Lapti rakentaa hirsirakenteisen päiväkodin Ylitorniolle

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa hirsirakenteisen päiväkodin terveyskeskuksen ja koulukeskuksen väliselle alueelle Ylitorniolle. Päiväkotiin tulee hoitopaikka yhteensä 84 lapselle. Yksi ryhmä tarjoaa myös vuoropäivähoitoa 10 lapselle. Rakennusliike Lapti vastaa rakennuksen suunnittelusta ja rakentamisesta. Päiväkodin rakennustyöt ovat käynnissä ja se valmistuu syksyllä 2021.

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa hirsirakenteisen päiväkodin 84 lapselle Ylitorniolle koulukeskuksen viereen.

Päiväkodin suunnittelussa on kiinnitetty erityisesti huomiota hyvään sisäilmaan. Hirsirakenteisen päiväkodin sisustuksessa käytetään vähäpäästöisiä materiaaleja ja kalusteita.

Uusi päiväkoti tulee tarjoamaan päiväkodin henkilökunnalle ja lapsille tarpeen mukaiset ja sisäilmaltaan terveelliset tilat, jotka mahdollistavat päiväkotitoiminnalle sujuvan arjen. Uuden päiväkodin rakentamisessa on huomioitu ympäristöystävällisyys. Rakennusmateriaaliksi on valittu ekologinen hirsi, kertovat Ylitornion kunnan sivistysjohtaja Hanna Lintupuro ja varhaiskasvatusjohtaja Päivi Yliniva.

On hienoa päästä toteuttamaan uuden päiväkodin rakentaminen yhteistyössä Ylitornion kunnan kanssa. Rakenteilla oleva päiväkoti tulee tarjoamaan lapsille virikkeelliset ja huolella rakennetut tilat, joissa tilaaja on halunnut panostaa viihtyisiin ja terveellisiin olosuhteisiin, iloitsee Pohjois-Suomen aluejohtaja Mikko Lohi Rakennusliike Lapti Oy:stä.

Mikko Lohi
Aluejohtaja
Rakennusliike Lapti Oy Pohjois-Suomi
mikko.lohi@lapti.fi

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden päivähoito- ja hoivakiinteistöjen, liike- ja toimitilojen sekä koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä. www.lapti.fi

Rakennamme hyvän elämän puitteet.

Lapti rakentaa hirsirakenteisen päiväkodin Kemiin19.10.2020 09:53:12 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy ja Kemin kaupunki ovat allekirjoittaneet sopimuksen hirsirakenteisen päiväkodin rakentamisesta Pajarinrantaan Kemiin. Päiväkotiin tulee hoitopaikka yhteensä 198 lapselle. Rakennukseen sijoittuu myös kaupungin vuorohoitoyksikkö, johon tulee 10 yöhoitopaikkaa. Rakennusliike Lapti vastaa rakennuksen suunnittelusta ja rakentamisesta. Päiväkodin rakennustyöt ovat käynnissä ja se valmistuu syksyllä 2021.

Lapti rakentaa 54 asunnon kerrostalon uudelle Hervantajärven asuinalueelle Tampereelle30.6.2020 10:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa uudelle Hervantajärven asuinalueelle 5-kerroksisen kerrostalon, johon tulee 54 asuntoa 25,5 m2:n yksiöistä 82,5 m2:n asuntoihin. Osaan ylimmän kerroksen asunnoista tulee lisätilaa tuova parvi. Asunto Oy Hervantajärven Aarre rakennetaan osoitteeseen Makkarajärvenkatu 80. Tulevaisuudessa noin 2900 asukkaan Hervantajärven asuinalue on suunniteltu tehokkaan joukkoliikenteen alueeksi, jonne kulkee raitiotie syksystä 2021 alkaen. Asunto Oy Hervantajärven Aarre valmistuu arviolta loppuvuodesta 2021.