Laukaan S-market palvelee toistaiseksi ympäri vuorokauden

Osuuskauppa Keskimaa laajentaa S-market Laukaan aukioloaikoja poikkeustilanteen vuoksi. Maanantaista 20.4.2020 alkaen Laukaan S-market palvelee asiakkaita toistaiseksi ympärivuorokautisesti. 24/7-aukioloajalla halutaan tarjota asiakkaille mahdollisimman turvalliset puitteet asiointiin, kun asiakasmäärät tasoittuvat entisestään. Keskimaan ruokakaupoista myös Prisma Seppälä sekä S-market Savela Jyväskylässä palvelevat asiakkaita ympärivuorokautisesti.

S-market Laukaa palvelee toistaiseksi 24/7. Kuva: Nina Röppänen / Keskimaa

Osuuskauppa Keskimaa tarjoaa ainoana toimijana Keski-Suomen alueella ympärivuorokautisia aukioloaikoja. S-market Savelassa ympärivuorokautisen aukioloajat ovat olleet käytössä jo vuoden päivät, mutta poikkeustilanteen vuoksi 24/7-aukioloajat on otettu käyttöön myös Prisma Seppälässä ja maanantaista 20.4.2020 lähtien myös S-market Laukaassa.

− Näinä hyvin poikkeuksellisina aikoina haluamme tehdä kaikkemme helpottaaksemme ihmisten asiointia ruokakaupoissamme. Taataksemme asiakkaille mahdollisuuden asioida mahdollisimman turvallisesti ja juuri silloin, kun se heidän päivärytmiinsä parhaiten sopii, olemme päätyneet tarjoamaan ympärivuorokautisen aukioloajan toistaiseksi myös Laukaan S-marketissa, kertoo Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja Reima Loukkola.

24/7-aukioloaika antaa mahdollisuuden siirtää kuormien purkamista yöaikaan tehtäväksi, jolloin myymälän käytävät vapautuvat asiakkaiden väljempään asiointiin heti aamuksi.

− Meillä S-market Laukaassa aamun ensimmäiset tunnit ovat olleet erityisen suosittuja. Asiakkaillamme on selkeästi halu asioida hyvinkin varhain aamusta, joten päädyimme ratkaisuun kokeilla 24/7-aukioloaikaa. Toimenpiteen toivotaan vaikuttavan positiivisesti asiakasvirtojen tasaantumiseen, jolla on suuri merkitys niin asiakkaiden kuin meidän henkilökunnankin turvallisuuteen, toteaa S-market Laukaan marketpäällikkö Nina Röppänen.

S-market Laukaan henkilökunta on ottanut positiivisesti vastaan uudet aukioloajat. Pidemmät aukioloajat ovat myös lisänneet henkilökunnan tarvetta, joten lomautusuhan alla olleita Keskimaan hotelli- ja ravintola-alan ammattilaisia on pystytty kutsumaan töihin ruokakaupan tarpeisiin.

− Vapaaehtoista henkilökuntaa on löytynyt hyvin yövuoroihin. Meitä on auttanut suuresti myös se, että oman henkilökunnan lisäksi olemme saaneet Keskimaan toistaiseksi suljetuista ravintoloista ravintola-alan ammattilaisia meille avuksi, Röppänen jatkaa.

Keskimaan kaikissa marketeissa on aamun ensimmäinen aukiolotunti rauhoitettu riskiryhmiin kuuluville viikon jokaisena päivänä. Ympärivuorokauden palvelevissa myymälöissä suositellaan niin ikään riskiryhmään kuuluville varhaista aamuasiointia, jolloin kaikki pinnat on juuri puhdistettu.

Osuuskauppa Keskimaa, Nina Röppänen, marketpäällikkö S-market Laukaa, 010 767 4500, nina.roppanen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa, Reima Loukkola, market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja, 010 767 3042, reima.loukkola@sok.fi

S-market Laukaa palvelee toistaiseksi 24/7. Kuva: Nina Röppänen / Keskimaa

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan energiajuomien myyntirajoitus jää pysyväksi toimintamalliksi4.6.2020 11:30:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa aloitti kaikissa toimipaikoissaan energiajuomien myyntirajoitusta koskevan kokeilun tämän vuoden alussa. Puolen vuoden kokeilujakson aikana asiakkaiden mielipiteitä myyntirajoituksesta kerättiin verkkokyselyn avulla. Vastauksia saatiin yli 400, vastanneista selvä enemmistö piti rajoitusta positiivisena asiana. Kokeilujakson päätyttyä Keskimaa on päättänyt tehdä energiajuomien myyntikiellosta alle 16-vuotiaille pysyvän toimintamallin kaikissa Keskimaan toimipaikoissa.

Keskimaan ravintolat ja ABC-liikennemyymälät avautuvat asiakkaille – turvalliseen asiointiin on kiinnitetty erityistä huomiota29.5.2020 10:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa avaa 1.6.2020 osan ravintoloistaan sekä kaikkien ABC-liikenneasemien ravintolapalvelut kesäkuun ensimmäisen viikon aikana. Tehostetut turvallisuustoimet näkyvät järjestelyissä ja palveluissa. Asiakaspalvelussa henkilökunnalla on käytössä kasvovisiirit, pöytien sijoittelussa on huomioitu turvavälit ja toimintavoissa on paljon hiottuja yksityiskohtia turvallisen ja hygieenisen asioinnin varmistamiseksi. Myös asiakkaita opastetaan turvalliseen asiointiin.

Keskimaan ruokakauppojen tilaus- ja noutopalvelu saatavilla nyt kaikista Keskimaan S-marketeista ja Saleista sekä kolmesta ABC-marketista12.5.2020 08:55:00 EESTTiedote

Keskimaan Kauppa-apu on ruokakaupan tilaus- ja noutopalvelu, joka käynnistyi huhtikuun alussa neljässä S-marketissa: Jämsässä, Keuruulla, Saarijärvellä ja Äänekoskella. Palvelua on kehitetty ja laajennettu aktiivisesti vastaamaan asiakkaiden tarpeita koronaviruksen aiheuttamassa poikkeustilanteessa. Nyt palvelu on käyttöönotettu kaikissa Keskimaan 24 S-marketissa ja 14 Salessa, sekä lisäksi kolmessa ABC-marketissa. Palvelussa verkkokaupasta valitut tuotteet kerätään toimipaikassa valmiiksi kasseihin ja ne noudetaan tai toimitetaan sovittuna aikana. Tilauksia on mahdollista hoitaa myös puhelimitse.

Kauppakeskus Sokkarin poikkeusaukioloajat laajenevat ja kehityshankkeet etenevät8.5.2020 10:55:18 EESTTiedote

Kauppakeskus Sokkarin aukioloaikoja supistettiin koronaviruksen aiheuttamien toimenpiteiden vuoksi maaliskuun lopulla. Aukioloaikojen laajentaminen arki-iltojen osalta on tullut ajankohtaiseksi, kun rajusti laskeneet asiakasmäärät ovat alkaneet kasvamaan hillitysti. Poikkeustilanteesta huolimatta Sokkarille suunniteltuja kehitys- ja rakennusprojekteja, kuten ravintolamaailman uudistaminen, uusien toimijoiden myymälätilojen rakentamiset, Mestarin Herkun täydellinen uudistaminen ja kauppakeskuksen julkisivun kunnostus, on viety suunnitelmien mukaisesti eteenpäin.