Kalevala Koru OyKalevala Koru Oy

Lapponian ikoninen Prinsessa Leian kaulakoru Disney-jakeluun USA:han

Prinsessa Leia ja Planetaariset laaksot -kaulakoru Tähtien sota: Episodi IV – Uusi toivo -elokuvassa vuonna 1977. (© Lucasfilm Ltd. & TM. All Rights Reserved.& TM. All Rights Reserved.)

Kalifornian Disneylandiin® avautuu tänään 31.5. uusi Tähtien sota -aiheinen, Star Wars: Galaxy’s Edge -teemapuisto. Elokuvasarjan tunnistetuimpiin tuotteisiin lukeutuva Prinsessa Leian koru on tästä päivästä alkaen myynnissä teemapuistossa.

Suomalaisen Lapponian Planetaariset laaksot -kaulakoru nähtiin prinsessa Leian yllä George Lucasin ohjaamassa ja vuonna 1977 julkaistussa Tähtien sota: Episodi IV – Uusi toivo -elokuvassa. Kaulakorusta tuli nopeasti tämän jälkeen Lapponia-malliston suosituin tuote ja Tähtien sota -fanien kulttikoru. Planetaariset laaksot on ollut tuotannossa yli 50 vuotta ja sen valmistus on edelleen Suomessa.

Star Wars Galaxy’s Edge -teemapuiston on määrä avautua loppukesästä myös Floridan Walt Disney Worldiin® ja Planetaariset laaksot -kaulakoru tulee olemaan saatavilla myös kyseisestä kohteesta.

Planetaariset laaksot -korun on suunnitellut taitelija professori Björn Weckström ja se on julkaistu alun perin vuonna 1969.

Lisätiedot:

Kirsi Paakkari
puh. 050 382 2025
kirsi.paakkari@kalevalakoru.fi
www.lapponia.com

Planetaariset laaksot -kaulakoru

Lapponia Jewelry on vahvan taiteellisen vision ja suomalaisen käsityön ilmentymä. Lapponian vallankumouksellinen ja pohjoisen luonnon inspiroima muotokieli on ilahduttanut maailmaa jo lähes 60 vuoden ajan. Kaikki korut valmistetaan Kalevala Korun omassa tehtaassa Helsingissä. Lapponia Jewelry on Kalevala Koru Oy:n omistama tuotemerkki.