Lappset Group tuo ensimmäisenä yrityksenä markkinoille tekonurmien täysin luonnollisen täyteaineen, puurouheen

Lappset Group on ollut ympäristöasioiden edelläkävijä yrityksen perustamisesta 1970-luvulta lähtien. Ilmastonmuutoksen torjumiseksi, urheilualueiden ympäristöystävällisyyden lisäämiseksi ja pelaajien turvallisuuden vahvistamiseksi Lappset Group tuo ensimmäisenä yrityksenä Euroopan markkinoille 100 % luonnollisen täyteaineen, Lappset Puurouheen. Puurouhe on rekisteröity tavaramerkki.

Lappset Group tuo ensimmäisenä yrityksenä Euroopan markkinoille 100 % luonnollisen tekonurmien täyteaineen, puurouheen.

Luonnollisin täyteaine tekonurmelle

Lappset Puurouhe on luonnollisin vaihtoehto muille tekonurmen täyteaineille. Puurouhe on valmistettu 100 % männystä, jonka ansiosta sen mukana ei leviä ympäristölle haitallisia yhdisteitä tai muita myrkkyjä. Se soveltuu sekä sisä- että ulkokäyttöön. Kun puurouhe tulee elinkaarensa päähän jalkapallokentällä, sitä voidaan käyttää esimerkiksi mullan rikasteena tai kuorikatteena. Puurouheen kuuluu päätyä luontoon jatkaakseen sen luonnollista kiertokulkua, joten sen kierrätys ei vaadi erityistä teollista prosessia kuten esimerkiksi biomuovi.

Vastaus markkinoiden tarpeisiin

Tekonurmien täyttöaineena käytetty kumirouhe on herättänyt paljon keskustelua jalkapalloväen piirissä mikromuovin, pölyävyyden ja roiskumisen vuoksi. Laadukkaan jalkapallotekonurmen tae on laadukas täyteaine, joka ei roisku ja leviä ympäriinsä. Vähäinen roiskuminen laskee mahdollisuutta siihen, että täyteaine leviäisi vaatteiden ja varusteiden mukana kentän ulkopuolelle, ympäristöön ja koteihin. Lappset Puurouheen kulkeutuminen kentän ulkopuolelle ei ole kuitenkaan haitta luonnolle tai terveydelle.

”On aika siirtyä kumirouheesta tulevaisuuteen, jossa puurouhe on tekonurmikenttien ensisijainen täyteaine”, kertoo myyntipäällikkö Pasi Riikonen Lappsetilta.

Ylivertainen pelaajakokemus

Pitkä ja tarkka tutkimus- ja testausprosessi on keskittynyt erityisesti pelaajien vaatimusten täyttämiseen. Puurouhe täyttää täysin FIFA Quality -ohjelman ja Palloliiton vaatimukset. FIFA Quality Program lisenssin haltija on FIFA Licencee tai FIFA Preferred Producer, jonka nimissä kentän sertifiointi suoritetaan. Esimerkiksi liukutaklaukset ja satunnaiset kaatumiset kuuluvat jalkapalloon eikä niiltä voida välttyä. Tästä syystä on tärkeää, että jalkapallotekonurmi ja sen täyteaine tukevat pelaajien liikkeitä, käännöksiä ja äkillisiä vauhtimuutoksia, jotta pelaaminen on mahdollisimman turvallista. Lappset Puurouhe täyteaineena antaa jalalle tarvittavan tuen ja vakauden sekä keskimäärin 10 % paremman vasteen kuin kumirouhe.

Ei lisää huoltotarpeita

Lappset Puurouhe ei vaadi ylimääräisiä huoltotoimenpiteitä tai -välineitä, eikä poikkea muiden täyteaineiden huollosta merkittävästi. Tärkeimpänä huoltotoimenpiteenä voidaan pitää rouheen täyttä tasoa, jotta alusta säilyttää joustavuutensa ja eikä pääse kulumaan liian nopeasti. Puurouheelle annetaan 10 vuoden takuu.

