Laukaan S-market palvelee toistaiseksi ympäri vuorokauden

Osuuskauppa Keskimaa laajentaa S-market Laukaan aukioloaikoja poikkeustilanteen vuoksi. Maanantaista 20.4.2020 alkaen Laukaan S-market palvelee asiakkaita toistaiseksi ympärivuorokautisesti. 24/7-aukioloajalla halutaan tarjota asiakkaille mahdollisimman turvalliset puitteet asiointiin, kun asiakasmäärät tasoittuvat entisestään. Keskimaan ruokakaupoista myös Prisma Seppälä sekä S-market Savela Jyväskylässä palvelevat asiakkaita ympärivuorokautisesti.

S-market Laukaa palvelee toistaiseksi 24/7. Kuva: Nina Röppänen / Keskimaa

Osuuskauppa Keskimaa tarjoaa ainoana toimijana Keski-Suomen alueella ympärivuorokautisia aukioloaikoja. S-market Savelassa ympärivuorokautisen aukioloajat ovat olleet käytössä jo vuoden päivät, mutta poikkeustilanteen vuoksi 24/7-aukioloajat on otettu käyttöön myös Prisma Seppälässä ja maanantaista 20.4.2020 lähtien myös S-market Laukaassa.

− Näinä hyvin poikkeuksellisina aikoina haluamme tehdä kaikkemme helpottaaksemme ihmisten asiointia ruokakaupoissamme. Taataksemme asiakkaille mahdollisuuden asioida mahdollisimman turvallisesti ja juuri silloin, kun se heidän päivärytmiinsä parhaiten sopii, olemme päätyneet tarjoamaan ympärivuorokautisen aukioloajan toistaiseksi myös Laukaan S-marketissa, kertoo Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja Reima Loukkola.

24/7-aukioloaika antaa mahdollisuuden siirtää kuormien purkamista yöaikaan tehtäväksi, jolloin myymälän käytävät vapautuvat asiakkaiden väljempään asiointiin heti aamuksi.

− Meillä S-market Laukaassa aamun ensimmäiset tunnit ovat olleet erityisen suosittuja. Asiakkaillamme on selkeästi halu asioida hyvinkin varhain aamusta, joten päädyimme ratkaisuun kokeilla 24/7-aukioloaikaa. Toimenpiteen toivotaan vaikuttavan positiivisesti asiakasvirtojen tasaantumiseen, jolla on suuri merkitys niin asiakkaiden kuin meidän henkilökunnankin turvallisuuteen, toteaa S-market Laukaan marketpäällikkö Nina Röppänen.

S-market Laukaan henkilökunta on ottanut positiivisesti vastaan uudet aukioloajat. Pidemmät aukioloajat ovat myös lisänneet henkilökunnan tarvetta, joten lomautusuhan alla olleita Keskimaan hotelli- ja ravintola-alan ammattilaisia on pystytty kutsumaan töihin ruokakaupan tarpeisiin.

− Vapaaehtoista henkilökuntaa on löytynyt hyvin yövuoroihin. Meitä on auttanut suuresti myös se, että oman henkilökunnan lisäksi olemme saaneet Keskimaan toistaiseksi suljetuista ravintoloista ravintola-alan ammattilaisia meille avuksi, Röppänen jatkaa.

Keskimaan kaikissa marketeissa on aamun ensimmäinen aukiolotunti rauhoitettu riskiryhmiin kuuluville viikon jokaisena päivänä. Ympärivuorokauden palvelevissa myymälöissä suositellaan niin ikään riskiryhmään kuuluville varhaista aamuasiointia, jolloin kaikki pinnat on juuri puhdistettu.

