista.

POP Pankin kansalaissuhdanne-ennuste: inflaatio hidastuu ensi vuonna väliaikaisesti12.12.2023 12:00:00 EET | Tiedote

Inflaatio hidastuu ensi vuonna 1,5 prosenttiin. Bensan hinta on alkuvuodesta tätä vuotta halvempaa, mutta nousee yli kahden euron loppuvuodesta. Sähkön hinta laskee tänä ja ensi vuonna. Tuulivoiman merkityksen kasvu lisää kuitenkin sähkön päiväkohtaisia hintavaihteluja. Palkansaajien, työeläkeläisten ja yrittäjien ostovoima kasvaa ensi vuonna, maatalouden yrittäjätulo sen sijaan laskee. Lomautusten määrän arvioidaan kasvavan ja työttömyysasteen nousevan 8,4 prosenttiin työllisyysasteen ollessa 72,4 prosenttia. Euribor on ensi vuonna keskimäärin 3,4 prosenttia. Suomen talous supistuu tänä vuonna 0,6 prosenttia ja ensi vuonna 0,1 prosenttia.

POP Pankki: mobiilimaksamisen suosio kasvaa edelleen10.11.2023 13:00:00 EET | Tiedote

Apple Payn käyttö on kaksin verroin yleisempää kuin Google Payn käyttö, vaikka esimerkiksi Suomen eri puhelinmyyntitilastojen mukaan iPhone- ja Android-puhelinten myynti jakautuu TOP 10 -listausten osalta tasaisesti. POP Pankin tilastokatsauksessa Apple Payn käyttö on kasvanut 68 prosenttia ja Google Payn käyttö lähes 90 prosenttia viime vuoteen nähden ostosten volyymilla mitattuna. Suomi seuraa pohjoismaista trendiä, sillä Netsin Pohjoismainen maksuraportti 2023 -yhteenvedon mukaan mobiilimaksaminen on Pohjoismaissa toiseksi suosituin maksutapa lähimaksamisen jälkeen.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye