MySafety Oy

Lähes jokainen suomalainen on saanut kalasteluviestejä – uusi Identiteetti- ja petosvakuutus antaa markkinoiden kattavimman suojan

Netissä tapahtuvat rikokset, kuten identiteettivarkaudet ja petokset, ovat maailmanlaajuisesti nopeimmin kasvava rikollisuuden muoto. Vakuutuspalveluyritys mySafety tuo markkinalle Suomen ensimmäisen vakuutuksen, joka korvaa niin identiteettivarkaudet kuin petokset. Vakuutus on markkinoiden kattavin. Se sisältää ennaltaehkäiseviä palveluja, käytännön avun varkauden tai petoksen sattuessa sekä laajan taloudellisen suojan.

Kalasteluviestien määrä on kasvanut räjähdysmäisesti myös Suomessa. Noin yhdeksän suomalaista kymmenestä (87 %) on vastaanottanut kalasteluviestejä tai -soittoja. Joka kymmenes suomalainen on joutunut identiteettivarkausyrityksen kohteeksi, ja joka kolmannessa tapauksessa identiteettivarkaus onnistui. Identiteetin menettäneistä puolet kertoo kärsineensä taloudellisia vahinkoja. Eniten suomalaiset pelkäävät, että heidän varastetuilla henkilötiedoillaan tehdään luvattomia ostoja ja nostoja. Tiedot ilmenevät nettirikosten ennaltaehkäisyyn ja seurausten minimoimiseen erikoistuneen vakuutuspalveluyritys mySafetyn keväällä 2022 teettämästä tutkimuksesta.

– MySafetyn tavoitteena on olla markkinoiden johtava nettirikosten asiantuntija sekä ennaltaehkäisevien toimien että seurausten minimoisen osalta. Toimme ensimmäisten joukossa Suomen markkinalle Identiteettivakuutuksen vuonna 2015 ja nyt tuomme ensimmäisenä markkinoille vakuutuksen, joka suojaa sekä identiteettivarkaudelta että petosrikoksilta, sanoo mySafetyn maajohtaja Johanna Abgottspon.

Identiteettivakuutusten kirjo markkinalla on laaja. Abgottsponin mukaan osa toimijoista markkinoi identiteettivakuutuksena pelkkää sähköpostin monitorointipalvelua. Myös monet perinteiset vakuutusyhtiöt ovat lisänneet kotivakuutuksen piiriin identiteettivakuutusosion, joka käytännössä kattaa vain rajoitetun taloudellisen vahingon.

– Identiteetti- ja petosrikoksissa uhri jää usein yksin selvittämään rikosvyyhtiä. Se on asia, jossa me mySafetylla haluamme toimia eri tavalla. Asiantuntijamme opastavat asiakkaitamme, miten rikokselta voi välttyä ennaltaehkäisevin toimin. Rikoksen sattuessa autamme kädestä pitäen selvittämään kokonaisuutta, sanoo Abgottspon.

Tärkein suoja identiteettivarkauksien ja petosten välttämiseksi on ennaltaehkäisy

MySafetyn uusi Identiteetti- ja petosvakuutus on tarkoitettu kaikille, sillä identiteettivarkaus tai petos voi sattua kenelle tahansa iästä, sukupuolesta sekä elämäntilanteesta ja paikkakunnasta riippumatta.

– Liiketoiminta-ajatuksemme mukaisesti myös Identiteetti- ja petosvakuutus alkaa ennaltaehkäisystä. Vakuutus sisältää monitorointipalvelun, joka monitoroi vakuutetun henkilötunnusta, maksukorttitietoja ja rajattoman määrän sähköpostiosoitteita sekä julkisessa että pimeässä verkossa. Palvelu hälyttää myös välittömästi, mikäli asiakkaan tiedoilla on tehty luottotietokysely Suomen Asiakastiedon luottorekisteristä esimerkiksi luottohaun yhteydessä, kertoo Abgottspon, ja jatkaa:

– Mikäli identiteettivarkaus tai petos sattuu asiakkaallemme, autamme henkilökohtaisesti omaehtoisen luottokiellon asettamisessa, virheellisten tietojen oikaisemisessa ja luottotietojen palauttamisessa. Kiistämme myös asiakkaan puolesta mahdolliset laskut ja luotot, jotka on otettu identiteettivarkauden ja petoksen yhteydessä.