Osuuskauppa Keskimaa, Nina Röppänen, marketpäällikkö S-market Laukaa, 010 767 4500, nina.roppanen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa, Reima Loukkola, market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja, 010 767 3042, reima.loukkola@sok.fi

S-market Laukaa palvelee toistaiseksi 24/7. Kuva: Nina Röppänen / Keskimaa

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Yli 130 hakemusta Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskohteiksi20.10.2020 09:50:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo neljännen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Keskimaa etsi syksyn aikana kohteita, jotka pystyvät omalla toiminnallaan auttamaan ihmisiä kohtaamaan turvallisesti toisensa. Hakemuksia tuli yli 130 taholta. Yhteistyön rakentaminen on käynnissä ja avustuskohteista päästään kertomaan tarkemmin marraskuussa.

S-market Tikkakoskelle kokonaisvaltainen myymäläuudistus verkkokauppapalvelu huomioiden12.10.2020 09:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa S-market Tikkakosken. S-marketin myymäläilme päivitetään uuden S-market konseptin mukaiseksi ja samalla kaikki vanhat kalusteet uusitaan kylmäkalusteita myöten. Uudistus mahdollistaa valikoimien laajentamisen sekä ruoan verkkokaupan taustatoimintojen kehittämisen. Uudistustyöt alkavat osittain jo syksyllä 2020, remontti valmistuu kokonaisuudessaan maaliskuussa 2021.

Sale Toivakka uudistuu kokonaisvaltaisesti – S-ryhmän uusi pienmyymäläkonsepti Toivakkaan22.9.2020 09:58:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa Toivakan Salen syksyn 2020 aikana. Kokonaisvaltaisen tilojen muokkaamisen myötä myymälään saadaan lisää tilaa, mikä mahdollistaa myös valikoimien laajentamisen. Sale Toivakka on yksi ensimmäisistä myymälöistä Suomessa, joka uudistetaan S-ryhmän uuden pienmyymäläkonseptin mukaiseksi Sale-myymäläksi. Remontti valmistuu joulukauppaan.

Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanja käynnistyy lahjoituskohteiden haulla – tänä vuonna autetaan ihmisiä kohtaamaan toisensa24.8.2020 09:15:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo neljännen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Tänä vuonna halutaan auttaa ihmisiä kohtaamaan turvallisesti toisensa. Keskimaa etsii nyt erilaisia kohteita ja organisaatioita, jotka haluavat omalla toiminnallaan auttaa ihmisiä kohtaamaan toisensa ilolla. Lahjoituksen kokonaissumma on euro jokaista Keskimaan asiakasomistajaa kohti eli noin 135 000 euroa.

Hannikaisenkadun ABC-automaattiaseman ilme on uudistettu – automaattiasema palvelee jälleen pe 21.8.202021.8.2020 13:15:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan Hannikaisenkadun ABC-automaattiasema Jyväskylän keskustassa on uudistettu. Automaattiasemalle on uusittu elokuun aikana jakelumittarit, maksupäätteet ja aseman ilme. Lisäksi automaattiaseman valaistus on vaihdettu energiatehokkaisiin ratkaisuihin sekä mittarikentän ympäristöturvallisuutta on parannettu. Uudistettu Hannikaisenkadun ABC-automaattiasema saadaan käyttöön jälleen perjantaina 21.8.2020. − Haluamme huolehtia ABC-asemiemme turvallisuudesta, tehokkuudesta sekä ilmeestä. Energiatehokkuus sekä mobiiliasioinnin helppous ovat tärkeitä meille sekä asiakkaille, toteaa Osuuskauppa Keskimaan liikennemyymälöistä ja polttonestekaupasta vastaava johtaja Heikki Tervanen. Hannikaisenkadun ABC-automaattiasemalla on kaksi tankkauspaikkaa ja myynnissä neljä polttonestelaatua. Osuuskauppa Keskimaalla on yhteensä seitsemän ABC-liikennemyymälää ja 27 automaattiasemaa Keski-Suomen alueella. Tämän vuoden aikana Keskimaa on uudistanut Jyväskylän alueella ABC Keljon automaattias