Lapti rakentaa 141 asuntoa uudelle Herttuankulman alueelle Turkuun

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Turun satama-alueella sijaitsevalle uudelle Herttuankulman asuinalueelle kaksi kerrostaloa, joihin tulee yhteensä 141 asuntoa. Laptin ensimmäisen asuintalon Asunto oy Turun Herttuankulman Trumpetin rakentaminen on jo käynnistynyt. Siihen valmistuu 65 asuntoa kesällä 2020. Rakennukset nousevat asuinkortteliin, joka rajautuu Tukholmankatuun ja Nosturikatuun. Herttuankulman Trumpetti ja myöhemmin rakennettava Kornetti ovat kuin porttina uuteen merelliseen kaupunginosaan.

Malin Trällinkujalle rakenteilla olevaan Asunto Oy Turun Herttuankulman Trumpettiin tulee seitsemään kerrokseen yhteensä 65 asuntoa yksiöistä perheasuntoihin. Alueelle rakennettava toinen asuintalo Asunto Oy Turun Herttuankulman Kornetti on tulossa ennakkomarkkinointiin arviolta loppuvuodesta 2019. Pysäköinti on sijoitettu osin autosuojaan pihakannen alle ja osin maan tasalle.

Herttuankulman Trumpetin ja Kornetin suunnittelussa lähtökohtana on laadukas ja vahva arkkitehtonisen identiteetin omaava rakentaminen. Alueena Herttuankulma tulee edustamaan uutta, vetovoimaista kaupunkiasumista. Alue palveluineen kehittyy koko ajan ja jo nyt kävelymatkan päästä löytyy mm. ravintoloita, kahviloita, kuntosali, päiväkoteja ja koulu, kertoo Rakennusliike Lapti Länsi-Suomen aluejohtaja Kari Mäkelä.

Asunnot ovat Laptin tyyliin hyvin varusteltuja, mutta järkevän hintaisia. Kaikissa asunnoissa on esimerkiksi vesikiertoinen lattialämmitys. Asunnot ovat helposti kalustettavia, valoisia ja toimivia. Osassa asuntoja on myös lasitettu parveke, joka toimii keväästä pitkälle syksyyn toisena olohuoneena, kuvailee Rakennusliike Lapti Länsi-Suomen asuntomyyjä Sanna Yöntilä.

Hyvä sijainti tulevaisuuden alueella

Herttuankulman Trumpetista ja Kornetista on matkaa Aurajoen rantaan vain reilu kilometri. Liikenneyhteydet ovat hyvät ja esimerkiksi lähimmät bussipysäkit sijaitsevat kivenheiton päästä Trumpetista ja Kornetista. Alue palveluineen kehittyy koko ajan ja jo nyt kävelymatkan päästä löytyy mm. ravintoloita, kahviloita, kuntosali, päiväkoteja ja koulu.

Herttuankulma tulee edustamaan uutta, vetovoimaista kaupunkiasumista. Mikäli haet uutta kotia hyvällä sijainnilla tulevaisuuden alueella, kannattaa olla hyvissä ajoin liikkeellä. Tällöin uuden kodin ostajalla on mahdollisuus vaikuttaa pintamateriaaleihin ja kodinkoneisiin, vinkkaa Yöntilä.

Aluejohtaja Kari Mäkelä
Rakennusliike Lapti Oy Länsi-Suomi
kari.makela@lapti.fi

Osassa asuntoja on myös lasitettu parveke, joka toimii keväästä pitkälle syksyyn toisena olohuoneena.
Kari Mäkelä, aluejohtaja, Rakennusliike Lapti Oy Länsi-Suomi
Sanna Yöntilä, asuntomyyjä, Rakennusliike Lapti Oy Länsi-Suomi

Lapti Group on nopeasti kasvava ja kannattava suomalainen rakennusalan konserni. Toimintamme keskittyy asunto-, palvelu- ja toimitilarakentamiseen sekä kiinteistökehitykseen Suomessa. Lisäksi tuotamme talotekniikkapalveluita. Konsernissa työskentelee lähes 800 henkilöä. www.lapti.fi

Lapti rakentaa 54 asunnon kerrostalon uudelle Hervantajärven asuinalueelle Tampereelle30.6.2020 10:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa uudelle Hervantajärven asuinalueelle 5-kerroksisen kerrostalon, johon tulee 54 asuntoa 25,5 m2:n yksiöistä 82,5 m2:n asuntoihin. Osaan ylimmän kerroksen asunnoista tulee lisätilaa tuova parvi. Asunto Oy Hervantajärven Aarre rakennetaan osoitteeseen Makkarajärvenkatu 80. Tulevaisuudessa noin 2900 asukkaan Hervantajärven asuinalue on suunniteltu tehokkaan joukkoliikenteen alueeksi, jonne kulkee raitiotie syksystä 2021 alkaen. Asunto Oy Hervantajärven Aarre valmistuu arviolta loppuvuodesta 2021.

Lapti suunnittelee ekologisen kolmen talon rivitaloyhtiön rakentamista Ristonmaalle Jyväskylään16.6.2020 12:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy suunnittelee Jyväskylään Jyväsjärven kupeeseen Ristonmaalle rivitaloyhtiön Asunto Oy Jyväskylän Kaskenhovin rakentamista. Taloyhtiö sijaitsee osoitteessa Tienristi 1. Kaskenhoviin tulee yhteensä 14 asuntoa kolmeen puurunkoiseen rivitaloon. Asuntojakauma painottuu perheasuntoihin 81,5 m2:n kolmioista tilaviin 121,5 m2:n viiden huoneen asuntoihin. Kohde valmistuu syksyllä 2021.

Lapti käynnistää Kuopion Portin kolmannen ja viimeisen vaiheen5.6.2020 09:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy on tehnyt aloituspäätöksen Kuopion asemanseudulle nousevan Kuopion Portin kolmannen ja viimeisen vaiheen rakentamisesta. Kuopion Portin viimeisessä vaiheessa rakennetaan 15-kerroksinen tornitalo ja siihen liittyvä matalampi rakennusosa, jossa on vuokrattavia toimisto- ja liiketiloja yhteensä 4462 m2. Tornitaloon valmistuu Asunto Oy Kuopion Aseman Kärki. Aseman Kärkeen tulee 90 asuntoa, jotka sijaitsevat 4-15 kerroksissa. Kuopion Portin kolmas vaihe valmistuu keväällä 2022.

Lapti rakentaa kaksi kerrostaloa Huikkaan alueelle Tampereelle20.5.2020 13:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Hakametsän itäpuolella sijaitsevan Huikkaanaukion läheisyyteen Ali-Huikkaantielle kaksi nelikerroksista kerrostaloa, joihin tulee yhteensä 54 huoneistoa. Asunto Oy Huikkaan Harmonian asuntotarjonta on monipuolinen. Taloihin on suunniteltu asuntoja kompakteista yksiöistä tilaviin perheasuntoihin. Kohteen on suunnitellut arkkitehti Harri Mäkiaho Arkkitehtipalvelu Oy:stä. Rakentaminen on käynnissä ja talot valmistuvat kesällä 2021.