Lapti sai valmiiksi Kotikatu365 Hatsalan palvelutilakokonaisuuden Kuopiossa

Kuopion Kuntolaaksoon rakentuvaan Kotikatu365 Hatsalan asuin- ja palvelukortteliin on valmistunut palvelukeskus. Rakennusliike Lapti Oy rakensi palvelutilakokonaisuuden projektinjohtourakkana COR Groupiin kuuluvalle Health City Finland Oy:lle.

Palvelutilakokonaisuuden rakentaminen aloitettiin kesällä 2021, ja siihen kuuluu 6-ryhmäinen päiväkoti sekä 88 palveluasuntoa. Lapti rakentaa samaan kortteliin myös 5-kerroksista pysäköintilaitosta, johon tulee 433 autopaikkaa ja 270-paikkainen polkupyörävarasto sekä ulkoilualue alueen asukkaiden käyttöön. Pysäköintihalli ja ulkoilualue valmistuvat heinäkuussa 2023.

”Olemme vahva palvelutila- ja asuntorakentaja, mikä näkyy laadukkaana ja toimivana palvelukokonaisuutena, vaikka koko rakentamisen ajan maailmantilanne oli haastava. Teimme valmistuneen kokonaisuuden eteen aidosti hyvää yhteistyötä ja jatkamme korttelin pysäköintilaitoksen rakentamista samalla mallilla”, kertoo Laptin Itä-Suomen aluejohtaja Risto Pekkarinen.

Johtaja Jari Lappalainen COR-kiinteistötiimistä vahvistaa yhteistyön Laptin kanssa sujuneen mallikkaasti.

”Nyt valmistuneet laadukkaat tilat mahdollistavat osaltaan lähipalveluiden tarjoamisen Kotikatu365 Hatsalan asuin- ja palvelukorttelin eri-ikäisille asukkaille. Vapaarahoitteisessa RS-kohteessamme asuntokauppa on käynyt hyvin, mikä osoittaa Kuntolaakson alueesta tulevan kiinnostava asuinalue kaikenikäisille kuopiolaisille”, Lappalainen linjaa.

Health City Finland rakennuttaa lähivuosina kortteliin kaikkiaan 500–600 modernia kerrostalokotia yksiöistä neliöihin sekä asukkaiden käyttöön laajat, noin 600 neliön yhteistilat. Ensimmäiset asuinkerrostalot ja yhteistilat valmistuvat elokuussa 2023.

Risto Pekkarinen, aluejohtaja, Rakennusliike Lapti Oy, p. 040 134 5244, risto.pekkarinen@lapti.fi
Jari Lappalainen, johtaja, COR-kiinteistötiimi, p. 040-839 1688, jari.lappalainen@corgroup.fi

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden liike- ja toimitilojen, koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen sekä päivähoito- ja hoivakiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä. www.lapti.fi

Rakennamme huolella hyvän elämän puitteet.

Nummelan ydinkeskustaan nousee KAS asuntojen uusi vuokratalo19.9.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

KAS asunnot Oy rakennuttaa Vihdin Nummelan keskustaan viisikerroksisen asuinkerrostalon osoitteeseen Kappelitie 6. Taloon tulee 56 vuokra-asuntoa, yksiöistä neliöihin ja jokaisessa asunnossa on parveke tai terassi. Osittain luonnontilaiselle pihalle tulee leikki- ja oleskelualue. Jokaista asuntoa kohden varataan yksi autopaikka, ja kohteeseen tulee kaksi sähköautonlatauspaikkaa. Talon sijainti on erinomainen. Kaupat ja muut palvelut ovat lähellä ja upeat ulkoilumaastotkin lähes kotiovelta. Kohteen valmistumisen jälkeen Vihdissä on KAS:n asuntoja 520. Rakentaminen alkaa syyskuussa 2022, ja asunnot valmistuvat loppuvuodesta 2023. Talon rakentaa Rakennusliike Lapti Oy. Hakuaika alkaa syksyllä 2023, noin 3 kuukautta ennen talon valmistumista. Hakuajasta ilmoitetaan www.kas.fi-sivuilla sekä paikallislehdessä. Toimitusjohtaja Jarmo Kuosa tyytyväinen hankkeen etenemiseen ”Olen erittäin tyytyväinen, että saamme hankkeen aikataulussa liikkeelle haastavassa tilanteessa. Lyhyellä aikajänteellä vo

Turun Puolalanmäen historiallisessa maisemassa on päättynyt täydennysrakentamishankkeelle harvinaisen mittavat ja vaativat louhintatyöt uuden kerrostalon rakennustöiden tieltä. Rakennusliike Lapti Oy louhi kalliota suojeltujen rakennusten keskellä olevalta tontilta kesän aikana yhteensä noin 150 funikulaarin eli 300 kuorma-autollisen verran. Mittavat louhintatyöt vaativat viimeisen päälle tehdyt ennakkotutkimukset ja -suunnittelun sekä toteutuksen.

Karstulan Soteku-keskuksen rakennustyöt valmistuivat – keskus tarjoaa avautuessaan kuntalaisille kaikki sosiaali- ja terveyspalvelut12.9.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Karstulan kunnan uusi Soteku-keskus valmistui palvelemaan Karstulan ja sen lähialueiden asukkaita sosiaali-, terveys- ja kuntoutuspalveluissa. Keskuksen suunnittelusta ja toteutuksesta vastasi Rakennusliike Lapti Oy. Keskuksen rakentaminen alkoi kesällä 2021, ja se valmistui syyskuun alkupuolella 2022. Uusi keskus sisältää kaikki kunnan tarjoamat sosiaali-, terveys- ja kuntoutuspalvelut, ja asiakkaille Soteku-keskus avaa ovensa syyskuun loppupuolella 2022.