Markkinoiden kattavin suoja myös taloudellisen vahingon varalta

Uuden Identiteetti- ja petosvakuutuksen petosturva korvaa petoksesta aiheutuneita taloudellisia menetyksiä, jos vakuutetun maksu- tai luottokorttia tai tilitietoja on käytetty luvattomasti aiheuttaen taloudellista vahinkoa. Vakuutus kattaa myös tilanteet, joissa vakuutettua johdetaan harhaan ja tämä luovuttaa henkilöllisyystodistuksen, tunnusluvut tai vastaavan tunnistautumismenetelmän, jonka seurauksena aiheutuu taloudellista vahinkoa. Petosturvan enimmäiskorvausmäärä on 5 000 euroa vakuutuskaudelta.

– Identiteettivarkauden enimmäiskorvaus on 20 000 euroa vakuutuskaudelta, mikä on yksi markkinan kattavimmista taloudellisen turvan suojista identiteettirikoksissa, kertoo Abgottspon.

Identiteettivarkauteen ja petosrikoksiin liittyvien vakuutusosioiden ohella vakuutus sisältää myös oikeudellisen neuvonnan ja oikeusturvan 50 000 euroon asti sekä omavastuuosuuden poistamisen 1 200 euroon asti vakuutuskautta kohti. Lisäksi vakuutus sisältää harkinnanvaraisen lisäturvan törkeälle huolimattomuudelle 10 000 euroon asti.

Tutustu mySafetyn uuteen Identiteetti- ja petosvakuutukseen osoitteessa www.mysafety.fi. Vakuutuksen hinta on 12,90 euroa/kk ja se kattaa samalla hinnalla myös vakuutuksenottajan kanssa vakinaisesti Suomessa samassa taloudessa asuvat henkilöt.

MySafety Oy
Teollisuuskatu 21

09 4270 4000http://www.mysafety.fi

MySafety on paikallisesti palveleva ihmisen turva netin rikoksia vastaan. Tarjoamme Suomen kattavimmat vakuutuspalvelut netissä tapahtuvien rikosten ennaltaehkäisyyn ja seurausten minimoimiseen. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingin Vallilassa ja Kuopiossa ja asiakkaitamme palvelee noin 30 asiantuntijaa. Konsernin pääkonttori on Ruotsissa, jossa yritys on toiminut vuodesta 1999. Suomessa olemme toimineet vuodesta 2008. Lisätietoja osoitteesta www.mysafety.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta MySafety Oy

Suomalaiset saavat nyt kalasteluviestejä tiheämmin kuin koskaan – kohteena joka kahdeksas29.5.2023 07:00:00 EEST | Tiedote

Yli 80 prosenttia suomalaisista on ollut kalasteluviestien ja huijaussoittojen kohteena ja kymmenen prosenttia on joutunut identiteetti- ja petosrikosten kohteeksi. Petos- ja identiteettirikoksen kohteeksi joutuneista suomalaisista 13 prosenttia on myös menettänyt rikoksen yhteydessä henkilötietonsa. Kaiken kaikkiaan suomalaiset saavat nyt aiempaa useammin huijausviestejä ja -puheluita.

Tutkimus: Mistä suomalainen saa rahaa työttömäksi tai työkyvyttömäksi joutuessaan?12.4.2023 08:00:00 EEST | Tiedote

Useampi kuin joka toinen suomalainen on huolissaan taloudellisen tilanteensa heikkenemisestä talouden nykytilasta riippumatta. Huoli korostuu alle 35-vuotiaissa nuorissa aikuisissa sekä naisissa. Lähes joka kymmenes suomalainen ei osaa sanoa, mistä saisi rahaa, jos joutuisi työttömäksi. Tiedot ilmenevät IRO Researchin Mysafetylle teettämästä kyselytutkimuksesta, johon vastasi tuhat suomalaista. Mysafety tuo markkinoille Taloudenturvavakuutuksen, jolla kuluttaja voi turvata tulonsa työttömyyden ja työkyvyttömyyden varalta.

Mannerheimin Lastensuojeluliitto ja mySafety tiivistävät yhteistyötä nettikiusaamisen ehkäisemiseksi13.3.2023 08:00:00 EET | Tiedote

Mannerheimin Lastensuojeluliitto ja vakuutuspalveluyritys mySafety ovat allekirjoittaneet 3-vuotisen yhteistyösopimuksen, jossa tahot tekevät yhteistyötä nettikiusaamisen ehkäisemiseksi ja kiusattujen tukemiseksi. Vuonna 2023 yhteistyö keskittyy varainkeruukampanjaan, jonka tavoitteena on kerätä vuoden loppuun mennessä 60 000 euroa lasten ja nuorten kiusaamisen vastaiseen toimintaan.