LapWall Oyj

LapWallin Vetelin yksikön tulipalo sammutettu, tuotanto jatkuu normaalisti

Lehdistötiedote

LapWallin Vetelin yksikössä syttyi tulipalo tiistaina iltapäivällä. Palo ei aiheuttanut henkilövahinkoja. Tulipalo on sammutettu ja jälkivartiointi on käynnissä.

Tilanne ei vaikuta LapWallin Vetelin yksikön tuotantoon ja aineelliset vahingot ovat vähäisiä. Työt jatkuvat huomenna normaalisti.

Lisätietoja antaa toimitusjohtaja Jarmo Pekkarinen, puh. 040 532 5694.

LapWall Oyj

LapWall on suomalainen puuelementoinnin suunnannäyttäjä. LapWall on siirtänyt merkittävän osan perinteisestä rakennustyömaalla tapahtuvasta rakentamisesta tuotantolaitoksessa tapahtuvaan valmistukseen. LEKO-tuotevalikoimassa on yli 50 vakiotuotetta, jotka asiakas saa toimitettuna ja asennettuna. LEKO-elementointijärjestelmä lyhentää työmaan läpimenoaikaa, takaa aukottoman kuivaketjun prosessin kaikissa vaiheissa sekä pienentää ympäristölle aiheutuvia hiilidioksidipäästöjä radikaalisti. Yhtiön strategiana ja tavoitteena on hiilinegatiivisen liiketoiminnan kehittäminen materiaalitehokkuuden, tuotantomenetelmien ja digitaalisuuden keinoin. Yhtiö tavoittelee merkittävää orgaanista kasvua tavoitteenaan ylläpitää vahvaa kannattavuutta pitkällä aikavälillä. LapWallin liikevaihto vuodelta 2021 oli 35,5 (2020: 31,2) miljoonaa euroa ja käyttökate (EBITDA) oli 6,1 (3,7) miljoonaa euroa.

Lue lisää julkaisijalta LapWall Oyj

LapWall Oyj:n puolivuosikatsauksen julkaiseminen ja kutsu webcastiin 16.8.20225.8.2022 09:00:00 EEST | Kutsu

LapWall Oyj julkaisee puolivuosikatsauksen tammi-kesäkuulta 2022 tiistaina 16.8.2022 klo 9:00. Yhtiön toimitusjohtaja Jarmo Pekkarinen ja talousjohtaja Tuomo Riihonen esittelevät katsauksen pääkohdat analyytikoille, sijoittajille ja lehdistölle suorassa webcast-lähetyksessä 16.8.2022 klo 11:00. Webcast-lähetykseen pääsee ilmoittautumalla alla olevasta linkistä. https://lapwall.videosync.fi/q2-2022-osavuosikatsaus Puolivuosikatsaus on saatavilla julkaisun jälkeen yhtiön verkkosivuilla osoitteessa https://lapwall.fi/sijoittajille/tiedotteet/. Webcastin tallenne on saatavilla myöhemmin yhtiön verkkosivuilla osoitteessa https://lapwall.fi/sijoittajille/raportit-ja-esitykset/.

LapWall allekirjoitti merkittävän kaupan SRV:n kanssa1.7.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

LapWall Oyj on allekirjoittanut merkittävän noin 2 miljoonan euron kaupan SRV:n kanssa. Sopimus sisältää Uuteenkaupunkiin rakennettavan Monitoimijatalo Wintterin katto- ja seinäelementtien suunnittelun, valmistuksen ja asennuksen. Kauppa sisältää noin 10 000 m² kattoelementtejä ja seinäelementtejä 5 000 m². Valmistus jakaantuu LapWallin kaikille tehtaille. Toimitukset ajoittuvat marraskuun 2022 ja huhtikuun 2023 väliselle ajanjaksolle. Kohde valmistuu kokonaisuudessaan kevään 2025 aikana. Wintteri on Uudenkaupungin sivistys- ja hyvinvointikeskus. Rakennus tulee kokoamaan yhteen lukuisia eri käyttäjäryhmiä ja palveluja. Saman katon alle tulevat päiväkoti, peruskoulu ja lukio. Siellä tulee olemaan myös monipuoliset tilat kaikenikäisten liikunta- ja kulttuuriharrastuksille. ”Kauppa on meille merkittävä ja siihen sisältyy laajasti LapWallin LEKO -elementointijärjestelmän tuotteita. Se on erinomainen esimerkki LapWallin eri yksiköiden yhteistyöstä sekä osoitus järjestelmämme kattavuudesta j

