Lappset Group tuo ensimmäisenä yrityksenä markkinoille tekonurmien täysin luonnollisen täyteaineen, puurouheen

Lappset Group on ollut ympäristöasioiden edelläkävijä yrityksen perustamisesta 1970-luvulta lähtien. Ilmastonmuutoksen torjumiseksi, urheilualueiden ympäristöystävällisyyden lisäämiseksi ja pelaajien turvallisuuden vahvistamiseksi Lappset Group tuo ensimmäisenä yrityksenä Euroopan markkinoille 100 % luonnollisen täyteaineen, Lappset Puurouheen. Puurouhe on rekisteröity tavaramerkki.

Lappset Group tuo ensimmäisenä yrityksenä Euroopan markkinoille 100 % luonnollisen tekonurmien täyteaineen, puurouheen.

Luonnollisin täyteaine tekonurmelle

Lappset Puurouhe on luonnollisin vaihtoehto muille tekonurmen täyteaineille. Puurouhe on valmistettu 100 % männystä, jonka ansiosta sen mukana ei leviä ympäristölle haitallisia yhdisteitä tai muita myrkkyjä. Se soveltuu sekä sisä- että ulkokäyttöön. Kun puurouhe tulee elinkaarensa päähän jalkapallokentällä, sitä voidaan käyttää esimerkiksi mullan rikasteena tai kuorikatteena. Puurouheen kuuluu päätyä luontoon jatkaakseen sen luonnollista kiertokulkua, joten sen kierrätys ei vaadi erityistä teollista prosessia kuten esimerkiksi biomuovi.

Vastaus markkinoiden tarpeisiin

Tekonurmien täyttöaineena käytetty kumirouhe on herättänyt paljon keskustelua jalkapalloväen piirissä mikromuovin, pölyävyyden ja roiskumisen vuoksi. Laadukkaan jalkapallotekonurmen tae on laadukas täyteaine, joka ei roisku ja leviä ympäriinsä. Vähäinen roiskuminen laskee mahdollisuutta siihen, että täyteaine leviäisi vaatteiden ja varusteiden mukana kentän ulkopuolelle, ympäristöön ja koteihin. Lappset Puurouheen kulkeutuminen kentän ulkopuolelle ei ole kuitenkaan haitta luonnolle tai terveydelle.

”On aika siirtyä kumirouheesta tulevaisuuteen, jossa puurouhe on tekonurmikenttien ensisijainen täyteaine”, kertoo myyntipäällikkö Pasi Riikonen Lappsetilta.

Ylivertainen pelaajakokemus

Pitkä ja tarkka tutkimus- ja testausprosessi on keskittynyt erityisesti pelaajien vaatimusten täyttämiseen. Puurouhe täyttää täysin FIFA Quality -ohjelman ja Palloliiton vaatimukset. FIFA Quality Program lisenssin haltija on FIFA Licencee tai FIFA Preferred Producer, jonka nimissä kentän sertifiointi suoritetaan. Esimerkiksi liukutaklaukset ja satunnaiset kaatumiset kuuluvat jalkapalloon eikä niiltä voida välttyä. Tästä syystä on tärkeää, että jalkapallotekonurmi ja sen täyteaine tukevat pelaajien liikkeitä, käännöksiä ja äkillisiä vauhtimuutoksia, jotta pelaaminen on mahdollisimman turvallista. Lappset Puurouhe täyteaineena antaa jalalle tarvittavan tuen ja vakauden sekä keskimäärin 10 % paremman vasteen kuin kumirouhe.

Ei lisää huoltotarpeita

Lappset Puurouhe ei vaadi ylimääräisiä huoltotoimenpiteitä tai -välineitä, eikä poikkea muiden täyteaineiden huollosta merkittävästi. Tärkeimpänä huoltotoimenpiteenä voidaan pitää rouheen täyttä tasoa, jotta alusta säilyttää joustavuutensa ja eikä pääse kulumaan liian nopeasti. Puurouheelle annetaan 10 vuoden takuu.

Lisätietoja:
Pasi Riikonen, Myyntipäällikkö, Lappset Liikuntapaikat Oy, puh. 040 543 3221, pasi.riikonen@lappset.com

Lappset Puurouhe on täysin luonnollinen tekonurmikenttien täyteaine. Se valmistetaan männystä ja on rekisteröity tavaramerkki.

Lappset Group Oy on Euroopan johtavia leikki- ja liikuntapaikkavälineiden, teemapuistojen, urheilutuotteiden sekä puisto- ja kadunkalusteiden valmistajia. Konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 63,5 MEUR. Lappset -konsernin palveluksessa on yli 400 asiantuntijaa yhdeksässä eri maassa. Konsernin kansainvälinen jakelijaverkosto ulottuu noin 60 eri maahan Euroopasta Lähi-Itään, Aasiaan, Australiaan ja Pohjois-Amerikkaan.

Maisema-arkkitehtuurin ja -suunnittelun opiskelijat kutsutaan kilpailemaan Porin Perkonpuiston maisemasuunnittelusta2.4.2020 14:51:25 EESTTiedote

Suomalainen leikkivälineyritys Lappset Group Oy järjestää maisemasuunnittelukilpailun yhteistyössä Porin kaupungin kanssa yrityksen 50-vuotisjuhlavuonna. Kilpailun suunnittelukohteeksi on valittu Länsi-Porissa sijaitseva 9,8 hehtaarin kokoinen Perkonpuiston viheralue. Suunnittelukilpailussa painottuu kestävän ympäristörakentamisen huomioiminen.

Lappset-konsernille 50-vuotisen historiansa paras liikevaihto vuonna 2019, yli 70 MEUR23.3.2020 13:46:37 EETTiedote

Lappset-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 73 miljoonaa euroa (63,5 MEUR vuonna 2018), kasvua edellisvuodesta 15 %. Kaikki kolme liiketoiminta-aluetta kasvattivat liikevaihtoaan. Liikevoitto kehittyi myönteisesti lisääntyneen myynnin ja toimintojen tehostamisen ansiosta. Liikevoittoa kertyi 3,9 miljoonaa, kun se vuonna 2018 oli 2,9 miljoonaa euroa. Vuoden 2019 liikevoittoprosentti oli 5,3. Lappset Groupin viime vuoden liikevaihto oli konsernin 50-vuotisen historian paras ja liikevoitto toiseksi paras.

”Mäihä” voitti Imatran Ukonniemen toimintapuiston ideakilpailun12.2.2020 15:20:34 EETTiedote

Imatran kaupunki ja Lappset Group Oy järjestivät yhteistyössä aluesuunnittelun ideakilpailun viime vuonna kohteena Ukonniemen taimitarhan alue. Palkintolautakunta valitsi voittajaksi Hämeen ammattikorkeakoulun kahden opiskelijan tiimin ehdotuksen ”Mäihä”. Yleisöäänestyksen voittajaksi selvisi ehdotus ”imatraLAINE”. Jyväskylän yliopiston liikuntatieteellisen tiedekunnan opiskelijoiden varjoraadin valinta oli ”Voimala”. Kaikki palkitut kilpailutyöt olivat Hämeen ammattikorkeakoulun opiskelijoiden tekemiä ehdotuksia. Tulokset julkistettiin 12. helmikuuta 2020 Jyväskylässä pidetyillä Viherpäivillä.