Lasten ja nuorten puhelin vastaa myös joululomalla

Lasten ja nuorten puhelin päivystää joulun aikaan joka päivä numerossa 116 111. Pyhien aikana puhelimessa vastataan kello 14–17.

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lasten ja nuorten puhelin on avoinna joka päivä, myös koulujen loma-aikoina. Vapaaehtoiset päivystäjät vastaavat 23.12.2018–1.1.2019 puheluihin päivittäin kello 14–17.

Normaaleihin päivystysaikoihin palataan uuden vuoden jälkeen heti ensimmäisenä arkipäivänä. Palvelussa päivystetään 2. tammikuuta 2019 alkaen arkisin kello 14–20 sekä viikonloppuisin kello 17–20. Myös Lasten ja nuorten puhelimen chat päivystää joululoman aikana.

Valtakunnallisessa auttavassa puhelimessa voi keskustella ihan mistä tahansa aiheesta. Mikään asia tai huoli ole liian pieni tai mitätön yhteydenottoa ajatellen. Lasten ja nuorten puhelimeen voi ottaa yhteyttä nimettömänä, maksutta ja luottamuksella. Puheluihin vastaavilla aikuisilla on aikaa kuunnella. Yhteydenottoihin vastaavat MLL:n kouluttamat vapaaehtoiset päivystäjät, joiden tukena on aina myös ammattilainen.

MLL:n Vanhempainpuhelin ja nettipalvelut vastaavat yhteydenottoihin aina torstaihin 20. joulukuuta asti ennen joulutaukoa. Palvelut avautuvat jälleen 7. tammikuuta 2019.

Lisätietoja:
auttavien puhelinten päällikkö Tatjana Pajamäki, tatjana.pajamaki(a)mll.fi, p. 050 562 4299
tiedottaja Eveliina Kutila, eveliina.kutila(a)mll.fi, p. 040 580 2393

MLL:n Lasten ja nuorten puhelin päivystää vuoden jokaisena päivänä. Yhteyttä voi ottaa nimettömästi mistä tahansa mieltä painavasta asiasta ja puhelu on soittajalle maksuton. MLL:n kouluttamat, vapaaehtoiset päivystäjät käyvät yli 20 000 puhelin-, chat- tai nettikirjekeskustelua vuodessa. Palvelu saa lapsilta ja nuorilta kiitosta kiireettömyydestä ja siitä, että päivystäjät suhtautuvat kaikenlaisiin huoliin ja tunteisiin arvostaen. Tarvittaessa lapsi tai nuori autetaan ammatillisen avun piiriin. www.nuortennetti.fi/lasten-ja-nuorten-puhelin

Kaikki lapset eivät odota kesää innolla – Lasten ja nuorten puhelimessa erikoispäivystys 3.6.29.5.2019 09:18:04 EESTTiedote

MLL:n Lasten ja nuorten puhelimessa on maanantaina 3. kesäkuuta erikoispitkä päivystys kello 14–22, sillä kaikille lapsille ja nuorille kesä ei tarkoita huolettoman joutilaita lomapäiviä. Kouluvuoden päättyessä osalle koululaisista arkirutiinit korvautuvat suurella huolella perheestä tai vanhemmista. Lasten ja nuorten puhelimen varsinaiset kesäpäivystysajat alkavat juhannuksen jälkeen.