Lisätietoja:
Pasi Riikonen, Myyntipäällikkö, Lappset Liikuntapaikat Oy, puh. 040 543 3221, pasi.riikonen@lappset.com

Lappset Puurouhe on täysin luonnollinen tekonurmikenttien täyteaine. Se valmistetaan männystä ja on rekisteröity tavaramerkki.

Lappset Group Oy on Euroopan johtavia leikki- ja liikuntapaikkavälineiden, teemapuistojen, urheilutuotteiden sekä puisto- ja kadunkalusteiden valmistajia. Konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 63,5 MEUR. Lappset -konsernin palveluksessa on yli 400 asiantuntijaa yhdeksässä eri maassa. Konsernin kansainvälinen jakelijaverkosto ulottuu noin 60 eri maahan Euroopasta Lähi-Itään, Aasiaan, Australiaan ja Pohjois-Amerikkaan.

Lappset tuo markkinoille muumiteemaisen leikkivälinemalliston, Muumitalon piha ensimmäisenä9.8.2019 07:00:00 EESTTiedote

Lappset Group julkistaa Suomessa ja Ruotsissa Moomin Play by Lappset -tuotesarjan, jonka ensimmäinen osa on Muumitalon piha –kokonaisuus. Uusi mallisto koostuu eri Muumihahmoille suunnitelluista aluekokonaisuuksista ja yksittäisistä muumiteemaisista leikkipaikkavälineistä. Näiden lisäksi Lappsetin teemapuistoista vastaavalla yksiköllä Lappset Creativella on mahdollisuus suunnitella ja tuottaa muumiteemaisia aktiviteettipuistoja valituille markkinoille.

Muumit ja Lappset aloittavat aktiviteettipuistoja koskevan yhteistyön12.4.2019 09:25:50 EESTTiedote

Muumien tavaramerkkilisenssiä hallinnoiva Bulls, Moomin Characters ja Lappset Group Oy ovat solmineet muumiteemaisia aktiviteettipuistoja ja muumiteemaista leikkipaikkavälinesarjaa koskevan yhteistyösopimuksen. Sen mukaan Lappsetin aktiviteettipuistoista vastaava liiketoimintayksikkö Lappset Creative alkaa suunnitella ja toimittaa muumiteemaisia aktiviteettipuistoja valituilla markkinoilla. Lisäksi sopimus mahdollistaa muumiteemaisen leikkipaikkavälinemalliston tuottamisen globaaleille markkinoille.

Lappset Group -konsernin vuoden 2018 liikevaihto nousi uusiin ennätyslukemiin20.3.2019 09:03:37 EETTiedote

Lappset Group -konsernin liikevaihto kasvoi voimakkaasti tilikaudella 2018. Konsernin liikevaihto nousi 63,5 miljoonaan euroon (50,8 MEUR vuonna 2017), kasvua 25 % edellisvuoteen verrattuna. Konsernin kaikki kolme liiketoimintadivisioonaa ylittivät myyntitavoitteensa. Konsernin liikevoitto tilikaudella 2018 oli 2,9 miljoonaa euroa, 4,5 % liikevaihdosta, (3,1 MEUR 2017). Liikevoiton pienentyminen johtui lähinnä henkilöstökustannusten noususta ja urakointiin liittyneistä kannattavuushaasteista. Konsernin omavaraisuusaste oli 56,1 %.

Lappset Group Oy vahvistaa teemapuisto-osaamistaan ostamalla osake-enemmistön Kuopiossa toimivasta Fantasia Works Oy:stä4.9.2018 09:10:29 EESTTiedote

Rovaniemellä toimiva perheyritys Lappset Group Oy vahvistaa teemapuistojen liiketoimintaan liittyvää osaamistaan ostamalla 51 prosenttia Kuopiossa toimivan Fantasia Works Oy:n osakekannasta. Osakekauppa kasvattaa Lappsetin teemoitettujen aktiviteettipuistojen liiketoiminnan Lappset Creativen osaamista ja kapasiteettia erityisesti suunnittelun sekä erikoistuotannon osalta. Kauppa solmittiin Kuopiossa 3. syyskuuta 2018. Osakekaupan hintaa ei julkisteta.