Lapti rakentaa hirsirakenteisen päiväkodin Ylitorniolle

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa hirsirakenteisen päiväkodin terveyskeskuksen ja koulukeskuksen väliselle alueelle Ylitorniolle. Päiväkotiin tulee hoitopaikka yhteensä 84 lapselle. Yksi ryhmä tarjoaa myös vuoropäivähoitoa 10 lapselle. Rakennusliike Lapti vastaa rakennuksen suunnittelusta ja rakentamisesta. Päiväkodin rakennustyöt ovat käynnissä ja se valmistuu syksyllä 2021.

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa hirsirakenteisen päiväkodin 84 lapselle Ylitorniolle koulukeskuksen viereen.

Päiväkodin suunnittelussa on kiinnitetty erityisesti huomiota hyvään sisäilmaan. Hirsirakenteisen päiväkodin sisustuksessa käytetään vähäpäästöisiä materiaaleja ja kalusteita.

Uusi päiväkoti tulee tarjoamaan päiväkodin henkilökunnalle ja lapsille tarpeen mukaiset ja sisäilmaltaan terveelliset tilat, jotka mahdollistavat päiväkotitoiminnalle sujuvan arjen. Uuden päiväkodin rakentamisessa on huomioitu ympäristöystävällisyys. Rakennusmateriaaliksi on valittu ekologinen hirsi, kertovat Ylitornion kunnan sivistysjohtaja Hanna Lintupuro ja varhaiskasvatusjohtaja Päivi Yliniva.

On hienoa päästä toteuttamaan uuden päiväkodin rakentaminen yhteistyössä Ylitornion kunnan kanssa. Rakenteilla oleva päiväkoti tulee tarjoamaan lapsille virikkeelliset ja huolella rakennetut tilat, joissa tilaaja on halunnut panostaa viihtyisiin ja terveellisiin olosuhteisiin, iloitsee Pohjois-Suomen aluejohtaja Mikko Lohi Rakennusliike Lapti Oy:stä.

Mikko Lohi
Aluejohtaja
Rakennusliike Lapti Oy Pohjois-Suomi
mikko.lohi@lapti.fi

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden päivähoito- ja hoivakiinteistöjen, liike- ja toimitilojen sekä koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä. www.lapti.fi

Rakennamme hyvän elämän puitteet.

Aberdeen Standard Investmentsin hallinnoima rahasto ja Rakennusliike Lapti ovat sopineet Kuopion Portin toisen vaiheen, eli B -osan kaupasta12.1.2021 09:00:00 EETTiedote

Aberdeen Standard Investmentsin hallinnoima rahasto ja Rakennusliike Lapti Oy ovat sopineet Kuopiossa sijaitsevan Kuopion Portin toisen vaiheen, eli B-osan toimisto- ja liiketilakokonaisuuden kaupasta. LEED Gold-sertifioitavan hybridihankkeen toinen osa, eli B-osa valmistuu vuoden 2021 alussa. Valmistuvan B-osan vuokrattava pinta-ala on noin 5,400 kerrosneliömetriä.

Lapti on voittanut Hämeenlinnan kaupungin Kaurialan koulun kilpailutuksen25.11.2020 12:00:00 EETTiedote

Rakennusliike Lapti Oy on voittanut Hämeenlinnan kaupungin Kaurialan koulun kilpailutuksen. Hankkeen urakkasopimus allekirjoitetaan joulukuussa. Kaurialan kouluun tulee tilat 450 yläkoulun ja erityisryhmien oppilaalle. Allekirjoitettavan sopimuksen mukaan Rakennusliike Lapti vastaa hankkeen suunnittelusta ja rakentamisesta yhteistyössä Hämeenlinnan kaupungin edustajien kanssa. Hankkeen arvo on 13,7 miljoonaa euroa. Kaurialan koulun rakentaminen alkaa keväällä 2021 ja koulu valmistuu vuoden 2022 lopussa.

Lapti rakentaa hirsirakenteisen päiväkodin Kemiin19.10.2020 09:53:12 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy ja Kemin kaupunki ovat allekirjoittaneet sopimuksen hirsirakenteisen päiväkodin rakentamisesta Pajarinrantaan Kemiin. Päiväkotiin tulee hoitopaikka yhteensä 198 lapselle. Rakennukseen sijoittuu myös kaupungin vuorohoitoyksikkö, johon tulee 10 yöhoitopaikkaa. Rakennusliike Lapti vastaa rakennuksen suunnittelusta ja rakentamisesta. Päiväkodin rakennustyöt ovat käynnissä ja se valmistuu syksyllä 2021.