Lapti rakentaa 141 asuntoa uudelle Herttuankulman alueelle Turkuun

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Turun satama-alueella sijaitsevalle uudelle Herttuankulman asuinalueelle kaksi kerrostaloa, joihin tulee yhteensä 141 asuntoa. Laptin ensimmäisen asuintalon Asunto oy Turun Herttuankulman Trumpetin rakentaminen on jo käynnistynyt. Siihen valmistuu 65 asuntoa kesällä 2020. Rakennukset nousevat asuinkortteliin, joka rajautuu Tukholmankatuun ja Nosturikatuun. Herttuankulman Trumpetti ja myöhemmin rakennettava Kornetti ovat kuin porttina uuteen merelliseen kaupunginosaan.

Malin Trällinkujalle rakenteilla olevaan Asunto Oy Turun Herttuankulman Trumpettiin tulee seitsemään kerrokseen yhteensä 65 asuntoa yksiöistä perheasuntoihin. Alueelle rakennettava toinen asuintalo Asunto Oy Turun Herttuankulman Kornetti on tulossa ennakkomarkkinointiin arviolta loppuvuodesta 2019. Pysäköinti on sijoitettu osin autosuojaan pihakannen alle ja osin maan tasalle.

Herttuankulman Trumpetin ja Kornetin suunnittelussa lähtökohtana on laadukas ja vahva arkkitehtonisen identiteetin omaava rakentaminen. Alueena Herttuankulma tulee edustamaan uutta, vetovoimaista kaupunkiasumista. Alue palveluineen kehittyy koko ajan ja jo nyt kävelymatkan päästä löytyy mm. ravintoloita, kahviloita, kuntosali, päiväkoteja ja koulu, kertoo Rakennusliike Lapti Länsi-Suomen aluejohtaja Kari Mäkelä.

Asunnot ovat Laptin tyyliin hyvin varusteltuja, mutta järkevän hintaisia. Kaikissa asunnoissa on esimerkiksi vesikiertoinen lattialämmitys. Asunnot ovat helposti kalustettavia, valoisia ja toimivia. Osassa asuntoja on myös lasitettu parveke, joka toimii keväästä pitkälle syksyyn toisena olohuoneena, kuvailee Rakennusliike Lapti Länsi-Suomen asuntomyyjä Sanna Yöntilä.

Hyvä sijainti tulevaisuuden alueella

Herttuankulman Trumpetista ja Kornetista on matkaa Aurajoen rantaan vain reilu kilometri. Liikenneyhteydet ovat hyvät ja esimerkiksi lähimmät bussipysäkit sijaitsevat kivenheiton päästä Trumpetista ja Kornetista. Alue palveluineen kehittyy koko ajan ja jo nyt kävelymatkan päästä löytyy mm. ravintoloita, kahviloita, kuntosali, päiväkoteja ja koulu.

Herttuankulma tulee edustamaan uutta, vetovoimaista kaupunkiasumista. Mikäli haet uutta kotia hyvällä sijainnilla tulevaisuuden alueella, kannattaa olla hyvissä ajoin liikkeellä. Tällöin uuden kodin ostajalla on mahdollisuus vaikuttaa pintamateriaaleihin ja kodinkoneisiin, vinkkaa Yöntilä.

Aluejohtaja Kari Mäkelä
Rakennusliike Lapti Oy Länsi-Suomi
kari.makela@lapti.fi

Osassa asuntoja on myös lasitettu parveke, joka toimii keväästä pitkälle syksyyn toisena olohuoneena.
Kari Mäkelä, aluejohtaja, Rakennusliike Lapti Oy Länsi-Suomi
Sanna Yöntilä, asuntomyyjä, Rakennusliike Lapti Oy Länsi-Suomi

Lapti Group on nopeasti kasvava ja kannattava suomalainen rakennusalan konserni. Toimintamme keskittyy asunto-, palvelu- ja toimitilarakentamiseen sekä kiinteistökehitykseen Suomessa. Lisäksi tuotamme talotekniikkapalveluita. Konsernissa työskentelee lähes 800 henkilöä. www.lapti.fi

KYS Uusi Sydän 2025 -työmaa palkittiin Vuoden työmaana5.12.2019 12:50:00 EETTiedote

KYS Uusi Sydän 2025 -työmaa palkittiin Rakennuslehden Vuoden Työmaa 2019 -kilpailussa ykköspalkinnolla. Työmaata arvioitaessa raatia miellytti hankkeessa käyttäjien ja tilaajien tyytyväisyys yhteistoiminnan ja tiedottamisen sujumiseen, työmaan hyvä yhteishenki, työntekijöiden ja aliurakoitsijoiden arvostus ja kuuntelu, halu oppia, erinomainen siisteys ja pölynhallinta sekä hyvä työturvallisuus. Raadin mukaan työmaalla kosteudenhallinta on hoidettu erinomaisesti. Allianssina toteutettavan KYS Uusi Sydän 2025 -hankkeen ensimmäisen vaiheen päätoteuttaja on Rakennusliike Lapti Oy.

K-Supermarket täydentämään Kuopion Portin palvelukokonaisuutta29.11.2019 16:06:49 EETTiedote

Kuopion Asemanseudulle vaiheittain vuosina 2020-2022 valmistuva Kuopion Portti on monipuolinen kokonaisuus, johon kuuluu asuntoja, palveluasumista, toimisto- ja liiketiloja, pysäköintilaitos ja matkakeskus. Alueelle on nyt tulossa myös ruokakauppa. Kuopion Portin A-vaihe valmistuu alkuvuodesta 2020 ja B-vaihe alkuvuodesta 2021. Kolmannen eli C-vaiheen liike- ja toimistotilojen vuokraaminen on käynnistynyt.