LapWall LEKO -kattoelementeillä huomattavasti pienemmät elinkaarenaikaiset kasvihuonekaasupäästöt verrattaessa paikalla rakentamiseen20.6.2022 08:30:00 EEST | Tiedote

LapWall Oyj on teettänyt Vahanen Environment Oy:llä laskelmat eri rakennustavoilla tehtyjen kattorakenteiden elinkaarenaikaisista kasvihuonekaasupäästöistä. Tutkimuksella haluttiin selvittää Etelä-Suomessa rakennettavan kattopinta-alaltaan n. 20 000 m² kokoisen logistiikkakeskuksen kattorakenteiden elinkaarenaikaista hiilijalanjälkeä. Laskelmissa vertailtiin LapWallin lämpöeristettyjä puurunkoisia bitumipintaisia ja PVC-katteisia kattoelementtejä paikalla rakennettuihin profiilipelti-kivivilla rakenteisiin.

LapWall Oyj aloittaa listautumisannin ja aikoo hakea osakkeensa kaupankäynnin kohteeksi First North -markkinapaikalle23.3.2022 17:15:00 EET | Tiedote

LAPWALL OYJ | Lehdistötiedote 23.3.2022 kello 17:15 EI JULKISTETTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI, KOKONAAN TAI OSITTAIN, SUORAAN TAI VÄLILLISESTI YHDYSVALLOISSA, AUSTRALIASSA, KANADASSA, HONGKONGISSA, JAPANISSA, UUDESSA-SEELANNISSA, SINGAPORESSA TAI ETELÄ-AFRIKASSA TAI NÄIHIN MAIHIN TAI MISSÄÄN MUUSSA MAASSA TAI MIHINKÄÄN MUUHUN MAAHAN, JOSSA JULKISTAMINEN TAI LEVITTÄMINEN OLISI LAINVASTAISTA. LapWall Oyj aloittaa listautumisannin ja aikoo hakea osakkeensa kaupankäynnin kohteeksi First North -markkinapaikalle LapWall Oyj (”LapWall” tai ”Yhtiö”) tiedotti 18.3.2022 suunnittelevansa listautumisantia ja osakkeidensa hakemista listattavaksi Nasdaq Helsinki Oy:n (”Helsingin Pörssi”) ylläpitämälle First North Growth Market Finland -markkinapaikalle (”First North”) (”Listautuminen”). LapWall suunnittelee käyttävänsä Listautumisannilla kerättävät varat liiketoiminnan ja tuotantokapasiteetin kasvun tukemiseen, mahdollisiin yritysostoihin sekä Yhtiön yleisiin rahoitustarpeisiin. Yhtiön hallitus on päät

Puuelementoinnin edelläkävijä LapWall Oyj suunnittelee listautumisantia ja listautumista First North -markkinapaikalle18.3.2022 08:30:01 EET | Tiedote

Lehdistötiedote 18.3.2022 kello 8.30 EI JULKISTETTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI, KOKONAAN TAI OSITTAIN, SUORAAN TAI VÄLILLISESTI YHDYSVALLOISSA, AUSTRALIASSA, KANADASSA, HONGKONGISSA, JAPANISSA, UUDESSA-SEELANNISSA, SINGAPORESSA TAI ETELÄ-AFRIKASSA TAI NÄIHIN MAIHIN TAI MISSÄÄN MUUSSA MAASSA TAI MIHINKÄÄN MUUHUN MAAHAN, JOSSA JULKISTAMINEN TAI LEVITTÄMINEN OLISI LAINVASTAISTA. Puuelementoinnin edelläkävijä LapWall Oyj suunnittelee listautumisantia ja listautumista First North -markkinapaikalle LapWall Oyj (”LapWall”, ”Yhtiö”), puuelementtien valmistaja ja toimialansa suunnannäyttäjä, suunnittelee listautumisantia (”Listautumisanti”) ja listautumista Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämälle First North Growth Market Finland -markkinapaikalle (”Listautuminen”) vuoden 2022 aikana. Suunnitellun Listautumisannin odotetaan koostuvan ensisijaisesti osakeannista, jossa LapWall laskisi liikkeeseen uusia osakkeita. Suunnitellun osakeannin koko on alustavasti noin 5 miljoonaa euroa. LapWall suunnittelee kä