Lasikatonmurtajia ja vaikuttajanaisia

Suomessa jo yli sadan vuoden ajan naiset ovat olleet aktiivisessa roolissa sekä työelämässä, että päätöksenteossa. Ovatko naiset siis tasa-arvoisia miesten kanssa?
Pertti Rajala & Susanna Virkki: Annetaan tytön yrittää.

Annetaan tytön yrittää -kirjassa kerrotaan naisista, jotka ovat omalla urallaan tai tehtävissään murtaneet lasikattoja tai olleet merkittäviä edelläkävijöitä tasa-arvotyössä politiikassa, virkauralla, yrityselämässä ja kirkossa sekä toimineet monin tavoin yhteiskunnallisina vaikuttajina.

Kirjan aloittavat 19 ensimmäistä naiskansanedustajaa, ja se päättyy nykyisten naiskansanedustajien sekä yritys- ja vaikuttajanaisten ajatuksiin sukupuolten välisestä tasa-arvosta ja sen kehittämistarpeista.

FM, tutkija Susanna Virkki valmistelee väitöskirjaa taidehistorian alueelta ja on julkaissut Politiikan kuvat -tietokirjan vuonna 2019.

Tietokirjailija, emeritus maakuntajohtaja Pertti Rajala on kirjoittanut 110 tietokirjaa, pääosin selkosuomeksi, mutta myös yleiskielisiä historiaan liittyviä teoksia.

Teos: Annetaan tytön yrittää
Kirjoittaja: Pertti Rajala & Susanna Virkki
Kansi: Timo Numminen
Kustantaja: Avain

Lisätiedot:

vilja.perttola@avain.net, puh. 040 755 3319

Arvostelukappaleet: info@avain.net

Pertti Rajala & Susanna Virkki: Annetaan tytön yrittää.