Night People Group Oy

Legendaarisen Baarikärpäsen tarina jatkuu uusissa tiloissa Kaivokadulla

Vuodesta 2001 toiminut Baarikärpänen avaa jälleen ovensa uudessa osoitteessa, Helsingin keskeisimmällä paikalla. Baarikärpänen on yksi tunnetuimpia yökerhobrändejä nuorten aikuisten keskuudessa Suomessa, ja sen liiketoiminta alkoi alun perin Mikonkadulta.

Alkuperäisen paikan vuokrasopimuksen loputtua vuonna 2017 muutti Baarikärpänen Pohjoiselle Rautatienkadulle. Tämän vuoden alussa toiminta siellä loppui, kun talossa alkoi täydellinen peruskorjaus. Samalla tiloistaan joutui lähtemään myös vuonna 2000 avattu ravintola Hercules.

”Baarikärpäsen eli BK:n tunnettuus nuorten aikuisten keskuudessa on sen verran kova, että sen brändi kestää muutot. Edellisen muuton jälkeen vuodesta 2017 tuli yksi historiamme parhaista.

Nyt tarkoitus on tarjota kuitenkin jotain ihan uutta Helsingin yöelämään ja etenkin nuorille aikuisille, jotka ovat bileensä todella ansainneet! Koska meiltä molemmilta lähti tilat alta, niin päätimme muuttaa yhdessä uusiin tiloihin rakkaan naapurimme Herculeksen kanssa, muodostaen täysin uudenlaisen yökerhokokemuksen, jossa osa tiloista on jaettu yhteiseen käyttöön.

Ravintolakokonaisuus tulee jakautumaan kolmeen eri osioon, BK:n karaokeen, BK:n Klubiin ja Herculekseen. Myyntiin on tulossa myös ”isohupi"-ranneke, jolla pääsee kaikkiin laitteisiin”, kertoo Night People Group Oy:n ravintolatoimenjohtaja Mira Ritasmäki.

Baarikärpänen muuttaa City Centerin tiloihin Kaivokadulle, missä on aikaisemmin toiminut mm. Namu- ja Skohan-nimiset yökerhot. Baarikärpästä operoi NoHo Partners Oyj:n ja Night People Group Oy:n uusi yhteisyritys.

”Vuonna 2019 perustimme Night People Group Oy:n kanssa ensimmäisen yhteisyrityksen, joka operoi nykyisin kolmea Wallis’ Karaoke Baria. Meillä on hyvät kokemukset yhteistyöstä ja olen varma, että Baarikärpänen jatkaa yhtenä maamme suosituimpana yökerhona uuden yhteisyrityksen alla uudessa osoitteessa,” kertoo NoHo Partners Oyj:n liiketoimintajohtaja Paul Meli.

Lisätiedot:

Mira Ritasmäki, ravintolatoimenjohtaja, mira@npg.fi, +358 40 091 0833

Hercules: Erkki Koski, toimitusjohtaja, erkki.koski@gmail.com, +358 50 500 2871

Paul Meli, liiketoimintajohtaja, NoHo Partners Oyj, paul.meli@noho.fi, +358 44 593 0668

Night People Group Oy
Iso Puistotie 1

Night People Group Oy on vuonna 2011 perustettu suomalainen yökerhoalan yritys. Yhtiön yökerhoportfolioon kuuluvat mm. Helsingin Kaivohuone, Apollo, Maxine, Onnela ja Giggling Marlin. Yhtiö operoi yökerhojen lisäksi kolmea Johnny’s Heist -pizzeriaa ja kahta Raipen Grilliä. www.npg.fi

Vuonna 2000 avattua Hercules-yökerhoa pyörittävä Moek Trading Oy omistaa myös Helsingin Mannerheimintiellä sijaitsevan vuonna 1998 avatun Mann's Street -ravintolan. Omistajakaksikon ensimmäinen ravintolayritys Cafè Escale avasi Kansakoulukadulla vuonna 1994 ja toimi vuoteen 2001 asti.

NoHo Partners Oyj on vuonna 1996 perustettu suomalainen ravintola-alan palveluihin erikoistunut konserni. Vuonna 2013 ensimmäisenä suomalaisena ravintolatoimijana NASDAQ Helsinkiin listautunut pörssiyhtiö on kasvanut voimakkaasti koko historiansa ajan. Konsernin yhtiöihin kuuluu noin 250 ravintolaa Suomessa, Tanskassa ja Norjassa. Yhtiön tunnettuja ravintolakonsepteja ovat mm. Elite, Savoy, Teatteri, Stefan’s Steakhouse, Palace, Löyly, Hanko Sushi, Friends & Brgrs ja Cock’s & Cows. Konserni työllistää sesongista riippuen noin 2 100 henkilöä kokoaikaiseksi muutettuna. Yhtiön visiona on olla Pohjois-Euroopan johtava ravintolayhtiö. www.noho.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Night People Group Oy